Ga naar inhoud


Wat is een goede stofzuiger?


renzie

Aanbevolen berichten

Ik ben toe aan een nieuwe stofzuiger. Ik heb jaren een Miele gehad met een stofzuiger zak maar wil nu een stofzakloze gaan aanschaffen . Een paar vrienden van mij hebben een Dyson dc29 maar daar heb ik bij kieskeurig geen goede reviews over gelezen. mensen hebben spijt dat ze gevallen zijn voor het design maar hij valt tegen in de praktijk. valt steeds om, blijft makkelijk haken, accessoires aan de slang zijn onhandig, etc.

 

Wat is een goede en betaalbare stofzuiger? bij voorkeur stofzakloos.

 

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat hangt er vanaf wat je gaat zuigen.

 

Vloerbeddekking? Hoogpolig?

Laminaat?

Etc.

 

En dan nog wat voor gebruik. Gewoon dagelijks gebruik? Vocht / vloeistof? Of het zwaardere werk?

 

Overigens denk ik niet dat er nog slechte stofzuigers gemaakt worden tegenwoordig.

 

En als je op zoek bent naar een goede recencie van een Dyson dan krijg je hem van mij.

Nog nooit omgevallen, lang snoer (wat bij deze stofzuiger wel goed oprolt), blijft juist niet haken (ronde vormen blijven minder snel haken dan die vierkante dingen!)

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb overal laminaat liggen en geen huisdieren. gewoon voor dagelijks gebruik in huis.

 

Slechte stofzuiger bestaan nog hoor wel weet ik uit ervaring. ik heb vorig jaar een nieuwe stofzakloze van LG gekocht. Het was een goedkoop ding van eur 59 utsluitend bedoeld voor de bovenetage zo dat ik niet steeds met een stofzuiger de trap op hoeft te sjouwen. Het ding valt na 10m zuigen al uit, vermoedelijk door oververhitting want als hij een 20 min later is afgekoeld dan kan je weer voor 10 min verder.  ik heb de 1e binnen een maand teruggebracht en een nieuwe gekregen. Deze heeft na een paar maanden gebruik echter hetzelfde probleem. Ook op de bovenetage ligt gewoon laminaat, geen overmatig stof of haren van huisdieren. filters gereinigd, slang op verstoppingen gecontroleerd, etcv. probleem blijft. 

 

renzie

aangepast door renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laminaat of parket (nagenoeg idem)

Dan > de vloerwisser van leifheit met die (watten achtige) losse overtrek wisdoeken  en zwenk / draai koppeling aan de steel

per kamer 1 minuut zonder lawaai

(ook te wassen in de wasmachine)

 

in een vloek en een zucht is de kamer schoon zonder lawaai

 

als je toch een stofzuiger zoekt de Philips expression regelbaar van 350 ~ 1800 Watt

en ook daarvoor is er een zwabber achtig mondstuk

 

ciao

 

o ja die van sorbo is nog goedkoop ook

aangepast door Tonskidutch

School - live at the Pavillion Paris

Supertramp 1979

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik dagelijks een Nilfisk gd930 op kantoor. Heeft een 15 liter zak, gebruik 4 zakken per jaar. Is wat groot maar wel een efficiënt stuk gereedschap. en degelijk. Onderdelen zijn ook te betalen als er een accesoire versleten is. Het is wat anders als een normale thuiszuiger, maar ik wil niet anders meer

 

( gebruik thuis een oude gd90 )

Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15

Link naar reactie
Delen op andere sites

tegenwoordig heb al heel goede stofzuigers op batterij vb rowenta , ik heb er ééntje thuis en op mijn buitenverblijf met lion batterij , wat een gemak , geen last van draden en lekker licht in gebruik , en ja hoor , de zakjes mag je vergeten

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dyson gehad, nooit weer. Kwetsbare onderdelen, en als ze stuk zijn blijken ze erg duur om weer bij te bestellen. Mooi ontwerp, dat wel, maar de helder doorzichtige kunststof delen zijn binnen de kortste keren "matglas". 

Op de Holland America Line (en dat soort cruise-schepen hebben hoge hygiënische eisen) gebruiken ze hele simpele Numatics.

Voordat je een stofzakloze stofzuiger koopt wel even checken of jij of je partner geen stofallergie, of hooikoorts o.i.d. hebben. Het legen van een stofzakloze stofzuiger is geen pretje! Als je het buiten doet en er staat een beetje winde de verkeerde kant op.... En als je het binnen doet, dan doe je dat maar één keer, want daarna kun je weer gaan stofzuigen. 

We wilden ook geen Miele meer...

Nu hebben we weer Miele. 

Overigens, als je schrijft dat je jaren een Miele hebt gehad, was dat al die jaren dezelfde? Degelijk spul dus?

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem er een waar wel stofzakken in moeten maar kijk eerst rond of je goedkope vervangingszakken kunt vinden.

Stofzakken zijn eigenlijk gewoon fijn in het gebruik maar als je daar de hoofdprijs voor moet betalen is de lol er snel af.

Denk dat stofzakken echt een perfect artikel zijn om online te bestellen.

 

Een niet al te kleine stofzuiger(stofzak) is wel fijner in het gebruik.

Een snoer met een fatsoenlijke lengte is dat ook.

Telescoopbuizen vind ik ook handig en persoonlijk heb ik ook graag dat de zuigslang een flexibel mondstuk heeft op de stofzuiger.

Bij sommige vaak wat kleinere stofzuigers moet de hele machine draaien ipv alleen de slang.

 

Heb ook nog wel eens een neuswieltje gezien dat gewoon te zwak was uitgevoerd.

 

Mijn moeder zweert bij d'r "henry" de bekende metalen ronde stofzuiger met de oogjes.

Grote stofzak, ik meen iets van 4,5L en goede zuigkracht ook als de zak zowat vol is.

Is ondertussen een oud ding maar destijds verdraaid duur en volgens mij worden ze nog steeds gemaakt en zijn ze nog steeds aan de kostbare kant.

aangepast door mietde

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na de nodige dure Mieles ed. zijn wij ook overgestapt op een ketelstofzuiger.

In dit geval een Hako Clean Compacto 6 E-Save. (ook een soort wat lijkt op de numatic's)

Ook niet goedkoop maar ondanks dat deze maar ongeveer de helft van het vermogen heeft is de zuigkracht groter en blijft hij ook veel langer met volle kracht zuigen terwijl de Miele bij een halve zak vol al minder werd.

Voor de zakken was het even zoeken want die van Hako zelf zijn best wel prijzig maar nu een goede en goedkope vervanger gevonden.

De snoer oproller werkt altijd en als je die opgerold hebt hang je het snoer (10m) simpel op de haken aan de achterkant.

Ook de zuigslang is wat langer zodat je voor de ene helft van de trap de stofzuiger op de grond kunt laten staan en de andere helft met de stofzuiger boven.

Hij is alleen niet geschikt om op de trap zelf te gebruiken omdat hij daar wat te groot voor is.

 

Maar nu we eenmaal zo'n stofzuiger hebben zal er niet snel weer een Miele komen.

 

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik al meer dan 10 jaar tot volle tevredenheid een VACUFLO centraal stofzuiger systeem.

Zuigmachine in de kelder met enorm reservoir zonder stofzak ("cyclonische reiniging zonder filter of stofzak") en aansluitingen op strategische posities op begane grond en verdieping. Zelfs een aansluiting in de garage.

 

De zuiglucht wordt door de muur naar buiten afgevoerd zodat eventuele stofresten niet in huis terecht komen.

Snoek-Snoover.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat is heel misschien leuk in een nieuw huis, maar zeker niet als 'upgrade' in een bestaand huis. Je hebt er nogal ingrijpende wijzigingen in je huis voor nodig.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren was er op de Duitse zender Welt der Wunder nog een uitgebreid programma gewijd aan stofzuigers.

Er werd aardig wat aandacht besteed aan zuigkracht op verschillende ondergronden, hoe ze door de kamer rollen, vermogen van de motor ten opzichte van de zuigkracht, de onderdelen.

Een dikke kans dat dit programma nog wel eens wordt uitgezonden.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...