Ga naar inhoud


Vu+solo 2 kopen


Bart53

Aanbevolen berichten

Na een topic over een nieuwe ontvanger ,ben ik nu aan het bekijken hoe te bestellen.

Geen ervaring met ontvangers,maar zie dat er genoeg op dit forum staat.

Staat er al iets op van bedienings software.

Of moet  ik er nu vti of pli op laten zetten,of helemaal niks.

Dus blanco beginnen.

Wil wel een harde schijf er in laten zetten.

Vu+Solo2 VTi 11.0.2 triax 64 cm duo lnb marantz 6007 smarttv Travelvision R7 Duo 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, op de Linux (Enigma2) ontvangers staat van fabriek uit software geïnstalleerd maar in feite heb je daar weinig aan.

Wil jij van een ontvanger, in dit geval een SOLO2 optimaal gebruik maken dan moet je software van derden (laten) installeren zoals VTI, OpenPli e.d..

 

Mocht je VTI willen gebruiken dan staat boven aan in dit forum een How-To Installatie.

 

Mijn advies is, na aankoop thuis zelf installeren want dan leer je met dit toestel en de software omgaan.

Als de leverancier software installeert dan zit je thuis met vreemde software zonder enige handleiding.

 

De keuze is aan jouw en wij helpen jou dan verder op pad als je problemen ondervindt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke software jij wilt installeren, VTI of OpenPli of OpenATV of .... is om het even, zij doen allen nauwelijks van elkaar onder.

 

De definitieve keuze is meestal een kwestie van smaak maar in eerste instantie zou jij er toch één moeten kiezen om eerst even wegwijs in deze materie te geraken.

 

Als je de VTI software conform de How-To installeert kun je de ontvanger prima gebruiken en komst er niets meer kijken.

Ik zou zeggen, koop de ontvanger kies een software en gaan met die banaan.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vorige maand mijn eerste Enigma2 ontvanger (jawel een Solo2) aangeschaft. Ik heb zelf een harddisk ingebouwd (is zo gepiept) en een VTI image geïnstalleerd.  Met behulp van dit forum is dat allemaal prima gelukt. Is heb zelfs mijn Oscam kaartlezer werkend gekregen. Met een beetje proberen leer je het apparaat ook beter kennen. En als je zorgt voor een goede backup van installatie, kan er niets fout gaan. Succes.

KPN Box 12 glasvezel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit in dezelfde situatie. De Vu+ solo 2 is net aangekomen. Open pli leek me meer aangewezen omdat hun forum in het engels was en dat van vti zover ik kon zien in het duits :-| Hier lijken echter meer mensen vti te gebruiken. Maar goed, we zullen bij het begin beginnen en al eerst de vu+ standaard software updaten. 

Vu+ Solo2 - Openvix 3.0.808 - OSCAM 1.20.r8625

Triax 78 met CD Triple LNB

Minix Neo X7 - Minix Neo A2

Link naar reactie
Delen op andere sites

open pli forum is er ook gewoon in het Nederlands

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...