Ga naar inhoud


Wat is een goede stofzuiger?


renzie

Aanbevolen berichten

Gebruik sinds een jaar of 15 (?) zo'n gele Dyson. Hoe goed hij exact is vergeleken met andere durf ik niet te zeggen, maar hij werkt heel aardig en beter dan de ook dure Nilfisk die ik daar voor had en die 5 jaar eerder de beste zou zijn. Het stofopvanggedeelte is nog prima doorzichtig en er is nog niets kapot gegaan. De troep eruit gooien doe ik vanzelfsprekend altijd buiten want ik heb de vuilnisbak niet in huis, dus nooit een probleem. Hij zuigt nog net zo goed als toen hij nieuw was en het eerste filter zit er nog altijd in. De zuigmond had van mij iets platter gemogen om makkelijker ergens onder te komen en je moet goed opletten als je de slangonderdelen in elkaar klikt. Maar dat weet je na 1 keer nonchalant klikken (stukje vel er tussen).

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor de tip "Welt der Wunder"!

Interessante uitzending en de uitkomst van de test was even opzienbarend.

Uitgerekend de stofzuiger met het laagste wattage (900 W) scoorde het hoogst qua zuigvermogen.

 

Voor de niet kijkers onder ons: het ging om een Vorwerk (> € 800,--)

aangepast door hansputters
Link naar reactie
Delen op andere sites

eeuuuhhhhh is dat dan niet heeeeeel veel geld voor een stofzuiger??

 

Kijk dan eens naar de Hako supervac D5, nog geen 300 euro en verslaat zo ongeveer elke betere stofzuiger.

Echt een stofzuiger ontworpen voor de professionele gebruiker waar dat ding heeeeeel veel bedrijfsuren moet maken met maximale zuigkracht en minimaal onderhoud.

Koop je zo'n ding privé dan moet je zelf een keer een andere kleur willen of hem regelmatig van de trap gooien anders gaat hij zo ongeveer levenslang mee.

Oké dan wel 1300 W ipv. 900 maar als je per week 1 uur zou stofzuigen dan zou je alleen voor het prijsverschil al ruim 100 jaar stof kunnen zuigen.

De Compacto die wij hebben is nu al te vinden voor rond de €. 225,00 en gebruikt maar 1100W, zuigt dan ook iets minder maar nog steeds beter dan de cat & dog van Miele. Met 1 uur stofzuigen per week betaal je per jaar dus iets van 2,50 per jaar voor dat extra vermogen en moet je minimaal 200 jaar elke week 1 uur stofzuigen om het prijsverschil van die 500 euro goed te maken. (we hebben wel de borstel van de cat & dog aangesloten ivm. 2 konijnen in huis die wel eens wat haren los laten)

Dus die Vorwerk kan dan wel als beste uit de test komen maar je betaald daar dan wel de hoofprijs voor.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...