Eduard07 Geplaatst: 25 november 2013 Geplaatst: 25 november 2013 beste mensen, AUB met de opstelling schotel mankeert niks, echt niet, staat op maximum afgesteld. Hoe weet dat je zo zeker? Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
josse Geplaatst: 25 november 2013 Auteur Geplaatst: 25 november 2013 Hoe weet dat je zo zeker? daar de mast boven + onder in een hoek van 90 gr staat. zelf verkies ik, 4.8gr oost als 0 punt. daar haal ik dan het maximum signaal uit. 1 schotel draaien l of r . 2 elevatie indien nodig bij afstellen. 3 LNB afregelen. dit allemaal met engelen geduld. als dit allemaal achter de rug is plaats ik, merktekens,
josse Geplaatst: 25 november 2013 Auteur Geplaatst: 25 november 2013 Een ontvanger is geen meetapparaat. Je moet eerst met het signaal over een drempel om een waarde op je ontvanger te kunnen uitlezen. Die ontvanger moet dan wel eerst een lock hebben op de desbetreffende transponder. Je zal dus eerst de ontvangst moeten optimaliseren op een werkende transponder waardoor je ontvanger op de ontbrekende transponder toch een lock gaat geven. Ik heb als eerste reactie bij het zien van de foto's al de vraag gesteld of de LNB goed in de houder zat, Trust heeft diezelfde vraag gesteld. Als antwoord gaf je aan dat de LNB niet goed paste en dat je iets met plakband had gedaan. Nogmaals, het richten van de parabolische reflector is een eerste stap, het op precies de juiste plaats plaatsen van de LNB in het brandpunt is precisiewerk en stap 2. Verder hebben we nog steeds geen antwoord op de vraag of je de ontvanger met een goede kabel direct aan de LNB hebt aangesloten zonder de rotor. Je gaf aan dat de kabel tussen LNB en rotor niet best was. In welke regio woon je eigenlijk? wat tape betreft klopt, heb tape rond LNB gedraaid, voor de LNB HOGER OF LAGER af te stellen deze bleef dan steviger zitten. ok, dit alleen maar om in een later stadium LNB houder te vervangen. zaterdag LNB rechtstreeks aangesloten zonder rotor, zelfde resultaat. schotel afstellen met ontvanger, of met SATF krijg je andere waarden, mee akkoord. maar nooit de grote verschillen. heb op een gegeven moment BU afgesteld op een zender met een hogere freq, met als resultaat 1a1.5 DB'S meer als de ALPS. als je dan naar één van de genoemde zenders overgaat, zou deze toch niets signaal moeten geven of niet? loc 3600
josse Geplaatst: 25 november 2013 Auteur Geplaatst: 25 november 2013 correctie moet iets signaal zijn
Moderator ceesv Geplaatst: 25 november 2013 Moderator Geplaatst: 25 november 2013 Josse, kan je nog aangeven in welke regio je zit? Er zal best wel iets signaal zijn, alleen kan je ontvanger dat door de drempel niet weergeven en kan je daardoor niet vaststellen wat er fout staat. Wil je hier een antwoord op hebben, zal je er een spectrum analyser op moeten aansluiten, dat weet je binnen 5 minuten alles. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
josse Geplaatst: 25 november 2013 Auteur Geplaatst: 25 november 2013 Josse, kan je nog aangeven in welke regio je zit? Er zal best wel iets signaal zijn, alleen kan je ontvanger dat door de drempel niet weergeven en kan je daardoor niet vaststellen wat er fout staat. Wil je hier een antwoord op hebben, zal je er een spectrum analyser op moeten aansluiten, dat weet je binnen 5 minuten alles. Josse, kan je nog aangeven in welke regio je zit? Er zal best wel iets signaal zijn, alleen kan je ontvanger dat door de drempel niet weergeven en kan je daardoor niet vaststellen wat er fout staat. Wil je hier een antwoord op hebben, zal je er een spectrum analyser op moeten aansluiten, dat weet je binnen 5 minuten alles. dat zou perfect kunnen als het signaal te zwak de ontvanger dat niet doorgeeft. daar heb ik eerlijk gezegd niet bij stilgestaan. geen probleem zal iemand contacteren met de juiste instrumenten. reg 3600
Eduard07 Geplaatst: 25 november 2013 Geplaatst: 25 november 2013 dat zou perfect kunnen als het signaal te zwak de ontvanger dat niet doorgeeft. daar heb ik eerlijk gezegd niet bij stilgestaan. geen probleem zal iemand contacteren met de juiste instrumenten. reg 3600 Dat zou me verbazen bij een Xtrend. Tenzij er iets mis mee is.Maar dan nog heb je de oorzaak van het overall zwakke signaal niet gevonden. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
josse Geplaatst: 25 november 2013 Auteur Geplaatst: 25 november 2013 Dat zou me verbazen bij een Xtrend. Tenzij er iets mis mee is. Maar dan nog heb je de oorzaak van het overall zwakke signaal niet gevonden. xtrend nieuw van mei, ben er heel tevreden mee. dit nadat ik, 2db heb weggedaan. wat het minder signaal aangaat Eduard, klopt. dat probleem is geweten opstelling schotel. zal eens met bepaalde mensen gaan spreken, schotel + - 1 m hoger en de DB'S vliegen er in met een triax 110.
Moderator ceesv Geplaatst: 25 november 2013 Moderator Geplaatst: 25 november 2013 Regio 3600 is voor mij een beetje te ver uit de buurt, anders had ik aangeboden langs te komen met de Satlook digital. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
josse Geplaatst: 25 november 2013 Auteur Geplaatst: 25 november 2013 Regio 3600 is voor mij een beetje te ver uit de buurt, anders had ik aangeboden langs te komen met de Satlook digital. dank je, wel voor de geste. kan dit alleen maar waarderen. ga binnenkort schotel 1 m hoger plaatsen, en alles opnieuw afstellen, komt goed.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen