Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een triax 80 cm schotel met een gewone lnb kan ik deze vervangen voor een gregorian.

Wat zijn de voordelen van een gregorian ipv een gewone lnb.

Weet iemand waar ik een gregorian kan bestellen kan ze 123 niet vinden graag via een pm.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst:

Beste muppet

Je weet waarschijnlijk wel dat het Gregorian-principe met een hulpreflector werkt, zie bijlage 1.

De meest bekende is wel de Wavefrontier T55 en T90 maar dat zijn multifeed schotels. Daar kun je
normale lnb’s op plaatsen die gemaakt zijn voor een f/D-verhouding van 0,6.

Anders wordt het als het een gewone Gregorian schotel is. Een voorbeeld hiervan is de Fibo-schotel.
Bijlage 2 toont een Fibo 90cm-schotel. Hierbij heb je een lnb nodig met een feedhorn die een f/D-verhouding heeft die aanzienlijk groter is. Met andere woorden de kelk van de feedhorn is veel minder conisch. Zou je een lnb met zo’n feedhorn op een schotel gebruiken die een f/D-verhouding heeft van 0,6, dan gebruik je slechts een klein deel van het schoteloppervlak.

Het gevolg zal zijn dat je veel te weinig signaal krijgt.

post-60869-0-79014400-1384779630_thumb.jpg

post-60869-0-08892500-1384779677_thumb.jpg

Geplaatst:

Beste GDG

Zoals je misschien weet hebben we een hele grote artiest in ons midden namelijk. @trust die er zijn hand niet voor omdraait om elke gewenste lnb aan te passen op die Fibo-feedhorn. Dan ben je niet afhankelijk van flens-lnb’s maar kun je elke super-lnb op de Fibo-schotel plaatsen.

Maar eerlijk gezegd is de vraag van muppet een beetje wazig.
Bedoeld hij nu dat hij de lnb gaat vervangen of wil hij heel zijn schotel vervangen.

Geplaatst:

Bedankt voor de reacties mijn vraag was kan ik mijn schotel aanpassen of moet ik alles vervangen

Geplaatst: (aangepast)

@ Sprietje. idd Trust is een man met gouden handjes maar deze mogelijkheid is niet voor iedereen weggelegd. Feit blijft dat de feedhorn een vast onderdeel is van de schotelopstelling. De lnb moet daaraan gemonteerd worden.

@muppet. Je moet de hele schotel slopen en vervangen door een Fibo of Gregorian.

aangepast door GDG
Geplaatst:

Ja als het mogelijk is maar als ik het zo hoor dan gaat dat niet werken

Waar kan ik zoiets vinden als op het plaatje van sprietje hierboven

Geplaatst:

Bij mij. Ik heb er nog 2 over.

Eindelijk kan ie er afstand van doen , heb je genoeg zakdoekjes ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Als je een nieuwe Gregorian schotel wilt kopen kan dat ook. Gewoon bij Visiosat. Een 90cm of een 120cm, zie de bijlages.

Ook nog de exact gelijk uitgevoerde ( als de Fibo) MF90 genaamd Master-focus

In Duitsland te bestellen .

Beide links van Sprietje zijn twee-weg schotels maar misschien ook te verkrijgen zonder die zend / ontvang unit .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen