Ga naar inhoud


Geen ontvangst Astra 3 op Malta


darmica

Aanbevolen berichten

Ik woon op malta en gebruik al jaren Canaldigitaal voor mijn TV ontvangst uit Nederland. Astra 1 altijd goede ontvangst gehad. Maar door het verhuizen van veel zenders naar Astra 3 heb ik een nieuwe M7 HD ontvanger via Canaldigitaal ontvangen. Hier zat ook een nieuwe LNB bij voor Astra1 en Astra3. Deze kop heb ik op de schotel geplaatst volgens de instructie. Astra1 in de klem en daarna het LNB blok onder de juiste hoek gedraaid. Sjabloon was aanwezig. Resultaat Astra1 goede ontvangst. Astra3 GEEN ontvangst.

Zwak signaal 32%.

Wat doe ik verkeerd of wat moet ik doen om ontvangst van Astra3 te krijgen. Schoteldiameter 90cm

Wie kan mij helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Darmica, in ieder geval kun je de duo lnb niet voor Malta gebruiken. Hij is gemaakt voor de noorderbreedte van Nederland.

Voor Malta moeten de lnb koppen voor Astra 1 en 3 verder uit elkaar, omdat je dichter bij de evenaar zit waarboven de Clark Belt zich bevindt.

Als je de proef op de soms wilt nemen of je Astra 3 op Malta goed kunt ontvangen, zou je de schotel iets naar het westen moeten draaien en een tikje meer omhoog kantelen.

Heb je goede ontvangst van de Nederlandse Astra 3 zenders , dan zou je een schotel met een multirail met losse lnb's kunnen overwegen.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vincent, ik ben niet zo bekend met al de techniek. Waar zou ik de spotbeam informatie kunnen vinden?

CD zit niet op een spotbeam.

Vincent bedoelt waarschijnlijk footprint.

Als je googelt op :Astra 3 footprint, zul je genoeg kaarten te zien krijgen met de dekking. Er zal ook bij staan hoe groot de schotel moet zijn voor stabiele ontvangst.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euduard, ik heb een vrij grote schotel dus dat zal wel geen probleem zijn. Is het verstandig om met een single LNB  uit te richten op Astra 3  23,50 E. Indien ik signaal ontvang heb ik daarmee al de HD zenders van Nederland, zowel publiek als comercieel. De rest is minder belangrijk.

Het moet toch mogelijk zijn om met slechts een LNB het signaal van Astra 3 binnen te halen. Ik weet ook niet precies wat de hellingshoek van de schotel moet zijn. Volgens mij is dit vanuit Malta 43,5 graad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom blijf je niet op de astra1 op 19.2 kijken.?

De publieke zenders en de commerciëlen zenders zenden daar nog steeds uit in SD en dat zal nog wel een aantal jaren zo blijven.

Daarbij heb je voor je M7 decoder altijd de Astra1 nodig om je kanalenlijst bij te kunnen werken en geloof me je kan niet zonder nieuwe kanalenlijst als je klant bent bij CanalDigitaal.

Daar wisselen ze net zo vaak en makkelijk van frequenties dat ze het zelf niet meer kunnen bijhouden.

 

Wil je toch de HD kanalen en mogelijk wat thema zenders dan heb je de twee satelliet posities van CanalDigitaal nodig als je een CanalDigitaal decoder gebruikt.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom blijf je niet op de astra1 op 19.2 kijken.?

De publieke zenders en de commerciëlen zenders zenden daar nog steeds uit in SD en dat zal nog wel een aantal jaren zo blijven.

Daarbij heb je voor je M7 decoder altijd de Astra1 nodig om je kanalenlijst bij te kunnen werken en geloof me je kan niet zonder nieuwe kanalenlijst als je klant bent bij CanalDigitaal.

Daar wisselen ze net zo vaak en makkelijk van frequenties dat ze het zelf niet meer kunnen bijhouden.

 

Wil je toch de HD kanalen en mogelijk wat thema zenders dan heb je de twee satelliet posities van CanalDigitaal nodig als je een CanalDigitaal decoder gebruikt.

 

Johan,

nu al heb ik geen ontvangst meer van de commercieele zenders op 19,2. Die zijn onlangs allemaal verhuist naar 23,5 Astra 3. Dus ik moet, wil ik wat Nederlands blijven volgen, wel signaal van Astra 3 binnenhalen. Ik heb inmiddels begrepen dat de LND kop niet geschikt is. Ik zal koeten werken met 2 LNB's om de siganalen van 19,5 en 23,5 binnen te kunnen halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euduard, ik heb een vrij grote schotel dus dat zal wel geen probleem zijn. Is het verstandig om met een single LNB  uit te richten op Astra 3  23,50 E. Indien ik signaal ontvang heb ik daarmee al de HD zenders van Nederland, zowel publiek als comercieel. De rest is minder belangrijk.

