DIGIWIEW Geplaatst: 14 december 2013 Geplaatst: 14 december 2013 Ik ben van mening dat de controle op namaak producten te kort schiet, en dan met name in de landen waar de apparaten geproduceerd worden. Al jaren laten fabrikanten hun spullen maken in schurkenlanden als China en dan vervolgens klagen dat er clonen op de markt komen. Aangezien het al decennia lang bekend is dat aziaten alles namaken en hier flink geld aan verdienen, zou ik zeggen dat de fabrikanten niet moeten zeuren. De aanpak op illegale producten schiet te kort door corruptie en de ondersteuning van deze producten is een groot probleem. Maar, daar zet ik een kanttekening bij, uiteindelijk gaat het om geld. Voorbeeld: Wij in het westen willen veel geld verdienen maar niet werken (ik praat over Nederlanders). We hebben k*tvakbonden die steeds maar weer geld voor hun leden willen hebben, waardoor alles duurder word en er nog meer geld van de werkgever word geëist. Uiteindelijk prijzen we onszelf uit de markt en gaat de productie naar de zogenoemde lage-lonen landen, met als gevolg namaak, nep en de fabrikanten die geld mislopen etc etc.. Het is de hebberigheid van de mens, en ik weet dat ik nu wel erg ver ga, dat dit soort praktijken bestaan. Maar om terug te komen op het oorspronkelijke onderwerp; "Pli stopt met de ondersteuning van de Dreambox. Aangezien Pli veel fan's heeft, gaat dreambox dus in de ban. kopt wat jij zegt maar dat geld voor alle dingen die worden nagemaakt zodra er geld mee kan worden verdiend zijn ze er als de kippen bij natuurlijk gaat het om geld zal ook altijd zo blijven maar als wij het blijven kopen houden wij dit ook in stand toch en de hebberigheid van de mens is hier maar ook daar zeker aanwezig en zolang wij elkaar voeden vul het maar zelf in en ja dat pli geen db meet ondersteund is om dat dream de boel heeft dicht ge gooit de db gaat echt niet in de ban er zijn nog genoeg andere aanbieders die er wel heil in zien om er mee door te gaan Dreambox 7080 HD 1TB Tuner A bcm4506 dvb-s2 Tuner C si2166b dvb-s2 Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost
cobes Geplaatst: 29 december 2013 Geplaatst: 29 december 2013 leuke discursie, dat dreambox goed is is dus duidelijk geen discursie dat een clone misdadig is staat ook vast. of de kopers van klonen wel of geen trollen zijn bestaat nog wat onenigheid over. maar wat ik mij afvraag, hoeveel heeft Dreambox er onder te lijden. hoeveel echte boxen worden er minder om verkocht. iemand die geen dreambox kan betalen zal er ook nooit een kopen dus als die een clone kopen komt dreambox niks te kort als een hobbyist een clone koopt koopt tie na twee of drie maanden toch een dreambox omdat die clone in de kliko verdwijnt. ik zelf nu 7 dreamboxen gehad en heb er nog maar 3 over want ze zijn bere goed heb er vaak over gedacht om een clone te kopen om eens te zien hoe die het doen maar vond het zonde van die 150 eurie if freedom is outlawed, only outlaws will have freedom. . Gigabluequadplus, AzBoxPremiumHD+, 2x DM600 en een Denson DS1010Road
Beheerder Michel Geplaatst: 29 december 2013 Beheerder Geplaatst: 29 december 2013 Een clone is over het algemeen troep, dus is het ook heel erg slecht voor de merknaam. Die schade is mogelijk nog veel groter dan winstderving door de aankoop van illegale 'alternatieven'. Dit topic gaat op slot want er komt niets nieuws meer bij en vervalt in een herhaling van meningen. Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten