Ga naar inhoud



Andrija

Aanbevolen berichten


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik denk de oplossing te hebben gevonden. Met de plugin software beheer op de box moet je eerst de package ophalen. Vanaf dat moment verschijnen ze in DCC-E2. Je hoeft ze niet allemaal te installeren. Dat kun je selectief doen met DCC ook uninstall is mogelijk. Werkt weer als een trein. Bedankt allemaal. :tired:

Vr.gr. Andre

Bedankt voor je hulp!

Vu Solo 4K  - PLI Develop  :)  LG 55 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is niet hetzelfde probleem als in dit draadje staat, maar waarschijnlijk ook wel nuttige informatie over DCC-E2. Vanmorgen had ik ook netwerkproblemen met DCC-E2 v1.50. Mijn box (Solo2) werd gevonden, maar mijn router niet. Filezilla deed het wel. Mijn PC draait op Windows7 64-bits

Via google ontdekt dat ftp type ´passive´ minder problemen geeft bij verbindingen tussen client en server. Nadat ik in DCC-E2 (onder Configuration, submenu Experts) de ftp type heb aangepast van ´active´ naar ´passive´  loopt alles weer perfect.

KPN Box 12 glasvezel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik de direct crossover dat werkt prima, waarom over de router? Dat je de router niet kunt vinden op je PC ligt misschien aan je PC instellingen.

Je kiest zoeken router. In de lijst kies he dan de router. Vervolgens druk reconnect.

Vr.gr. Andre

Bedankt voor je hulp!

Vu Solo 4K  - PLI Develop  :)  LG 55 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De direct crossover optie werkt inderdaad bij mij ook. Het grafische plaatje in DCC-E2 laat dan alleen de PC en de Dreambox zien.

In werkelijkheid gaat de verbinding tussen mijn PC en mijn satellietontvanger via de router.  Het belangrijkste is natuurlijk dat het werkt.

aangepast door Rivellino

KPN Box 12 glasvezel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

 

Via google ontdekt dat ftp type ´passive´ minder problemen geeft bij verbindingen tussen client en server. Nadat ik in DCC-E2 (onder Configuration, submenu Experts) de ftp type heb aangepast van ´active´ naar ´passive´  loopt alles weer perfect.

 

Vandaag ook maar eens DCC gedownload en dank zij deze tip van Rivellino de verbinding tussen mijn WIN 8.1 laptop en de SOLO2 tot stand kunnen brengen.

Eerder pogingen lukten niet.

 

Nu heb ik echter toch een probleem want zoals zichtbaar in de bijlagen zie ik onder de linker kolom onder Configuratie, Gereedschappen e.d. alleen maar symbooltjes maar geen beschrijving, is dit correct?

 

Overigens gebruik ik versie DCC 1.5

post-37183-0-09329600-1390990731_thumb.png

post-37183-0-31466800-1390990740_thumb.png

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

heeft de taal(nederlands) in dcc er misschien iets mee te maken.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...