Ga naar inhoud


kan mij iemand vertel waarom zoveel zender ruil op cd


henkie73
Ga naar oplossing Opgelost door heinb,

Aanbevolen berichten

Ik weet niet wat je hebt, maar met de linux receivers die ik heb gehad heb ik mijn zenderlijsten in een paar minuten weer in orde.

 

Via de PC gaat dit snel en simpel.

 

Daarnaast, waar hebben we het nu werkelijk over? 2 of 3 zenders elke 2 of 3 maanden? Dat kost je ook 2 minuten om op de juiste plek te zetten.

 

dat is ook zo, het is ook geen moeite maar ik kan mij voorstellen dat hier mensen zijn die een Linux tuner hebben die er niet zoveel van weten en voor deze mensen kan dit toch wel lastig zijn...

 

en dan andere mensen moeten vragen om dit probleempje even op te lossen.

vandaar mijn vraag...

 

gr.

henk

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Nee, weet niet waarom CDS dit doet en het interesseert me ook niet! Gewoon opnieuw scannen met de juiste parameters. Oude kanaal weghalen uit de zenderlijst en nieuwe erin terugplaatsen op dezelfde plaats als de oude.. Kwestie van 1 minuutje werk.. Niet echt iets om je over op te winden dus...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Lieve mensen daar heeft het allemaal niks mee te maken.

 

Er spelen 2 zaken.

1 de oudste astra 19.2, 19.2 bevat meerdere satellieten, lopen naar hun einde gebruiksduur. 

Tegen het einde gebruiksduur worden om stroom te besparen enkele transponder uitgezet.

Satellieten gebruiken nl brandstof om de parabool goed gericht te houden. De aarde draait nl er niet 100% recht onder dus zijn correcties nodig.

Nu is er in de sky geen BP pomp dus als de tank leeg is, is het einde oefening.

Men moet dus overschakelen op een andere satelliet de astra 3. De Duitse zenders zijn aan het switchen maar blijven wel op de oude maar nog functionerende astra19.2

2 Daarnaast biedt de nieuwe mpeg4 codering het voordeel dat met dezelfde energie en transponder 2 keer meer kanalen kunnen worden bedient.

populair gezegd, met de nieuwe techniek kan CD 2 kanalen aanbieden voor hetzelfde geld.

Interessant voor hun maar ook voor ons.

met dezelfde abo kosten 2x meer kanalen.

3 Tevens moeten de technische installaties van CD ook aangepast worden op de mpeg4 techniek hetgeen af toe switchen van kanalen nodig maakt.

dat is uitermate irritant maar weinig aan te doen. Op termijn zal heel Cd wel naar astra 23.0 verhuizen met mpeg codering. Dat is de nieuwe standaard

Wel zou CD eea wat beter kunnen uitleggen Communicatie is duidelijk een achter geschoven kind. Ook is het tijdspad erg ongewis en kun je als client dus voor het blok komen te staan als je nog op je oude sd ontvanger blijft vertrouwen

 

 

Hein

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste heinb

 

De verklaring waarom transponders worden uitgezet klopt niet.

De energie die transponders gebruiken wordt niet door brandstof opgewekt maar door de hele grote zonnepanelen die op de communicatiesatelliet aanwezig zijn.

Het komt regelmatig voor dat de satelliet in de schaduw van de aarde vliegt. Op dat moment kunnen de zonnepanelen geen energie leveren voor de transponders. Daarom zit er in de satelliet een grote accu om gedurende deze donkere periode de transponders toch van energie te kunnen voorzien.

 

Nu is het zo dat gedurende de levensduur van de satelliet (meestal 12-15 jaar) de zonnepanelen minder energie gaan leveren. Ook de accu wordt in de loop der jaren slechter. Kijk maar naar de accu in je eigen auto. Deze twee zaken samen zorgen er voor dat er na een bepaalde ouderdom van de satelliet, de energievoorziening slechter wordt. Dat is de reden dat er na verloop van tijd transponders worden uitgeschakeld. Dit gebeurt al na 1/3 van de verwachte levensduur om verzekert te zijn van commerciële exploitatie gedurende de gehele verwachte levensduur van de satelliet.

 

De brandstof die in een grote tank in het hart van de satelliet aanwezig is wordt gebruikt om de baan van de satelliet regelmatig te corrigeren. In het begin van de levensduur wordt dat behoorlijk naukeurig gedaan, meer aan het einde van de levensduur wordt dat minder naukeurig gedaan. De satelliet gaat dan meer zwabberen. Ook wordt die brandstof soms gebruikt om de satelliet naar een andere positie te brengen. Kijk maar naar de Astra 1N die op 28,2 graden oost hangt en die de Engelse zenders verzorgt. Als in maart de overhuizing van de zenders naar de Astra 2F een feit is, ligt het in de bedoeling dat die naar de 19,2 graden oost positie gebracht wordt waar hij ook voor bedoeld was. Deze manoeuvre gaat ten kosten van de levensduur van de satelliet.

post-60869-0-74252900-1387750155_thumb.png

post-60869-0-73334600-1387750182_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Her en der lees ik dat Linux ontvangers geen fastscan hebben.

Mijn Vu+ Duo met VTi er op, heeft dit dus wel. Maak er alleen geen gebruik van, omdat ik mijn eigen volgorde wil hebben.

 

Wat ook opvalt, CD/M7 huurt de goedkoopste transonders volgens mij.

Op Astra 1, Freq. 11.523 H 22000 zitten -tig "lokale" Beierse zenders en die zijn tot ver in Irak te ontvangen,

terwijl de NPO SD en Ketnet SD hier bij regen wegvallen.

We betalen wel voor CD, krijgen niet het volledige genot van wat het kost.

Ook, op Astra 3, "genieten" wij van het 8PSK gebeuren, het signaal is belange na niet meer van wat het was.

Zou nu voor regenreserve op Astra 3 een 150 cm. schotel moeten hebben, maar dat 8PSK gedoe dwingt je eigenlijk naar

180 cm.

Als je het alleen van BVN moet hebben, kan de TV de deur uit.

 

Ik heb op een ander forum, voor de mede NLers, tot in den treure uitgelegd wat ze qua schotel moesten kopen, incl. goede LNB.

Alles voor niks, met dank aan CD, die maar blijft schuiven en sparen op TP ruimte.

Ze moeten het van ons hebben, we zijn, volgens mij, de grootste groep van afnemers als het om abo´s gaat.

Helaas zie je daar nooit de echte cijfers van.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Graag on topic blijven.

Open zelf maar een thread over de ontvangst in Turkije.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een aanvulling op het bericht van heinb waarin hij schrijft:

 

“Nu is er in de sky geen BP pomp dus als de tank leeg is, is het einde oefening.

 

Er is de laatste jaren gewerkt om het internationale ruimtestation bij te kunnen tanken met een speciale satelliet die veel brandstof bij zich heeft en zich met een robotarm kan koppelen aan rondvliegende ruimtesatellieten.

Vorig jaar heeft SES besloten mee te werken om ook hun satelliet-vloot in de toekomst bij te gaan tanken.

Het heeft voor SES twee voordelen. Ondanks dat satellieten die bijna zonder brandstof zitten meestal niet meer van het modernste type zijn, is het economisch toch rendabel deze een langere tevensduur te geven. Ook helpt het mee de hoeveelheid ruimteschroot te verminderen en daardoor botsingen te voorkomen vooral op de Clarkebelt.

http://www.space.com/19402-robotic-refueling-space-station-resumes.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...