Ga naar inhoud

lnb alps vervangen door black ultra 40 mm lnb

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ja, heb ik, gisteren al aangehaald.

de klem is niet stuk maar lnb te dik voor de klem, krijg die klem niet gesloten.

maar met tape dat klopt kan de LNB rechter geplaatst worden.

Josse , bij jouw postings komen steeds weer nieuwe lijken uit de kast  (schotel staat te laag , schuur in de weg)

Je kunt toch wel bedenken dat die informatie cruciaal is voor een oplossing .

Als de lnb al te dik is , waarom wil je er dan nog plakband om draaien ?? daar word hij niet dunner van .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

• Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst: (aangepast)

xtrend 6500, zit op 42 gr oost tussen de 5a7 DB'S. BER mooi op nul.

vergeet bij deze niet schotel te laag bij de grond, bij deze geen optimale ontvangst.

dit met de terug gemonteerde ALPS die vlakker in de LNB houder zit.

opstelling schotel ok.

met de black ultra , op de genoemde zenders geen signaal dus 0 , o.

als ik één van de 4 genoemde zenders programeer, en vervolgens LNB beetje bij beetje afstel, en ergens in de buurt kom van het signaal of net er langs .

heb je, stilstaand beeld op tv. ook dit lukt me niet .en dat  de black totaal niets geeft blijft ook voor mij een raadsel.

hij zou toch iets moeten geven, al was het maar 1a2 DB'S. dan kan ik verder zoeken.

morgen ga ik, kabel rotor >>LNB vervangen maar daar ligt het volgens mij niet aan .Daar de alps wel signaal geeft? 

1) Schotel laag bij de grond dempt het signaal amper. Hooguit dat je bepaalde satellieten totaal niet meer kunt ontvangen.

2)Als je met de BU geen signaal hebt en met de Alps wel, installeer je de BU niet goed.

3) Turksat tussen 5-7 dB is veel te weinig! Mooi dat BER nul blijft, maar alleen dat feit is geen bewijs dat de schotel netjes in de baan staat Je Alps bewijst in ieder geval dat er meer aan de hand is. Ik heb het dubbele: rond de 15 dB. Met een BU trouwens, maar ik had ook al meer dan 13 met een goedkope Skymaster.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Josse , bij jouw postings komen steeds weer nieuwe lijken uit de kast  (schotel staat te laag , schuur in de weg)

Je kunt toch wel bedenken dat die informatie cruciaal is voor een oplossing .

Als de lnb al te dik is , waarom wil je er dan nog plakband om draaien ?? daar word hij niet dunner van .

ja , dat klopt. als er tape rond zit spant LNB meer en kun voren drukken, staat dan rechter.

pas op, ben voor iedere reactie dankbaar.

maar daar draait het allemaal niet om .vraag is heel simpel, daar er met de vorige LNB geen signaal was op genoemde zenders heb ik ,

deze vervangen door ALPS met als resultaat 8a9 DB's op genoemde zenders. Met de hoop het signaal op te krikken, heb ik de ALPS vervangen door black ultra.nu als dan de schotel te hoog of te laag staat, mast niet helemaal recht schuur in de weg heeft in deze niks te maken. als ik nu naar buiten ga, en alps vervang door de black en zap naar genoemde zenders zou deze signaal moeten geven. en zeker die 8a9 wat de ALps geeft. zelf kan ik, in deze besluiten dat de black niet geeft wat er beschreven wordt. daar mijn schotel te laag opgesteld is voor bepaalde redenen en het optimale signaal niet geeft is bij deze geweten.

als je, dan op 42 gr oost nog beeld hebt lijkt me, de afstelling zo slecht nog niet .

Geplaatst:

1) Schotel laag bij de grond dempt het signaal amper. Hooguit dat je bepaalde satellieten totaal niet meer kunt ontvangen.

2)Als je met de BU geen signaal hebt en met de Alps wel, installeer je de BU niet goed.

3) Turksat tussen 5-7 dB is veel te weinig! Mooi dat BER nul blijft, maar alleen dat feit is geen bewijs dat de schotel netjes in de baan staat Je Alps bewijst in ieder geval dat er meer aan de hand is. Ik heb het dubbele: rond de 15 dB. Met een BU trouwens, maar ik had ook al meer dan 13 met een goedkope Skymaster.

beste Eduard, als ik BU mm per mm probeer af te stellen en totaal geen signaal krijg ???

Geplaatst:

neen, is single BLACK ULTRA  HIGH-GAIN LOW- NOISE 40 MM LNB<< werk met een rotor.>>

heb overal beeld behalve op de genoemde zenders met een gevoelige frequentie.

