Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dat is nou juist wat menige bonafide tweedehands-site wel degelijk doet: de koper ervoor waarschuwen dat hij zelf in eerste instantie verantwoordelijk is voor wat hij doet.

Waarmee ik een oneerlijke verkoper allerminst wil vrijpleiten!

"Leergeld" heeft iedereen ooit wel eens gegeven. Dat hoort bij voortschrijdend inzicht van iedereen en beperkt zich natuurlijk niet tot het kopen van een Dreambox.

Een gezonde portie achterdocht is onmisbaar bij een aankoop, vooral bij een dure.

En bij twijfel op safe spelen. Goedkoop is regelmatig duurkoop.

helemaal mee eens E, zal van af nu op men passen letten, maar deed dit al.

hoop bij deze dat de pittige  discussie van , enkele dagen  geleden hier mee van de baan is??

Mvg j

• Beheerder
Geplaatst:

Geef mij dan een antwoord waarom de 8000,.....

Einde discutie.

Wat wil je nou? Einde discussie of een antwoord? :D

Ik denk dat een antwoord geen zin heeft. Ik kan jou echt niets nieuws meer vertellen, want als ik iets met feiten weerleg, kom jij met een nieuw onzin verhaal en zo kunnen we bezig blijven.

Welke receiver heb je eigenlijk zelf?

Ik heb een ET9500 en een XP1000. Tot zover mijn enorme vooringenomenheid betreffende de Dreambox ;)

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

wat de aankoop aangaat van je, 6 originele DRB'S, kan ik, je, alleen maar feliciteren voor je, kunde en voorzichtigheid.

en dat meen ik, oprecht.

wat de aankoop aangaat voor mezelf, enkele jaren geleden, ging het niet om een 8000.

wel de aankoop van een originele??

als je, dan als leek een aankoop doet en je, wordt belazerd geeft een zeer wrang gevoel.

en ja, je, bent totaal niet op de hoogte van allerhande zaken .

zelf noem ik, het maar leergeld.

maar het kan toch niet zijn dat, de verantwoordelijkheid van de verkoper,  weerlegd  wordt naar de koper.

Loop niet naar de eerste de beste winkel en koop zo'n doos.Nee je kan je ook eerst goed gaan voorbereiden op je aankoop en ga je niet verstoppen achter het leek zijn.Er zijn genoeg kenmerken aan gegeven op de internet boards om een echte dreambox van een clown te onderscheiden.Als je onvoorbereid de winkel in stapt en zo'n box mee neemt kan je met een verkeerde thuis komen.Ik moet dan helaas zeggen dat het dan je eigen schuld is.

aangepast door rommelaar

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Geplaatst:

zeg ik toch neem de tijd kijk niet de kat uit de boom maar de hele kennel

zo moeilijk  is dat toch niet er zijn al zoveel mogelijk heden uitgelegd hier  mocht je het nu nog niet begrijpen dat gaat het niet lukken

de verkoper wil alleen maar verkopen en gaat niet aan jou vragen of je op de hoogte bent dat je een nepper gaat kopen

dus de verantwoording ligt geheel bij jou bereid je aankoop goed voor als de verkoper moeilijk gaat doen als je wild kijken of de plugin werkt om te kijken of het een echte db is en de verkoper gaat moeilijk doen dan weet je genoeg lijkt mij dan moeten alle alarm bellen afgaan

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Geplaatst:

ik heb enkele veilingen gevolgd en die zijn toch nog + 500€ gegaan , dus

VU+ ultimo en ultimo 4K

Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar )

Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )

Geplaatst:

pff wat een discussie.... verantwoordelijk of niet, je kunt niet van een leek verwachten dat ze echt van nep kunnen onderscheiden. Het gros van de mensen die naar de winkel gaat voor een kilo mandarijnen kijkt ook gewoon waar deze het goedkoopst is en niet hoeveel bestrijdingsmiddelen er zijn gebruikt.

Zo een box is een consumentenproduct die out of the box bruikbaar is. Situatieschets: een aantal maanden geleden kwam een ouder familielid van mij met het verhaal dat ze had gezien dat er van die "boxen" zijn waarmee je alle zenders kunt bekijken. Gewoon te krijgen bij de winkel in straat X. 

Niemand in zo een winkel peinst er over om te reppen over het feit dat het om een cardshare gaat met een clone (wat hoogstwaarschijnlijk het geval was). Er worden gewoon kosten gerekend voor een abonnement en ook voor de box. Denk je nou echt dat deze persoon ook maar IETS weet van techniek of de wet wat dat betreft? Zij dacht gewoon dat er een dienst aangeboden werd in de winkel. 

Om onze oude van dagen trollen te noemen vind ik nou niet echt passend. Ze worden al genoeg belazerd door onze vrienden die in onze naam deze wetten allemaal maakt ;)

Geplaatst:

Een verstandige leek gaat zich eerst oriënteren en niet blindelings kopen als het om dit soort apparatuur en bedragen gaat. 

Er wordt genoeg gewaarschuwd. "Te mooi om waar te zijn" is een bekende frase.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Ik mag aan nemen dat het nog steeds gaat om het woordje TROL?

