riji Geplaatst: 19 november 2013 Geplaatst: 19 november 2013 Is het een goed idee om de antenne uitgang van mijn Ultimo te verbinden met ingang van de FM-tuner van mijn receiver?
Sprietje Geplaatst: 19 november 2013 Geplaatst: 19 november 2013 (aangepast) Nee, geen goed idee. Satellietsignalen gebruiken een heel andere frequentie dan de FM-band dus je hebt er niets aan en waarschijnlijk blaas je de ingangstrap van de FM-ontvanger op. 19 november 2013 aangepast door Sprietje
RogerDR Geplaatst: 19 november 2013 Geplaatst: 19 november 2013 (aangepast) Wel als het de uitgang van de DVB C/T tuner is? Dat is gewoon het doorgeluste kabelsignaal of een antenne voor DVB T. 19 november 2013 aangepast door RogerDR
riji Geplaatst: 19 november 2013 Auteur Geplaatst: 19 november 2013 Ik zal het dan maar niet doen. Toch verrast het antwoord mij, omdat recent mij nog iemand vertelde dat hij met een schotel betere DVB-T ontvangst had dan met een hark. (het ging dan wel niet om een doorgelusd signaal).
Sprietje Geplaatst: 19 november 2013 Geplaatst: 19 november 2013 Riji. Met een schotel ontvang je DVB-S signalen en geen DVB-T signalen. Bedoel je dat iemand de radiozenders via de satelliet beter van kwaliteit vond dan via een DVB-T antenne?
riji Geplaatst: 19 november 2013 Auteur Geplaatst: 19 november 2013 Ik heb een kennis die jaren beroepsmatig schotels geïnstalleerd heeft. Hij vertelde mij dat hij terresterieel bepaalde Engelse TV-stations kan ontvangen en dit dankzij een schotel antenne. Ik heb nog gezegd dat ik altijd hoorde dat een hark daar beter voor geschikt was, maar hij sprak dit tegen.
Sprietje Geplaatst: 19 november 2013 Geplaatst: 19 november 2013 Ohh, een parabolische UHF-antenne. Ja die zijn heel erg goed maar het kan nog beter hoor. De bovenste antenne in bijgevoegde afbeelding nr1 is de parabolische UHF-antenne. Waarschijnlijk van Channel Master. De tweede bijlage zijn 4 gekoppelde UHF-antennes. Die geven nog meer versterking.
riji Geplaatst: 19 november 2013 Auteur Geplaatst: 19 november 2013 Dat is het. Nu besef ik hoe ik het verkeerd begrepen heb. Channel Master, maar dan de gewone grote schotel, heb ik ook nog gehad; waar is die tijd...
Sprietje Geplaatst: 19 november 2013 Geplaatst: 19 november 2013 Hier nog een beschrijving hoe je 4 parabolische Cnannelmasters 4251 kunt koppelen. Dan krijg je nog veel meer signaal. Een 4251 geeft 17,6dB versterking op kanaal 60. Vier gekoppelde schotels geven 23,6dB versterking.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen