Ga naar inhoud


Fransat mogelijk met een andere receiver buiten frankrijk?


Felix

Aanbevolen berichten

een codering werkt wel buiten het gebied,en het kaartje met module kan NIET weten dat het buiten frankrijk is.kan je via de menu info zien van de kaart?als het echt onmogelijk is om status details van de kaart en/of ci+ te verkrijgen,dan denk ik dat het misschien wel een defecte module en/of kaart kan zijn.dat van de firmware van de tv,kan ik niet over meespreken.ik weet niet of firmware zo gemaakt kan zijn,dat ze bepaalde ci+ module's niet aanvaarden.

waarom zou het geen zin hebben om fransat te bellen.als je het adres gebruikt dat je hebt opgegeven bij de aankoop,zie ik niet direct een probleem.probeer misschien je nummer te onderdrukken dat ze niet zien dat je van het buitenland belt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Niet allen, volgens Kingofsat zit BERBERE TV alleen op 5 West.

 

Wanneer je 5 West ontvangt zal je schotel, mits niet al te groot (Openingshoek) ook 4 West kunnen ontvangen, wanneer die precies tussen de 2 posities is uitgericht.

Denk ook aan 28, oost en 28,5 oost.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn TV is een gloednieuwe Philips 47PFL6158K/12, die ik juist gekocht had omdat onze oude TV geen CI+ decoder aankon en het mij wel handig leek niet een apart kastje met weer een afstandbediening te moeten gebruiken. De card in MET de decodeer in één verpakking is lokaal in Frankrijk gekocht bij een Electronica speciaalzaak.

Is je tv ook gekocht in Frankrijk?

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor alle duidelijkheid: ik heb GEEN TNTSAT card. Maar juist een Fransat omdat die niet na vier jaar weer vernieuwd zou moeten worden. Mijn TV is een gloednieuwe Philips 47PFL6158K/12, die ik juist gekocht had omdat onze oude TV geen CI+ decoder aankon en het mij wel handig leek niet een apart kastje met weer een afstandbediening te moeten gebruiken. De card in MET de decodeer in één verpakking is lokaal in Frankrijk gekocht bij een Electronica speciaalzaak. Het adres is daarbij mijn adres waar ik tot voor 3 maanden geleden nog woonde in Frankrijk. Bij het instruktieboekje van de Aston CI+ mini-decoder staat wel dat er ook een "instellings ondermenu" moet zijn voor de decoder en dat ik daar via de instellingen van de TV bij terecht kan komen, maar dit is mij ondanks 1/2 uur zoeken nog niet gelukt. Misschien moet ik de hele seu-up en instelling van de satellite wel opnieuw doen? Want dat heb ik wel gevonden: dat ik de satelliet kan verwijderen. En daarna dus weer opnieuw instellen...

 

Volgens deze link: zie punt 5
moet je wanneer de CI+ module niet correct werkt (foutmelding: code erreur 17)
eerst een zenderscan doen en daarna pas de CI+ module met kaart in de TV steken.
 
 
Op een Samsung TV werkt het zo:
aangepast door icesat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Michel,

 

Je vond mijn onderwerp niet duidelijk omschreven en gaf mij een waarschuwing. Het was op dat moment echter de beste omschrijving die ik kon verzinnen.  Ook jouw titel is denk ik niet juist. Beter, inmiddels, zou ik zeggen is: Fransat card decodeert de Franse Digitale kanalen (TNT) niet. Maar dat dat de betere titel was wist ik nog niet toen ik begon met dit topic. Een "waarschuwing" klinkt ook zo bestraffend.... :-)

 

Dat het onderwerp niet duidelijk was komt ook omdat voor mij het probleem niet duidelijk was/is, en omdat ik geheel en al nieuw ben in satelliet-land.

Daarom ook dat ik via jullie site voor hulp zocht/zoek.

 

Want ik DENK dat ik de goede satelliet te pakken heb, maar degene die de schotel geplaatst heeft (vakman) is nog aan het checken.

Ik heb heldere ontangst van een paar Franse FTA zenders (Ik had een week geleden nog nooit van "FTA" gehoord...) allerlei Ukrainse zenders, plus een stel BERBERE zenders. Ook zie ik in de zenderlijst alle TNT kanalen die ik zoek. Maar ze zijn gecodeerd.

(Het feit dat mijn gloednieuwe TV (in NEDERLAND gekocht, en ja, VOORdat de sateliet werd aangesloten heb ik nog de laatste update van de software geïnstalleerd (dwz, dat heeft hij zelf gedaan...)) dat weergeeft, betekend voor mij dat het signaal wel "aankomt", maar dus niet gedecodeerd wordt...)

 

De Satelliet-meneer komt binnenkort nog even langs om met een apparaatje van hem te kijken of de card daar OOK niet in werkt.

 

Als dat het is, dan ga ik Fransat contacten en hen zeggen dat ze mijn card moeten deblokkeren en laat ik het jullie weten.

Als het dat niet is, tja, dan kom ik wellicht weer terug met een volgende vraag, en moet de titel van het stukje weer aangepast worden.

 

Voorlopig wil ik echter alvast alle reageerders bedanken voor hun antwoorden, want het heeft mij wel de mogelijkheid gegeven enigszins gericht te checken wat het probleem dan waarschijnlijk NIET is.

 

Maar, gegeven mijn beperkte kennis en ervaring, zou het eventueel ook nog maar zo kunnen zijn dat het bv WEL die Firmware van de TV is...

 

Wordt vervolgd dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik kan mij heel goed voorstellen, dat wanneer je Frankrijk aangeeft het toestel weet wat voor module hem te wachten staat.

 

Bij mijn Panasonic werkt de satelliet ontvangst niet wanneer je Nederland aangeeft bij eerste in gebruik name.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit weekend heb ik ook de helpdesk van Philips gebeld, omdat ik ook niet kon uitvinden hoe ik bij het instellingsmenu van de module kon komen.

Dat zou via de TV moeten kunnen, maar hoe ik ook zocht, ik vond het niet…

 

Al checkend het Philips aan de lijn kwamen we er achter dat de CI-module niet ver genoeg in de TV gedrukt was.....

 

Ja, het groene lichtje brandde wel, maar stevig aandrukken maakte dat met een vrij harde KLIK de module toch nog een halve centimeter verder er in schoof…

 

En toen verscheen het set-up menuutje van de CI module wel op de tv…

En was ook alles weer goed: de TNT kanalen zijn zichtbaar !

 

 

DUS: voor "het nageslacht":

 

Zelfs als je CI module er niet goed in zit kan je toch satellietkanalen zien (Wist ik, als beginner, dus niet: ik dacht te kunnen concluderen aan het feit dat ik ueberhaupt satelleitkanalen zag dat dat bewees dat die module er in zat, en dus ook "goed".)

Zelfs als het groen led-lampje van de CI module brandt, wil dat dus NIET zeggen dat die er ook goed in zit.

"Voorzichtig monteren" van zo een module moet met een korreltje zout genomen worden: ik moet best hard drukken, en het was best een harde "tik" toen hij er uiteindelijk in schoot. Zonder de man van Philips aan te telefoon had ik niet zo hard durven drukken....

 

En, zoals eerder gezegd: dank aan allen die meegedacht hebben !

 

En voor de moderator: ik denk dat de titel van deze post wel weer aangepast zou mogen worden.

Hoe mogen jullie zelf bedenken. Maar wat er nu staat is denk ik niet correct.....

Wellicht iets van "Je ziet wel Satelliet Zenders maar geen gedecodeerde.."?

 

En sowieso is het dus niet een Fransat probleem maar eigenlijk een generiek beginnersprobleem: hoe monteer ik een CI module. Hoe hard mag ik drukken....

 

Maar als anderen zijn zoals ik, dan is dat dus NIET de manier waarop je de vraag stelt als je pas komt kijken...

Dan denk je aan je kaartje, je satelliet, je decoder etc.

 

Succes met jullie site verder !

 

Met vriendelijke groeten,

Felix

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Gelukkig is je ontvangstprobleem inmiddels opgelost.

 

Ik heb ook Fransat en met prima beeld. 

Gewoon een in NL gekochte Samsung TV waar een CI module in past.

Eenmalig afgelopen zomer via internet ergens de goedkoopste officiële Fransat CI module plus de smart card aangeschaft (ik dacht voor € 79) net voor ze over gingen op CI+ (die helemaal niet nodig is).

Het complete aanbod van de Franse Digitenne (TNT) is te zien en een maand of twee geleden zelfs als promotie gedurende twee weken alle zenders van het Bis bouquet (op die Eutelsat). Bij een aantal zenders is de audio ook op de originele (vaak Engelse) verzie te zetten (thuis iedereen blij).

 

Als mijn gezinsleden voldoende Frans zouden verstaan dan zou ik zelfs voor € 1,99 per maand het La Chaîne Théàtres er bij nemen.

 

Het enige voordeel van een al dan niet in Frankrijk gekochte compatibel TV is dat je, als je deze met de landeninstelling voor Frankrijk installeert i.p.v. die voor NL, in het lijstje bronnen (onder antenne, kabel, satelliet) de voorgeprogrammeerde zenderlijst van Fransat verschijnt in plaats van die van CD TVV Telesat. 

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit weekend heb ik ook de helpdesk van Philips gebeld, omdat ik ook niet kon uitvinden hoe ik bij het instellingsmenu van de module kon komen.

Dat zou via de TV moeten kunnen, maar hoe ik ook zocht, ik vond het niet…

 

Al checkend het Philips aan de lijn kwamen we er achter dat de CI-module niet ver genoeg in de TV gedrukt was.....

 

Ja, het groene lichtje brandde wel, maar stevig aandrukken maakte dat met een vrij harde KLIK de module toch nog een halve centimeter verder er in schoof…

 

En toen verscheen het set-up menuutje van de CI module wel op de tv…

En was ook alles weer goed: de TNT kanalen zijn zichtbaar !

 

 

DUS: voor "het nageslacht":

 

Zelfs als je CI module er niet goed in zit kan je toch satellietkanalen zien (Wist ik, als beginner, dus niet: ik dacht te kunnen concluderen aan het feit dat ik ueberhaupt satelleitkanalen zag dat dat bewees dat die module er in zat, en dus ook "goed".)

Zelfs als het groen led-lampje van de CI module brandt, wil dat dus NIET zeggen dat die er ook goed in zit.

"Voorzichtig monteren" van zo een module moet met een korreltje zout genomen worden: ik moet best hard drukken, en het was best een harde "tik" toen hij er uiteindelijk in schoot. Zonder de man van Philips aan te telefoon had ik niet zo hard durven drukken....

 

En, zoals eerder gezegd: dank aan allen die meegedacht hebben !

 

En voor de moderator: ik denk dat de titel van deze post wel weer aangepast zou mogen worden.

Hoe mogen jullie zelf bedenken. Maar wat er nu staat is denk ik niet correct.....

Wellicht iets van "Je ziet wel Satelliet Zenders maar geen gedecodeerde.."?

 

En sowieso is het dus niet een Fransat probleem maar eigenlijk een generiek beginnersprobleem: hoe monteer ik een CI module. Hoe hard mag ik drukken....

 

Maar als anderen zijn zoals ik, dan is dat dus NIET de manier waarop je de vraag stelt als je pas komt kijken...

Dan denk je aan je kaartje, je satelliet, je decoder etc.

 

Succes met jullie site verder !

 

Met vriendelijke groeten,

Felix

Goed te horen dat het opgelost is Felix.

Bedankt voor het delen van de oplossing.

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...