Ga naar inhoud


Hustler TV HD en 24 uur RTL8 HD bij CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

Kijkers bij CanalDigitaal en deels TV Vlaanderen krijgen vandaag en volgende week te maken met
wijzigingen. Hustler TV HD is nieuw en RTL8 HD voortaan 24 uur per dag via CanalDigitaal.

Hustler HD vervangt als erotiekzender op 22 november de uitzendingen van Penthouse HD op een nieuwe frequentie en is in de nachtelijke uren te zien in plaats van regionale uitzendingen van Omroep West, -Zeeland en -Brabant.. De oude frequentie van Penthouse HD vervalt op 27 november.

 


RTL8 HD EINDELIJK 24 UUR OP SATELLIET


Door het stoppen van de kanaaldeling van Penthouse HD en RTL8HD is de laatste vanaf 27 november
eindelijk 24 uur per dag te ontvangen. Weliswaar stelt de programmering van RTL8 in de nachtelijke uren nauwelijks wat voor, regelmatig lopen er films door tot (iets) na middernacht. Veel abonnees klaagden erover dat de uitzending dan werd afgekapt. Abonnees krijgen voor zover mogelijk geforceerde nieuwe zenderlijsten, maar worden ook gewezen op de mogelijkheid dit handmatig te doen. Zo vervalt ook de uitzending van Nederland 1 HD per 22 november op de oude frequentie en is een update strikt noodzakelijk voor zowel Vlaamse als Nederlandse kijkers.


Bron: TotaalTV

Link naar reactie
Delen op andere sites


en het staat nu ook op de site van canal digitaal

 

Overzicht van de wijzigingen:
De uitzendfrequentie van RTL5 HD is veranderd. De nieuwe frequentiegegevens om de zender handmatig in te laden zijn: ASTRA 23,5 11.856 V 27.500 2/3 8PSK.

De zender Penthouse HD 1 verdwijnt met ingang van 27 november. Ter vervanging komt Hustler TV in HD, die al vanaf 22 november wordt doorgegeven. Deze HD-versie van Hustler TV zendt iedere dag uit vanaf 00:00. De versie van Hustler TV in standaard digitale kwaliteit is de hele dag door te zien. Op Penthouse HD 1 is tot 27 november een tekst in beeld zien waarin wordt aangegeven dat u de zender Hustler TV HD - indien nodig - handmatig kunt toevoegen met de volgende gegevens: ASTRA 23,5 11.914 H 27.500 3/4 QPSK.

RTL8 HD wordt vanaf 27 november voortaan 24 uur per dag doorgegeven. Voorheen stopte de doorgifte om middernacht.

Drie regionale tv-zenders zijn met ingang van 22 november vanaf 00.00 tot 06.00 uur in de ochtend niet meer te ontvangen. Het gaat om de zenders Omroep Zeeland, Omroep Brabant en TV West. Op deze regionale zenders worden ’s nachts herhalingen van daguitzendingen uitgezonden. U mist dus geen unieke onderdelen uit de programmering.

Amiko Alien 2 FW 1.2.78, 60 cm 19.2, 23.5
Amiko Alien SHD 8900 FW 1.2.72, 60 cm 19.2, 23.5
Amiko Alien SHD 8900 FW 1.2.72, 60 cm 19.2, 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat RTL8 nu 24 uur te ontvangen is, ik had toch al te weinig keus aan erotische reclame spotjes. :P

Ik heb me altijd al afgevraagd waarom er zoveel geklaagd werd over RTL8HD als deelzender. Dat kan weinig te maken hebben gehad met de programmering. 

Puur het principe, denk ik.

Dat geldt nu voor drie regiozenders die 's nachts plaats maken voor HustlerHD. Bijna niemand kijkt 's nachts naar die regiozenders, denk ik, maar gemopperd wordt er al. 

Puur om het principe. Terwijl er genoeg alternatieven zijn om (uitgerekend 's nachts) een half uurtje OmroepZeeland of TVWest te kijken. ;)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Juist RTL8 heeft veel films die doorlopen na middernacht.

Daardoor gaat het beeld rond die tijd plotseling op zwart.

Ook wanneer je de film opnam op de HD versie miste je het einde.

 

Wanneer je weet dat je moet omschakelen naar de SD versie is dat niet erg, maar er zijn genoeg posters hier geweest die zich afvroegen waarom ze het einde van de film niet konden zien.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb me altijd al afgevraagd waarom er zoveel geklaagd werd over RTL8HD als deelzender. Dat kan weinig te maken hebben gehad met de programmering. 

Puur het principe, denk ik.

Dat geldt nu voor drie regiozenders die 's nachts plaats maken voor HustlerHD. Bijna niemand kijkt 's nachts naar die regiozenders, denk ik, maar gemopperd wordt er al. 

Puur om het principe. Terwijl er genoeg alternatieven zijn om (uitgerekend 's nachts) een half uurtje OmroepZeeland of TVWest te kijken. ;)

Waarom mag je niet om 24 uur naar deze zenders kijken? Omdat "de Nederlander"dat niet doet? En als er rampen zijn, zoals in Haren, hoef je dan niet naar jouw rampenzender te kijken?

 

Nee het is raar zoiets. En dat notabene voor een zender als RTL 8 die alleen maar reclame met dames in lingerie toont.

 

Dit alles lijkt een beetje op de situatie zoals die is bij de kabel. Een clubje van mensen bepaalt wel even wat je mag kijken of niet. Dat is zo'n beetje de belangrijkste reden voor mij geweest om weg te gaan bij de kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Amager95: Er zal altijd voor ons bepaald worden waar we naar mogen kijken. Gelukkig voor jou zijn de programmacommissie's verleden tijd. Nergens heb ik meer keus waar naar te kijken als via satelliet.

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom mag je niet om 24 uur naar deze zenders kijken?

Mijn opmerking was geplaatst binnen de context van dit (satelliet)draadje, niet in het algemeen.

RTVNoord is 24 uur te bekijken en te beluisteren via de ether, kabel en internet. Net als alle andere regiozenders.

(En waarschijnlijk komt het komend jaar DAB+ er bij.)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...