Het moet toch mogelijk zijn om met slechts een LNB het signaal van Astra 3 binnen te halen. Ik weet ook niet precies wat de hellingshoek van de schotel moet zijn. Volgens mij is dit vanuit Malta 43,5 graad.

Dit is zeker een optie, en je zou alvast mert je duo lnb kunnen testen op de 23,5.

Als je test slaagt , kun je er altijd een Inverto Black Ultra op zetten.Desnoods met meerdere aansluitingen.

Johan45 geeft hierboven al wel een punt van aandacht aan.De fastscan loopt via een Astra 1 transponder van CD.

Je zou handmatig natuurlijk zelf de Astra3 frequenties kunnen inladen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Johan,

nu al heb ik geen ontvangst meer van de commercieele zenders op 19,2. Die zijn onlangs allemaal verhuist naar 23,5 Astra 3. Dus ik moet, wil ik wat Nederlands blijven volgen, wel signaal van Astra 3 binnenhalen. Ik heb inmiddels begrepen dat de LND kop niet geschikt is. Ik zal koeten werken met 2 LNB's om de siganalen van 19,5 en 23,5 binnen te kunnen halen.

Dit klopt niet wat je zegt. De SD versies van de commerciëlen ziiten nog steeds op Astra1. aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon op malta en gebruik al jaren Canaldigitaal voor mijn TV ontvangst uit Nederland. Astra 1 altijd goede ontvangst gehad. Maar door het verhuizen van veel zenders naar Astra 3 heb ik een nieuwe M7 HD ontvanger via Canaldigitaal ontvangen. Hier zat ook een nieuwe LNB bij voor Astra1 en Astra3. Deze kop heb ik op de schotel geplaatst volgens de instructie. Astra1 in de klem en daarna het LNB blok onder de juiste hoek gedraaid. Sjabloon was aanwezig. Resultaat Astra1 goede ontvangst. Astra3 GEEN ontvangst.

Zwak signaal 32%.

Wat doe ik verkeerd of wat moet ik doen om ontvangst van Astra3 te krijgen. Schoteldiameter 90cm

Wie kan mij helpen?

Je schrijft dat de schoteldiameter 90 cm is. Dat gaat niet werken met de DUO lnb. Deze is tot max 80 cm, dus de hoek is fout. Je zal het moeten oplossen met een 2e LNB en een montagebeugel + disenc.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste darmica

 

Op Malta heb je voor de Astra 23,5 een signaalsterkte van 46dBw.

Daarvoor heb je een schotel nodig van 75cm breed bij goed weer en 95cm bij slecht weer, zie: http://www.lyngsat-m...urope-Wide.html

 

Jij hebt een Jonsa schotel van 90cm breed en 99cm hoog. Dat moet geen probleem zijn om daar de Astra 23,5 mee te ontvangen. Je moet zowieso twee losse lnb’s nemen en ik zou dan maar kiezen voor de Inverto Black Ultra want de Astra 23,5 is daar zwakker dan de Astra 19,2.

 

Ik adviseer je dus te nemen:

2x Inverto Black Ultra single

1x Spaun 2/1 diseqc-switch SAR 212F WSG

1x multihouder, Wentronic-2-fach-Multifeedhalter-fuer-23-40-LNB Bijgesloten miniatuur

 

* dit is helaas niet de manier om fotos toe te voegen...

aangepast door Michel
Fotos
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste darmica


In Malta moet je voor de Jonsa S0901w12 de schotel als volgt afstellen:

Stel de elevatie in op 47 graden om de Astra 23,5 te vinden. Dat is bijna 1 graad minder dan waar die nu op staat voor de Astra 19,2.

Plaats de kop van de Astra 23,5 in de klem en zet de skew van de lnb op 5 graden, d.w.z. hij moet met de wijzers van de klok worden meegedraaid als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt.

Plaats de Multi lnb houder over de lnb zodat de tweede lnb rechts komt te hangen als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt.

Plaats de lnb voor de Astra 19,2 in de houder.

Stel de multihouder zo in, dat de vrijhangende lnb 7,5mm lager staat dan de Astra 23,5-lnb.

Stel de de vrijhangende Astra 19,2-lnb zuiver verticaal af.

Stel de multihouder zo in, dat de vrijhangende lnb ook naar het midden van de schotel kijkt.

Stel de Astra 19,2-lnb nu in op 68mm van de Astra 23,5-lnb gemeten aan de voorzijde van pukkeltje tot pukkeltje.

De schotel staat momenteel op de Astra 19,2 afgesteld en moet naar de Astra 23,5 gedraaid worden. Hiervoor moet je de schotel 7 graden naar het oosten verdraaien. Maak eerst een merkteken op de mast en de schotelklem zodat je de oude stand altijd terug kunt vinden. Draai de mastklem maar net voldoende los om de schotel te kunnen verdraaien. De onderste klem mag je iets losser zetten dan de bovenste klem.

Stel de elevatie en de draairichting in zodat je maximale signaalkwaliteit hebt op de zender NGC Wild HD op de Astra 23,5.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...