Dan zou ik hem eerst eens op een ander freq. Optimaal afstellen

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Dan zou ik hem eerst eens op een ander freq. Optimaal afstellen

was net aan het kijken voor een recentere single LNB houder van triax??

mogelijk zijn die ruimer heb nog altijd de eerste opstaan, goed spul en zal dan nog kabel rotor>>LNB vervangen. 

wie weet??

(...)

als je, dan op 42 gr oost nog beeld hebt lijkt me, de afstelling zo slecht nog niet .

Josse, je bent kennelijk op zoek naar lapmiddelen i.p.v. de oorzaak waarom jij zo weinig signaal krijgt.

Kennelijk is er iets aan de hand met de schotel of de houder als je met de BU geen resultaat krijgt, terwijl juist deze lnb in Duitsland zelfs wordt aanbevolen om nog een beetje spotbeam Astra 2F binnen  te halen.

Een andere indicatie of de schotel en de lnb goed zijn afgesteld, is het aantal zenders/transponders dat je op een bepaalde satelliet binnenkrijgt.

Ik heb net even een FTA-scan op de Turksat gedaan en ben geëindigd op de stand 271 tv zenders en 99 radiozenders.

Het lijkt me dat jou dat ook met de Alps niet lukt, een indicatie dat er letterlijk iets scheef zit bij jouw installatie.

Het is dan ook geen wonder dat jij problemen hebt met de ontvangst van TVV, want daar staat je installatie al uit het focus.

aangepast door Eduard07

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

beste Eduard, als ik BU mm per mm probeer af te stellen en totaal geen signaal krijg ???

Dan moet je de schotel/rotor opnieuw afstellen.

Helemaal vanaf het nulpunt: 4.8/7.0 oost. Aan een zuiver verticale paal een met de juiste rotorkanteling en uitrichting op het .compas-zuivere zuiden.

De USALS in je Xtrend moeten overeenkomen met de daadwerkelijke sat-posities.

En de lnb moet zuiver naar het brandpunt van de schotel wijzen.

Een andere manier is er niet om TVV /12.722 maximaal binnen te halen op een draaibaar.

aangepast door Eduard07

Geplaatst:

Josse, je bent kennelijk op zoek naar lapmiddelen i.p.v. de oorzaak waarom jij zo weinig signaal krijgt.

Kennelijk is er iets aan de hand met de schotel of de houder als je met de BU geen resultaat krijgt, terwijl juist deze lnb in Duitsland zelfs wordt aanbevolen om nog een beetje spotbeam Astra 2F binnen  te halen.

Een andere indicatie of de schotel en de lnb goed zijn afgesteld, is het aantal zenders/transponders dat je op een bepaalde satelliet binnenkrijgt.

Ik heb net even een FTA-scan op de Turksat gedaan en ben geëindigd op de stand 271 tv zenders en 99 radiozenders.

Het lijkt me dat jou dat ook met de Alps niet lukt, een indicatie dat er letterlijk iets scheef zit bij jouw installatie.

Het is dan ook geen wonder dat jij problemen hebt met de ontvangst van TVV, want daar staat je installatie al uit het focus.

Eduard, waarom er te weinig signaal binnen komt, die discussie ga ik niet opnieuw voeren.

als de ber op de sats netjes op 0 is , is voor mezelf een indicatie dat de mast loodrecht staat.

in deze wil ik nog eens bevestigen dat, er geen probleem is met TVV, alleen op de 4 genoemde zenders. 

op 19 gr oost signaal van tussen 11a13 DB'S.

met de BU was dat iets meer, maar dat lost het probleem niet op van de genoemde zenders.

zelf weet ik ook wel dat, de schotel + - 1 m hoger geplaats kan worden het signaal sterker zou binnen komen.

met deze positie haal ik het beperkte  maximum van het signaal binnen.

als je, dan een vergelijking wilt maken van een schotel die beter opgesteld is vind   ik , in deze niet eerlijk.

als je zelf van de BU tevreden ok, voor mij werkt het momenteel niet.

daar om nogmaals deze simpele vraag, als ik de ALPS demonteer op de genoemde zenders en overal af blijf en monteer de BU en met geen enkel middel signaal  ????

Josse, we vallen nu in herhaling.

Er is gezien je dB waarden bij een Xtrend in combinatie met zo'n grote schotel echt iets mis.

De BER is in jouw geval geen argument.dat er niks mis is.

Je hebt over de gehele linie te zwakke ontvangst en met een BU zelfs bijna geen ontvangst. Dat is zeer verwonderlijk.

Je ontvangt duidelijk te weinig zenders en welke je ontvangt, zijn ook nog veel te zwak.

