Ga naar inhoud


Fransat mogelijk met een andere receiver buiten frankrijk?


Felix

Aanbevolen berichten

Na meerdere jaren in Frankrijk gewoond te hebben wilden wij nu na tergukomst graag Franse TV kijken. ook voor de kinderen en hun taal.

Nadat ik op verschillende plaatsen gelezen had (dacht ik in elk geval) dat je zonder problemen in NL de Franse digitale TV kon ontvangen via Eutelsat heb ik mij, zoals beschreven, in een Franse electronicawinkel (Boulanger) een Aston CI+ decoder aangeschaft voor Fransat, met een kaartje ("eeuwig geldig") en heb een parabool (laten) plaatsen.

Het spulletje aangespoten, en nu merk ik dat bijna alle tnt zenders gecodeerd zijn.....

 

Opgebeld naar de winkel en die zegt dat de decoder weet dat ik in NL ben.... Klopt dat?

En dat ook een Frans adres opgeven (wat ik overigens sowieso al gedaan had bij de aankoop) geen zin heeft....

 

In Frankrijk had ik een Kanaaldigitaal kaartje met een adres in NL en dat werkte perfect...

Waarom dat wel? Dat was een suf klein Philips decodertje, is dat het verschil?

 

Kan ik die Franssat card ook in een andere decoder stoppen die wellicht NIET wet dat ik in NL ben?

 

Is die Aston decoder te herprogrammeren zodat het wel werkt?

 

Zou ik dit geode niet gehad hebben wanneer ik ipv Franssat Tntsat van Canal+ genoment had..?

 

Wie heeft een tip om mij verder te helpen?

 

Met dank, Felix

aangepast door Michel
Onduidelijke onderwerptitel
Link naar reactie
Delen op andere sites


Aston CI+ is een CAM welke je direct in de TV gestopt hebt lijkt mij. Er zijn slechts enkele toestellen gecertificeerd voor deze CAM en deze zijn mogelijk enkel te koop in Frankrijk. Hiervoor geef je te weinig informatie.

 

De zenders van TNT kan je niet met een Fransat setje ontvangen. TNTsat zit ook op een andere satellietpositie.

Je kan een Fransat kaart ook in een andere decoder stoppen. Slechts een Fransat decoder geeft beeld en de rest niet c.q. kaartje en decoder zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden

 

Tntsat heeft zover ik weet geen CI+ CAM en het kaartje is slecht 4 jaar geldig waarna je een nieuw kaartje kan bestellen enkel op een Frans adres. Fransat is dus de betere optie als je niet in Frankrijk woont.

et9000, et7000, et4000, et5000, Synology NAS.19, 23, 28E en 5W, Multiswitch 17/8+TNT antenne. CD, TNTSat en Fransat kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hier is een uitleg over welke TV en CI module geschikt zijn.

 

http://www.fransat.fr/tv-compatibles/

 

Je kaartje weet niet dat je niet in Frankrijk bent, met de geschikte kaart, TV en CI module heb je ook in het buitenland beeld.

Wel krijg je nu op je Franse adres een rekening van Euro 130,- per jaar voor bijdrage kijk en luistergeld.

 

Je kan nog wel steeds op Eutelsat 5 graden west een aantal Franse zenders FTA ontvangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha allemaal, bedankt voor de reakties. Maar ik weet niet of ik er al mee verder kom...

 

In elk geval: Ja, de decoder is zo een die met het kaartje in de LCD TV geschoven wordt.

En ik heb gewoon goed beeld van een heleboel (met name Russische zenders en zo), die het goed doen.

De decoder werkt dus.

 

De TV is volgens het lijstje van Fransat compatibel: het exacte typenummer staat er bij vermeld.

 

Ik kan, al doorbladerend, zo'n 200 stations ontvangen, echter 95% is gecodeerd, OOK de meeste Franse zenders.

Ik meen dat er een stuk of 4 of 5 Franse zenders bij zijn dide "vrij" zijn, maar NIET het setje wat ik in Frankrijk thuis als TNT zenders ken.

(Naast TF1, FR2, FR3, M6, TMC ook dingen als D8, Arte, BFM-tv, etc) Die zenders staat wel op het lijstje op mijn TV scherm, maar allemaal met een sleuteltje er bij...

 

Wat is "een zender FTA ontvangen"....?

 

De satelliet is als het goed is (ik heb hem niet zelf geinstalleerd) de Eutelsat 5W.

 

Het kijk en luistergeld: Ik woon niet meer op dat adres, want nu verhuisd naar Nederland.

