Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Heeft een Fasto F 1400 keukengeiser altijd een kunstof regel/doorvoer-huis(weetniet hoe dat heet), zodat ze water kunnen gaan lekken?

Zo niet, kun je dan zonder probleem een tweedehands gaan gebruiken met een metalen deel?

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

• Moderator
Geplaatst:

Plaats eens een foto, zo is er geen zinnig woord over te zeggen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Goed idee een foto, eerst het aanzicht van de Geiser.

post-37277-0-77697600-1385509660_thumb.jpg

Dan het probleem van binnen, van onder af gezien, daar zit vloeibaar metaal pasta om het lek te repareren (bruine spul)!

Het gaat om het grijze gedeelte, wat ik het "huis" noem, waar die pasta op zit, dit grijze gedeelte lijkt op metaal, maar blijkt kunststof te zijn.

post-37277-0-04256400-1385509690_thumb.jpg

Is dat altijd kunststof?

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Geplaatst:

post-36489-0-00085500-1385664035_thumb.jpg

Vertel eens om welk onderdeel het gaat.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:

De Geiser is twee jaar oud.

Zou niet weten welk onderdeel precies, hij lekt zoveel dat je er in kan afwassen na een nacht druppen, maar ik denk, dat wat ik doorvoer/regel-huis noem, in het midden van de tekening. Je ziet op dat "huis" corrosie en aangroei door de lekkage, naast en op de kneedbare metaal-pasta als "pleister oplossing", op de foto.

Wou er ook geen dubbeltje te veel aan besteden, maar ieder dubbeltje voor een ander is ook weggegooid!

Binnen twee jaar wordt er hier gerenoveerd door de woningbouw en krijgen we boilers op het dak.

Daarom wilde ik weten of een tweedehandsje ook kan gaan lekken, als ze allemaal een kunststof "huis" hebben?

Of weet iemand een andere goedkope oplossing voor de tussentijd?

Groetjes,
Hoeba

Geplaatst:

Heb toen ik in deze huurwoning kwam zelf een geiser aan moeten schaffen.

Groetjes,
Hoeba

Geplaatst:

Heb toen ik in deze huurwoning kwam zelf een geiser aan moeten schaffen.

Ooooo ??? da's apart, daar heb ik nog nooit van gehoord bij een huurwoning. Moest je het glas van de ramen en de voordeur er ook zelf inzetten/aanschaffen ?
Geplaatst:

Is niet zo apart hoor, dat je bij een huurwoning zelf een warm water apparaat moet huren of kopen.

Bij heel veel woningbouw verenigingen is dat nog, waar ze nog geen combi ketel hebben geplaatst of waar nog met gaskachels verwarmd moet worden.

Maar ik zou voor die paar jaar toch een 2de handse geiser op de kop zien te tikken.

Geplaatst:

Bij mijn buurman is dat waterhuis wel 4x gratis vervangen door de leverancier. Het schijnt aan het water te liggen in sommige delen van het land.

Neem eens contact op met de leverancier  of met fasto.

Geplaatst:

Bij mijn buurman is dat waterhuis wel 4x gratis vervangen door de leverancier. Het schijnt aan het water te liggen in sommige delen van het land.

Neem eens contact op met de leverancier  of met fasto.

Goede tip!

Groetjes,
Hoeba

Geplaatst:

Is niet zo apart hoor, dat je bij een huurwoning zelf een warm water apparaat moet huren of kopen.

Bij heel veel woningbouw verenigingen is dat nog, waar ze nog geen combi ketel hebben geplaatst of waar nog met gaskachels verwarmd moet worden.

Maar ik zou voor die paar jaar toch een 2de handse geiser op de kop zien te tikken.

Klopt, hier blokverwarming!

Als het water bepalend is, zie antwoord PEP, of het weer gaat lekken, dan liever een andere oplossing.

Had eerst een ouder model Fasto, een Nefit, daar ook vaak een nieuw membraan in moeten laten zetten. Stond om de haverklap onder een koude douche. Om daar vanaf te zijn een nieuwe Geiser gekocht.

Mijn vraag was daarom of ze ze allemaal lekken, en dat lijkt beantwoordt!

Groetjes,
Hoeba

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen