Ga naar inhoud


kan mij iemand vertel waarom zoveel zender ruil op cd


henkie73
Ga naar oplossing Opgelost door heinb,

Aanbevolen berichten


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

als het aan een politieke partij ligt is er straks helemaal geen enkele publieke omroep

 

dan is het verhaal van de publieke FTA op DVB-T en FTV op de satelliet een voltooid verleden kwestie geworden.

 

 

als die partij straks een keer kan gaan regeren met een andere partij, dan kan je er gif op innemen dat het werkelijk gaat gebeuren

 

Hoera, Nederland het eerste land van de wereld zonder publieke omroep.

sorry griekenland met ert was jullie voor

play more,play sport, betv, movie&series, film1, hbo, ziggosport,  tophd, hd+, telenet, proximustv, canal digitaal, netflix,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat hier in dit draadje over de vele verschuivingen bij cds.

Graag weer ontopic.

das waar moderator maar die vele verschuivingen los je toch op met hun fastscan. als ik blindscan of handmatig moet ik ook alles sorteren hee.

play more,play sport, betv, movie&series, film1, hbo, ziggosport,  tophd, hd+, telenet, proximustv, canal digitaal, netflix,

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat klopt maar als je nu een Linux tuner hebt en een eigen tv lijst hebt/gebruikt.

moet je eerst een fast scan doen en dan de zender gaan verplaatsen.

en dat is niet erg maar als je dit bij na elke 2a3 maanden moet doen dan is dit niet zo fijn.

 

vandaar mijn vraag op dit topic, "waarom zoveel"

 

 

gr.

henk

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Omdat men door steeds een aantal zenders om te zetten ruimte moet hebben voor een overlap.

De zenders zijn dus een tijdje dubbel te ontvangen om servicediensten tijd te geven ontvangers om te zetten op de nieuwe frequenties.

Zou men alles overnacht omzetten zou dit betekenen dat klanten zonder beeld komen te zitten.

Dit kan je zien als service, de door Canaldigitaal goedgekeurde ontvangers worden automatisch via de fastscan optie omgezet.

Voor diegenen die met de hand frequenties moeten wijzigen wordt op deze manier de gelegenheid geschapen hun "klanten" te bezoeken zonder dat die zonder beeld komen te zitten.

 

Linux ontvangers worden door Canaldigitaal niet ondersteund, kies je voor zo'n ontvanger is dit een ongemak wat je ervoor over moet hebben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Linux ontvangers worden door Canaldigitaal niet ondersteund, kies je voor zo'n ontvanger is dit een ongemak wat je ervoor over moet hebben.

 

Het klopt wel dat CanalDigitaal Linux decoders niet ondersteunt.

Echter Linux decoders ondersteunen CanalDigitaal wel dus kan je ook hiermee het kanalenlijstje van CanalDigitaal snel in je Linux decoder laden.

 

Maar terug naar het onderwerp.

Dat het zo lang duurt  voordat de zenders op de meest gunstige posities op de verschillende satellieten staan komt mede door gebrek aan transponders waarover M7/ CanalDigitaal de beschikking heeft.

Hier komt natuurlijk het kosten aspect om de deur kijken.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klopt wel dat CanalDigitaal Linux decoders niet ondersteunt.

Echter Linux decoders ondersteunen CanalDigitaal wel dus kan je ook hiermee het kanalenlijstje van CanalDigitaal snel in je Linux decoder laden.

 

Maar terug naar het onderwerp.

Dat het zo lang duurt  voordat de zenders op de meest gunstige posities op de verschillende satellieten staan komt mede door gebrek aan transponders waarover M7/ CanalDigitaal de beschikking heeft.

Hier komt natuurlijk het kosten aspect om de deur kijken.

gelukkig fastscan hee mannen

play more,play sport, betv, movie&series, film1, hbo, ziggosport,  tophd, hd+, telenet, proximustv, canal digitaal, netflix,

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat klopt maar als je nu een Linux tuner hebt en een eigen tv lijst hebt/gebruikt.

moet je eerst een fast scan doen en dan de zender gaan verplaatsen.

en dat is niet erg maar als je dit bij na elke 2a3 maanden moet doen dan is dit niet zo fijn.

 

vandaar mijn vraag op dit topic, "waarom zoveel"

 

 

gr.

henk

 

Ik weet niet wat je hebt, maar met de linux receivers die ik heb gehad heb ik mijn zenderlijsten in een paar minuten weer in orde.

 

Via de PC gaat dit snel en simpel.

 

Daarnaast, waar hebben we het nu werkelijk over? 2 of 3 zenders elke 2 of 3 maanden? Dat kost je ook 2 minuten om op de juiste plek te zetten.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Daarnaast is er genoeg keuze uit de verschillende zenderlijsten die op dit forum worden aangeboden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gelukkig kan nu alles via pc,en ik erger mij niet aan wijzigingen,en zoals iemand hier zegt er zijn settingslijsten.

vroeger maalde ik er echt niet om of ned1 nu op 1 staat of rtl4 op 1 staat.

of in belgie dat één op 1 staat of dat vtm of vier op 1 staat.

ik ken er wel die daar problemen van maken,maar ja er zijn altijd zo'n.

vroeger bij analoog was het pakken lastiger om frequentielijsten aan te passen,met een goedkoop setje was er geen rs232 en het waren maar handelaars die de duurdere ontvangers konden opfrissen tegen heel dure prijzen.(20€ per update in die tijd)

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak me meer zorgen over de gebruikers mét een CanalDigitaal decoder.

of met een module?je koopt een gecertificeerde module met kijkgarantie volgens hen een jaar of x geleden,en nu moet je alweer in je buidel tasten voor de nieuwe coderingen.

sorry voor dit top offic,maar wilde dat ook kwijt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...