De verkoper (de winkel) die ik dus gister belde om na te vragen vertelde mij dat zij GEEN adresgegevens doorgeven aan de Franse Belanstingdienst. (En ja, toen ik daar nog woonde kreeg ik inderdaad een extra aanslag naast de "Taxe d'habitation" voor de "Contribution a l'audiovisuel publique".).

Ik acht de kans dat er daar nu alsnog een rekening komt erg klein....

 

 

Zijn er verder nog tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor tntsat heb je een losse ontvanger en een kaartje nodig die gekoppeld zijn, er zijn geen CI voor het kaartje van tntsat

Een kaartje voor tntsat kun je op de grote (franse) veilingsite bekomen

Als je een frans adres hebt kun je er ook 1 officieel bestellen.

aangepast door wanderer
  • Like 1

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je jouw tv in Nederland gekocht heb zit er andere firmware op dan in dezelfde tv in Frankrijk (of in de Belgisch- Franse grensstreek)  die wel goed werkt met jouw kaartje. Ik meen dat ik op dit forum ergens gelezen heb dat je de firmware van sommige tv' s zelf in die zin kan aanpassen.Je vermeldt het merk en type van jouw tv niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor alle duidelijkheid: ik heb GEEN TNTSAT card. Maar juist een Fransat omdat die niet na vier jaar weer vernieuwd zou moeten worden. Mijn TV is een gloednieuwe Philips 47PFL6158K/12, die ik juist gekocht had omdat onze oude TV geen CI+ decoder aankon en het mij wel handig leek niet een apart kastje met weer een afstandbediening te moeten gebruiken. De card in MET de decodeer in één verpakking is lokaal in Frankrijk gekocht bij een Electronica speciaalzaak. Het adres is daarbij mijn adres waar ik tot voor 3 maanden geleden nog woonde in Frankrijk. Bij het instruktieboekje van de Aston CI+ mini-decoder staat wel dat er ook een "instellings ondermenu" moet zijn voor de decoder en dat ik daar via de instellingen van de TV bij terecht kan komen, maar dit is mij ondanks 1/2 uur zoeken nog niet gelukt. Misschien moet ik de hele seu-up en instelling van de satellite wel opnieuw doen? Want dat heb ik wel gevonden: dat ik de satelliet kan verwijderen. En daarna dus weer opnieuw instellen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad is het geloof ik geen Russisch maar Oekraïens. Sorry dat ik dat even niet doorhad… J


 

Ik kan inderdaad al de FTA kanalen ontvangen.


Op nr 0001 heb ik UNIAN TV, en dan OTV, 1PLU1, TV KYIV, PLUSPLUS en zo nog meer

Op 150 bv heb ik TMC, niet gecodeerd.

Rond de 350 een stelletje BERBERE TV, franstalig NoordAfrikaans

Ik heb ook de decoder eens zonder kaart er in gedaan en dan is het resultaat hetzelfde.

En ja, ik ben van overtuigd dat de kaart er correct in zit… (De chip aan de kant van de elektronica, niet het afdekplaatje, en bij de “pinnetjes” ….

 

Kan het zijn de de kaart “aangezet” moet worden..?

(Als ik bij de info van Fransat zelf kijk wordt daar overigens geen gewag van gemaakt...

Het zou in één keer moeten werken.)

aangepast door Felix
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het zijn zenders die op 4 en 5 graden west huizen, je schotel staat dus goed.

 

Dit zouden de zenders zijn die je moet kunnen ontvangen.  http://www.fransat.fr/les-chaines/loffre-fransat/?page=79

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, en dat is ook wat ik verwacht had..

 

Niet dus.

 

Wat nu? Op de site van Fransat staat dat ik mijn revendeur (de verkoper) moet bellen, maar goed, die kwam dus niet verder dan het officiele verhaal "dat het buiten Frankrijk niet werkt"...

Dus ik vermoed dat het weinig zin heeft dat ik Fransat probeer te bellen oid.

 

Maar geod, ik wet dus niet wat nu te doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, in principe zou je beeld moeten hebben.

Heb je bij de installatie aangegeven dat je tv zich in Frankrijk bevindt?

In de software worden daardoor soms opties in of uitgeschakeld.

Verder, heeft jouw toestel de laatste software versie aan boord?

 

Is er in het menu een optie CI module waarin je kunt aflezen of het Aston module herkend wordt?

Indien ja, kan je zien of de kaart ook herkend wordt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...