Ik heb wel eens een pda'tje voor bijna de helft van de winkelwaarde (toen)gekocht op de zwarte markt, nieuw en gewoon in een doosje met een bonnetje

Bj een winkellier die zaterdags op de zwarte markt stond.

Het was en is nog steeds een echte, van een duits merk.

Had ik het niet moeten doen?

Nu weet ik wel wat een nep dreambox is maar er zijn oh zoveel mensen die helemaal niks weten (op technisch gebied) en toch wel eens op de zwarte markt komen.

Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.

Geplaatst: (aangepast)

Ik vermoed eerder dat er wel eens dingen worden verkocht die niet eerlijk verkregen zijn. Dat heet ook zwart. Niks racistisch, wel illegaal.

Werd laatst nog in het nieuws vermeld dat je op dit soort markten wederrechtelijk verkregen spullen tegenkomt.

Wellicht dus geen clone voor een zachte prijs, maar wel strafbaar. Want bij bepaalde bedragen moet je wel aanvoelen dat er iets bijzonders aan de hand is.

Je kunt immers snel nagaan wat de dagwaarde is van een genuine Dreambox.

Daarnaast kun je de test doen.

Een bonafide verkoper zal dat altijd begrijpen als je daarom vraagt.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

dat zeg ik toch

en mocht je de box voor een zacht prijsje toch willen kopen ben je op de hoogte van vul zelf maar in

ben benieuwd of zwartepiet vanavond nog zwart is en een ring in heeft wie zal het zeggen vanwege  racistische uitlatingen jegens hem

fine pakjes avond gewenst met of zonder clone

• Like 1

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Geplaatst:

Ik vermoed eerder dat er wel eens dingen worden verkocht die niet eerlijk verkregen zijn. Dat heet ook zwart. Niks racistisch, wel illegaal.

Werd laatst nog in het nieuws vermeld dat je op dit soort markten wederrechtelijk verkregen spullen tegenkomt.

Wellicht dus geen clone voor een zachte prijs, maar wel strafbaar. Want bij bepaalde bedragen moet je wel aanvoelen dat er iets bijzonders aan de hand is.

Je kunt immers snel nagaan wat de dagwaarde is van een genuine Dreambox.

Daarnaast kun je de test doen.

Een bonafide verkoper zal dat altijd begrijpen als je daarom vraagt.

Zo is het Eduard.Als de verkoper niet accoord wil gaan met jou eisen als koper,moeten er toch echt wel een paar alarmbelletjes gaan rinkelen.

Is de verkoper bonafide zal hij ter aller tijden begrip voor je situatie op kunnen brengen en je overtuigen van de oprechtheid van zijn aanbieding.Dit omdat hij als eerlijk verkoper er geen enkel belang bij heeft om zijn naam te grabbel te gooien.En deze verkopers zijn er gelukkig echt nog wel genoeg op deze wereld.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Geplaatst:

Veel "shoppers" denken via internet gewoon het merk Dreambox te kopen terwijl dat er geen is, ik bedoel dan namaak.

Dream had gewoon de 8000 verder moeten blijven maken en verkopen en dan voor minder dan de hoofdprijs wat ze jaren hebben kunnen vasthouden. Natuurlijk kost ontwikkeling VEEL geld en dat hebben ze ook jaren goed verdient. Ik ken nu nog mensen met een 7000 die nog nooit kapot is geweest. De 8000 is gewoon een TOP machine. Topfield heeft het nooit echt goed werkend gekregen denk aan de TF7710 en 7700.

Ze moeten diegene aanpakken die de neppers verkopen en maken, lijkt me toch niet zo moeilijk.

En ja, als Vu etc. je systeem kraakt dan heb je het niet goed genoeg beveiligt.

Ik denk dat Dream met de V2 versies nu de doodsteek krijgt.

Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....

Geplaatst:

Ik ben van mening dat de controle op namaak producten te kort schiet, en dan met name in de landen waar de apparaten geproduceerd worden.

Al jaren laten fabrikanten hun spullen maken in schurkenlanden als China en dan vervolgens klagen dat er clonen op de markt komen.

Aangezien het al decennia lang bekend is dat aziaten alles namaken en hier flink geld aan verdienen, zou ik zeggen dat de fabrikanten niet moeten zeuren.

De aanpak op illegale producten schiet te kort door corruptie en de ondersteuning van deze producten is een groot probleem.

Maar, daar zet ik een kanttekening bij, uiteindelijk gaat het om geld.

Voorbeeld:

Wij in het westen willen veel geld verdienen maar niet werken (ik praat over Nederlanders).;)

We hebben k*tvakbonden die steeds maar weer geld voor hun leden willen hebben, waardoor alles duurder word en er nog meer geld van de werkgever word geëist.

Uiteindelijk prijzen we onszelf uit de markt en gaat de productie naar de zogenoemde lage-lonen landen, met als gevolg namaak, nep en de fabrikanten die geld mislopen etc etc..

Het is de hebberigheid van de mens, en ik weet dat ik nu wel erg ver ga, dat dit soort praktijken bestaan.

Maar om terug te komen op het oorspronkelijke onderwerp; "Pli stopt met de ondersteuning van de Dreambox.

Aangezien Pli veel fan's heeft, gaat dreambox dus in de ban.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...