De meest waarschijnlijke oorzaak is je schotel. Daaraan zijn meerdere zaken niet in orde.

aangepast door Eduard07

• Moderator
Geplaatst:

Josse, zorg er eerst eens voor dat je kan zien wat je doet.

Je tv binnen en dan steeds heen en weer lopen werkt niet.

Wanneer je je schotel heen en weer duwt en kijkt tegelijk op je signaal meter zie je meteen wat er mis is.

Hetzelfde met de plek van de lnb in het brandpunt.

Ook je ontvanger rechtstreeks aan de LNB met een kort stukje goed kabel geeft meteen aan of je geen extreme kabeldemping hebt.

Heb je dat stukje coaxkabel van mindere kwaliteit tussen je lnb en rotor ondertussen al vervangen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

beste mensen, AUB

laten we nu de koe met de horens vatten.

waar draait het hele verhaal om?

door de opstelling schotel wat geweten is .

is het voor mezelf onmogelijk het maximum van DB'S binnen te halen.

met de opstelling schotel mankeert niks, echt niet, staat op maximum afgesteld.

dit had ik willen opkrikken met plaatsen van UB.

daar er een LNB GT STAR lst40 opstond had ik geen signaal meer op de 4 genoemde zenders.

heb deze toen vervangen door de ALPS, met als resultaat 8a9 DB'S op genoemde zenders.

daar de UB hoog geprezen wordt heb ik, deze aangekocht, en in de plaatst van de ALPS gemonteerd.

met als resultaat iets meer DB'S op de hogere zenders ok prima.

maar helaas o.o DB'S op genoemde zenders.

wat het heen en weer lopen aangaat nee, zaterdag met apparatuur buiten willen afstellen ,van voor naar achter van links naar rechts en dit zonder resultaat. zelf blijf ik, erbij dat, de UB waar deze voor geprezen wordt minimum het zelfde zou moeten geven als de ALPS.

en zeker als LNB op de zelfde manier gemonteerd is als de ALPS.

met deze wil ik dan maar alleen een analyse maken dat, de UB in geval van iets te weinig DB'S signaal op lagere frequenties het zelfde mankement vertoond als de GSTAR.

iedereen is vrij dit te geloven of niet.

met deze wil ik, alleen mijn bevindingen meedelen

kabel nog niet vervangen, ga het wel doen maar daar zit de fout niet..

Geplaatst:

Josse , jammer dat je niet inziet dat systematisch en accuraat werken de enige oplossing tot je probleem is .

Als die BU niet exact hetzelfde gemonteerd word zoals de Alps mag je geen vergelijking trekken .

Immers als die BU 3 gr. achterover hangt is de elevatie van de schotel in die situatie ook 3 gr. verkeerd .

Geplaatst:

Josse , jammer dat je niet inziet dat systematisch en accuraat werken de enige oplossing tot je probleem is .

Als die BU niet exact hetzelfde gemonteerd word zoals de Alps mag je geen vergelijking trekken .

Immers als die BU 3 gr. achterover hangt is de elevatie van de schotel in die situatie ook 3 gr. verkeerd .

beste, helemaal mee eens .

daarom vertel ik, ook dat UB het zelfde gemonteerd is als de alps, de UB toch iets signaal zou moeten geven en dan kan men verder zoeken.

verder probeer ik, maar een eerlijke analyse te geven, dat de UB op genoemde zenders exact het zelfde mankement weergeeft als de GSAT.

mij hoor je niet vertellen dat, UB van slechte kwaliteit is .maar moet voldoende DB'S hebben op zenders met een lage freq.

dat is  mijn bescheiden mening.

• Moderator
Geplaatst:

Een ontvanger is geen meetapparaat.

Je moet eerst met het signaal over een drempel om een waarde op je ontvanger te kunnen uitlezen.

Die ontvanger moet dan wel eerst een lock hebben op de desbetreffende transponder.

Je zal dus eerst de ontvangst moeten optimaliseren op een werkende transponder waardoor je ontvanger op de ontbrekende transponder toch een lock gaat geven.

Ik heb als eerste reactie bij het zien van de foto's al de vraag gesteld of de LNB goed in de houder zat, Trust heeft diezelfde vraag gesteld.

Als antwoord gaf je aan dat de LNB niet goed paste en dat je iets met plakband had gedaan.

Nogmaals, het richten van de parabolische reflector is een eerste stap, het op precies de juiste plaats plaatsen van de LNB in het brandpunt is precisiewerk en stap 2.

Verder hebben we nog steeds geen antwoord op de vraag of je de ontvanger met een goede kabel direct aan de LNB hebt aangesloten zonder de rotor.

Je gaf aan dat de kabel tussen LNB en rotor niet best was.

In welke regio woon je eigenlijk?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen