opzolder Geplaatst: 23 november 2013 Geplaatst: 23 november 2013 Nee, je kunt zelf geen aluminium schotel maken en toch zeker geen offset schotel. De paraboolvorm moet tot op een paar tiende van een millimeter nauwkeurig zijn. Ik denk, dat dat met die tienden van millimeters wel meevalt. Een 80cm-schotel van mij is ooit door storm op 20cm van de onderkant over de volle breedte dubbelgevouwen geweest. Ik heb de boel weer rechtgedrukt en er toch weer aardige ontvangstresultaten mee gehaald. Groeten van de zolder.
Moderator ceesv Geplaatst: 23 november 2013 Moderator Geplaatst: 23 november 2013 Ooit was er een eenvoudige modulatie met een forse redundancy om fouten te corrigeren. Tegenwoordig met DVB-S2, 8qpsk en de FEC steeds krapper gaat dat niet meer. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tripleboy Geplaatst: 24 november 2013 Geplaatst: 24 november 2013 De zuinige oplossing: GIGABLUE UHD QUAD 4K XTREND ET8500 / ET7500 VU+ Duo2 / VU+ Solo SE
Sprietje Geplaatst: 24 november 2013 Geplaatst: 24 november 2013 Opzolder schrijft: “Ik denk, dat dat met die tienden van millimeters wel meevalt. Een 80cm-schotel van mij is ooit door storm op 20cm van de onderkant over de volle breedte dubbelgevouwen geweest. Ik heb de boel weer rechtgedrukt en er toch weer aardige ontvangstresultaten mee gehaald.”Ja, je hebt gelijk hoor. Het maakt weinig uit, zie de bijgaande tabel en kijk in de laatste kolom en let vooral op het aantal dB’s verlies die je hebt.
Moderator ceesv Geplaatst: 24 november 2013 Moderator Geplaatst: 24 november 2013 Nog afgezien van de fasefouten die kunnen optreden waardoor je wel veel rf signaal hebt, maar de digitale informatie niet meer gedecodeerd kan worden. Vergelijk dat met de reflecties en dubbele beelden bij de oude analoge ontvangst. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
De_Perre Geplaatst: 25 november 2013 Geplaatst: 25 november 2013 tele-audiovision - lego schotel? best niet buiten zetten, alu folie en wind lijken me geen goede combinatie [Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x] [TVV Basic+] - [CD TopHD]Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...
opzolder Geplaatst: 27 november 2013 Geplaatst: 27 november 2013 Opzolder schrijft: “Ik denk, dat dat met die tienden van millimeters wel meevalt. Een 80cm-schotel van mij is ooit door storm op 20cm van de onderkant over de volle breedte dubbelgevouwen geweest. Ik heb de boel weer rechtgedrukt en er toch weer aardige ontvangstresultaten mee gehaald.” Ja, je hebt gelijk hoor. Het maakt weinig uit, zie de bijgaande tabel en kijk in de laatste kolom en let vooral op het aantal dB’s verlies die je hebt. Als ik moet kiezen tussen een tabel zonder bronvermelding en mijn eigen ervaring, kies ik voor mijn eigen ervaring. Als eens gekeken naar het oppervlak van de schotel, waar die vastgeschroefd zit (schroeven inbegrepen)? Nog afgezien van de fasefouten die kunnen optreden waardoor je wel veel rf signaal hebt, maar de digitale informatie niet meer gedecodeerd kan worden. Vergelijk dat met de reflecties en dubbele beelden bij de oude analoge ontvangst. Het mooie van een schotel is, dat die een brandpunt heeft. Als de LNB goed in het brandpunt staat, bereiken de signalen die op foute delen van de schotel vallen de LNB helemaal niet. Groeten van de zolder.
Sprietje Geplaatst: 28 november 2013 Geplaatst: 28 november 2013 Beste opzolder Je mag van mij best de bron van deze tabel weten hoor. Ik heb de tabel even opnieuw gemaakt omdat die versprongen in het originele document staat, zie: http://www.fransvaneeckhout.be/bijleren/elektronica_transmissie16.htmMaar als je twijfelt aan mijn deskundigheid, mag je dat gerust zeggen hoor.Ik zou je willen vragen, heb jij enig idee waarom goede satellietshops schotels groter dan 80cm niet opsturen per bode? Juist, omdat de minste of geringste beschadiging of onzichtbare torsie van de schotel deze tot een waardeloos stuk ijzer kan omtoveren.Bovendien ga jij me niet wijs maken dat als een deel van de schotel is omgeklapt, dat alleen dat deel niet in orde zou zijn. De exacte vorm van de gehele schotel heeft een opdonder gehad. Daarmee wil ik niet zeggen dat je er helemaal niets meer mee kan maar het rendement van de schotel zal drastisch gezakt zijn.Zie wat de Chineese regering doet in Tibet zodat deze burgers verstoken blijven van buitenlandse informatie. De schotels zijn nooit meer te gebruiken.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen