Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Weet iemand ook of je zelf een schotel kunt maken.

Ik heb ze wel gezien van kippengaas maar wil er 1 van aluminium maken als ik de ronding heb kan ik op het werk misschien wel een persmal maken.

Gaat om een schotel zo tussen de 80 en 100 cm en eerst een proef rond de 30cm

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst:

Nee, je kunt zelf geen aluminium schotel maken en toch zeker geen offset schotel. De paraboolvorm moet tot op een paar tiende van een millimeter nauwkeurig zijn.

Geplaatst:

Oke jammer was wel een leuk ding geweest om te bpuwen

Geplaatst:

Of een mal maken van een bestaand type, voor de Handige harry's dus, zou het dan graag in carbon zien.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Geplaatst:

@sjaak(k) hoe kun jij vandaar zien wat ik kan

@sprietje bedankt voor de info

Geplaatst: (aangepast)

En al zou je een mal hebben hoe wil jij aluminium in de vorm krijgen...echt uitgesloten dat je dat lukt.

Polyster mal, vervolgens een carbon exemplaar maken, bakken in de clave, oersterk en licht.

Google eens met :

satellite dish carbon fiber

reflector.jpg

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

• Moderator
Geplaatst:

Enkele jaren geleden was er in Zuid-Amerika een gepensioneerde Duitser die een 5 meter grote schotel heeft gebouwd en daar zowaar Astra1 mee kon ontvangen.

Die had in zijn tuin een betonnen mal gestort en daarmee de schotel gevormd.

Die betonnen mal is hij daarna als zwembad gaan gebruiken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Tja maar Carbon fiber alleen reflecteert niet zo best daar zul je dus wat reflecterend materiaal op aan/in moeten brengen.

Een metalen schotel is altijd beter nauwkeuriger vormvaster en gladder en met een hoger rendement te maken dan polyester of ander plastic troep.

Sorry Sjaak, maar daar ben ik het dus niet mee eens. Een polyester (of andere plastic troep zoals jij schrijft) is veel vormvaster en  steviger dan welke metalen schotel dan ook. De reflectie vind niet plaats op de oppervlakte van die schotels maar op het metalen gaaswerk binnen in de polyester laag. Als je een metalen schotel laat stuiteren heb je een probleem, doe je dit met een polyester schotel dan werkt die nog prima....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

Beste muppet

Je kunt natuurlijk altijd op een ludieke manier zelf een schotel maken. Zie dit filmpje:

Waar kun je een lnb kopen die je met radio/Tv  RF kabel kunt aansluiten ?

Volgens mij een fake filmpje .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Beste mensen

Ik denk dat vele sat4all leden het best interessant vinden om te weten hoe een satellietschotel gemaakt wordt.

Ik heb voor jullie de volgende filmpjes:

Zo zet je een S-band primefocus schotel in elkaar

Duidelijk is te zien dat de schotel bij de plaatselijke smit gemaakt is aan de stukken afvalijzer die gebruikt zijn, de laskwaliteit en ook de aftekenlijntjes waar de gaten geboord moesten worden.

Tsja, met deze naukeurigheid zijn alleen maar de signalen van de S-band te ontvangen. Voor de Ku-band kun je het wel vergeten.

Zie:

Een satellietschotel persen:

Dit wordt gedaan met moderne apparatuur. Het zou me niet verbazen als dit in Polen gebeurt waar veel schotels vandaan komen.

Zie:

Een satellietschotel bedrukken:

Elke keer als het stempel op de schotel drukt en ik de schotel helemaal door zie buigen, krijg ik een naar gevoel. Schotels voor de ontvangst van Ku-band signalen moeten tot op een paar tiende van een millimeter nauwkeurig gemaakt worden en hier zie ik ze met de bedrukking helemaal vervormen. Dan maar liever een naamloze schotel die deze behandeling niet hoeft te ondergaan.

Zie:

Geplaatst:

Ik denk het niet Trust, ik heb op mijn Satlook Micro ook van die schroef draadloze f-connector snelkoppelingen zitten, daar steek ik zo een female f-connector in. Die kun je ook in kabel uitvoering kopen zodat je hem zo over de f-connector aansluiting kan schuiven zoals in het filmpje. 

Sjaak , en moet je die net als in de film met "geweld" IN de aansluiting wringen ?

Als je goed kijkt zie je dat hij hem niet over de F aansluiting van de lnb geschoven krijgt .

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Je dacht toch niet dat ik die dingen niet kende hé .

Die kun je er makkelijk zonder te draaien en kracht te zetten , op steken , iets wat hem niet lukt omdat het niet past .

Zet de film maar eens stil op 0:57 dan zie dat hij er maar net tegenaan zit en niet erover geschoven .

Ik bestrijd niet dat je met een lnb en een vergiet signaal binnen krijgt , maar wel dat het filmpje nep is .

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen