Ga naar inhoud

Advies ontvangst 13E, 16E, 19.2E, 23.5E en misschien 28.2E

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik beschik over drie schotels die ik voor deze installatie zou kunnen gebruiken: Triax 64, 78 en 88 cm.

Een andere schotel kopen is ook een optie.

Het geheel wordt geplaatst op een balkon waarbij schotel buiten balkon komt te hangen om signaal te kunnen ontvangen.

Zoiets: http://media.reismee.nl/11856/fotos/107162/107162_1326397704_500.jpg

Alleen ben ik van plan om gebruik te gaan maken van een schroefstempel. Moet nog eentje zien te vinden die niet roest.

Optie 1: Moteck-1200 + Black Ultra lnb

Optie 2: Meerdere lnb's + switch

Optie twee maakt het voor mij lastig om de juiste lnb's te vinden die qua grootte naast elkaar passen aangezien afstand tussen de satellieten 3 graden is. Aan de andere kant is deze optie handig mocht ik in de toekomst twin tuner willen gaan gebruiken, dus tegelijk kijken en opnemen. Met optie een kan ik kijken en tegelijk opnemen vergeten.

Waar ik naar benieuwd ben is welke optie jullie zouden kiezen. Ik ben ook erg benieuwd naar betere opties, mocht iemand die hebben.

Advies over dingen waar ik rekening mee moet houden is welkom. 

Hoe meer meningen hoe beter.

Geplaatst:

Als 13, 16, 19.2 en 23.5 een must is moet je voor de 88cm gaan omdat je anders de koppen voor 13, 16 en 19.2 niet goed geplaatst krijgt. De 78cm kun je dan vergeten omdat de lnb houders niet dicht genoeg bij elkaar kunnen staan. 

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst: (aangepast)

Twee schotels plaatsen is in mijn geval geen optie aangezien er nu al moeilijk wordt gedaan over een schotel die buiten het balkon hangt.

Ik speel met de gedachte om 13E te laten vervallen en alleen voor 16.0E, 19.2E en 23.5E te gaan (misschien met 28.2E erbij).

Qua lnb-afstand zal dat niet veel uitmaken aangezien de afstand tussen de satellieten nog steeds 3 graden blijft.

Het liefst wil ik drie best geteste en dezelfde lnb's plaatsen. Volgens mij zijn dat Inverto Black Ultra. Verbeter me aub als ik het fout heb.

Vanwege slecht signaal op 16.0E wil ik die "perfect" afstellen, 19.2E en 23.5E hebben toch al een goed signaal dus als die lnb's iets ernaast zitten moet dat geen probleem opleveren.

Of komen 19.2E en 23.5E Inverto Black Ultra lnb's zover naast to hangen dat er van een goed signaal geen sprake kan zijn?

Dit zou dan op een Triax 88cm geplaatst worden.

Mocht je een veel betere schotel weten die ik zou kunnen gebruiken dan hoor ik dat ook graag.

aangepast door lujo
Geplaatst:

Als je dan toch de Triax 88cm gebruikt dan kun je volgens mij alle gewenste satellieten ontvangen. Als je een triax multirail gaat gebruiken moet je dan wel zorgen dat je een extra lnb houder erbij koopt. Koop lnb's die echt smal zijn zoals bijvoorbeeld de Alps.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

Op een Triax 88 kun je geen lnb’s met normale koppen plaatsen die 3 graden van elkaar af staan. Dat zullen dan smalle lnb’s moeten worden en geen Inverto Black Ultra’s. Vandaar dat ik al de suggestie deed om ze op twee schotel te plaatsen, dan kan het namelijk wel.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen