sattv4iedereen Geplaatst: 24 november 2013 Geplaatst: 24 november 2013 hi, mogelijks domme vragen maar ja. 1.ik heb vroeger wel nog demo filmpjes gezien,waar je mensen bezig zag,als ze bezig waren met een satelliet.Maar nu vroeg ik mij af,of een satelliet continu gemonitord wordt op defecten uit positie en andere zaken? ik heb vroeger nog gelezen,dat een satelliet reserve transponders aan boord heeft.neem nu dat er een transponder uitvalt,wordt er dan automatisch een reserve transponder ingeschakeld,of komt daar toch mensenwerk aan te pas? het bijsturen van de satelliet dmv kleine rakketjes,gebeurt dit automatisch,of wordt dit vanuit een controlekamer gedaan? is er een instantie baas,welke satelliet waar komt op de geostationaire baan?ik kan me niet indenken dat astra plots zomaar kan zeggen we gaan een satellietpositie beginnen gelijk waar? weet iemand hier over deze vragen iets? Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Moderator ceesv Geplaatst: 24 november 2013 Moderator Geplaatst: 24 november 2013 http://nl.wikipedia.org/wiki/SES_Astra https://www.google.de/search?q=%28Satellite+Control+Facilities%29&ie=utf-8&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a&gws_rd=cr&ei=oHSSUpy6K4mGtAaymYGQDg Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
sat87 Geplaatst: 24 november 2013 Geplaatst: 24 november 2013 Denk dat je ook een aanvraag moet doen bij de ITU http://www.itu.int/net/newsroom/wrc/2012/features/satellite_regulations.aspx Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west
DaVito Geplaatst: 28 november 2013 Geplaatst: 28 november 2013 Satellieten hangen in een zogenoemd slot of box die een land kan kopen (behalve nederland natuurlijk die zijn altijd een beetje traag met dit soort dingen) en draaien een achtjes 2 per 24 uur. Uiteraard worden ze gevolgd want als het mis gaat dan zitten ze zo op elkaar 250km in de ruimte is wat ze noemen krap :-) Meestal zijn er astronauten die verantwoordelijk zijn voor het bijsturen mits nodig er zijn gyro`s aan boord die het meeste werk doen. transponders zijn meestal allemaal in gebruik, er moet wel wat verdiend worden natuurlijk, wel kunnen ze met power spelen maar dat is vaak ook beperkt daar de nodige stroom van de zonnepanelen komt daarom moeten de gebruikers zich aan het transponderplan houden en de door provider opgegeven powerlevels gebruiken. Soms is er een steerable beam die indien nodig bijgezet kan worden. Dat is het wel zo`n beetje in jip en Janneke taal dan
Tonskidutch Geplaatst: 30 november 2013 Geplaatst: 30 november 2013 volgens mij vergeten en verliezen ze wel eens één of twee... ISON hebben ze ook uit het oog verloren nu ja, er keek toch niemand naar... Dark & Long , Drift 2 Dark Train Underworld
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen