blairie Geplaatst: 26 november 2013 Geplaatst: 26 november 2013 Mijn man heeft vorige week een fabrieks reset met de Rebox 4200 gedaan. Nu zijn we zenders kwijt, zoals bijvoorbeeld de britse Channel 5 en 5Star, die voordien wel te ontvangen waren, hier in Blairgowrie, Schotland. Als we de zenders zoeken, kunnen we geen nummers meer invoeren, alleen alphabet en symbolen, maar ik dacht dat er vroeger in het "toetsenbord" wel nummers zaten. Als wij voor de reset, de ontvanger in deep sleep zetten, zag je alleen de tijd, maar nu brandt er altijd een rood lampje. Mijn man vraagt ook of het mogelijk is om frequenties handmatig in the voeren, de Rebox blijkt alleen in blocks instelbaar te zijn en niet met individuele frequencies. We zijn beiden niet technisch ingesteld en hebben, sinds wij de Rebox hebben aangeschaft in 2010, geen enkele firmware/update uitgevoerd. Moeten wij nu dan alle firmwares, in volgorder zoals ze bij Rebox verschijnen uitvoeren? Of kun je gewoon de laatste doen? Ik weet dat de technische talenten onder jullie nu denken, "wat wil die vrouw", maar jammer genoeg is de rebox in Schotland niet te koop en niemand onder onze kennissen kan ons raad geven. Kan iemand van het forum ons aub helpen? Blairie
Moderator ceesv Geplaatst: 26 november 2013 Moderator Geplaatst: 26 november 2013 Hallo Blairie, welkom op dit forum. Na een fabrieksreset zal je de ontvanger weer moeten vertellen waar je bent en wat je als antenne aangesloten hebt op deze ontvanger. Wanneer de ontvanger altijd goed gewerkt heeft en je geen klachten had is een uprgaden van de firmware niet noodzakelijk. Zijn er bepaalde problemen waarvoor ondertussen een software update gemaakt is kan je de software wel updaten. Om allereerst weer terug te gaan naar de uitgangssituatie, kan je vertellen of je schotel een kop of een dubbele of meerdere koppen heeft? Kon je alleen de Engelse satelliet ontvangen of keek je ook naar Nederlandse programma's? Op deze manier beginnen we bij het begin en kunnen dan stap voor stap je door het menu loodsen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
boudeman Geplaatst: 26 november 2013 Geplaatst: 26 november 2013 We zijn beiden niet technisch ingesteld en hebben, sinds wij de Rebox hebben aangeschaft in 2010, geen enkele firmware/update uitgevoerd. Moeten wij nu dan alle firmwares, in volgorder zoals ze bij Rebox verschijnen uitvoeren? Of kun je gewoon de laatste doen? Op de Rebox site is een instructie te vinden hoe te handelen met oude firmware; daar staat ook hoe een stap-voor-stap update te doen. Na een reset of update moet je een zenderscan uitvoeren. Speelt Canaal Digitaal bij jullie nog een rol? Is voor jullie een internetverbinding en editen van zenders via de PC nog een optie?
blairie Geplaatst: 27 november 2013 Auteur Geplaatst: 27 november 2013 Hi Ceesv en Boudeman, bedankt voor jullie reacties. Wij hebben 3 koppen op de schotel en ontvangen Canaal Digitaal (heel oud en beperkt pakket, maar voor ons voldoende). Die zenders zijn er dus weer allemaal. Ook hebben wij alle engelse kanalen, BBC en zo, maar Channel 5 en 5Star, die er 2 weken geleden wel waren, zijn er nu niet meer. Ik heb het idee dat er nog andere kanalen weg zijn, maar weet niet precies welke. En dus het feit dat er nu altijd een rood lampje brandt als wij de Reebox in deep sleep zetten, en dat was dus 2 weken geleden ook niet. Ik geloof niet dat er ooit problemen waren, sommige kanalen ontvangen wij niet altijd, maar wij zitten hier wel erg noordelijk - Latitude: 56°35′29″ N Longitude: 3°20′25″ W, dus wij dachten dat dit aan onze locatie lag. Maar dat verklaart niet waarom er ineens een paar zenders weg zijn. Ik heb op Rebox.tv gekeken, maar dat is een vreemde website en ik zie geen handleiding voor de updates. Of is er nog een beter Rebox website? Blairie
boudeman Geplaatst: 27 november 2013 Geplaatst: 27 november 2013 Ik heb op Rebox.tv gekeken, maar dat is een vreemde website en ik zie geen handleiding voor de updates. Of is er nog een beter Rebox website? Website is inderdaad niet handig opgezet. Volg volgende schema: Service area Downloads Select Category; Vul in ik neem aan: RE 4200 PVR Search Downloads Er worden dan 3 updates getoond, waaronder xxx-stap 1 en xxx-stap 2 voor oudesoftware plus adviezen. Elders op de site is nog wel een handleiding te vinden hoe precies te updaten. Die moet je dan wel strikt volgen.
boudeman Geplaatst: 27 november 2013 Geplaatst: 27 november 2013 Als je de firmware wil updaten, moet dat eerst gebeurenvoordat je een zenderscan gaat doen. Nu de zenderscan Ik verbaas mij dat je nog zenders hebt. Ik dacht dat na eenreset naar fabrieksinstellingen de zenderlijst gedeleted was en de Reboxautomatisch vraagt naar een scan. Je kunt een fastscan doen (Canaal Digitaal); dat levert jemet 3 lnb's (Astra 1, 2 en 3?) orde van grootte 400 zenders op, waaronder Ch 5en 5 Star. Je kunt een automatische scan doen; dat levert je dan ordevan grootte 2000 zenders op. De meeste zijn gescrambled en niet interessant,maar wellicht is er een verrassing daartussen. De gevonden zenders op door jou gewenste volgorde zetten isander verhaal. Ofwel via de zendermanager van de Rebox, of middels eeneditor op de PC. We horen wel hoe ver je inmiddels gekomen bent.
blairie Geplaatst: 27 november 2013 Auteur Geplaatst: 27 november 2013 Bedankt Boudeman, mijn man zal vanavond de handleiding en zo lezen, en ik hoop dan dat mijn vertaling goed was...... wij hebben de nieuwe zenderscan zelf gedaan en ik ben een hele tijd bezig geweest met het selecteren van kanalen in diverse favorieten groepen. Als wij nu weer een Canaal Digitaal fastscan doen, verliezen we dan de favourites? Of blijven die gewoon staan? Een ander vreeemd verschiinsel is dat de Rebox de hele tijd ondertiteling geeft. We zetten het steeds weer uit, maar als je 'm dan weer aanzet begint hij weer met de ondertitels. blairie
boudeman Geplaatst: 27 november 2013 Geplaatst: 27 november 2013 Als het alleen om Channel 5 en 5 Star gaat kun je hetvolgende doen: Handmatige scan Astra 28.2 Netwerkscan: neen Frequentie: 10964 scan ok Je scant dan alleen de betreffende transponder en als het goed gaat worden aan einde van je bestaande lijst Channel 5en 5Star toegevoegd.
blairie Geplaatst: 27 november 2013 Auteur Geplaatst: 27 november 2013 Hi Boudeman, het is gelukt, channel 5, 5 star, 5 usa etc zijn er weer! Heel hartelijk bedankt voor je hulp. Mijn man heeft nog een vraag: als we de Rebox aanzetten staat er nu ineens HD2, dat was 2 weken geleden niet zo. Heeft dat nog een betekenis? En het feit dat het rode lampje blijft branden? Blairie
Moderator ceesv Geplaatst: 28 november 2013 Moderator Geplaatst: 28 november 2013 Blairie, deep sleep is te programmeren via het menu of door de "Uit"toets op de afstands bediening langer ingedrukt te houden. Je kan het ook programmeren. In het ene geval is de uitschakelaar op de afstandsbediening kort in te drukken om naar deep sleep te gaan. In het Andere geval dien je de toets juist langer ingedrukt te houden. Om de reactie van de uit toets vast te leggen doe je het volgende: Ga naar het main menu, "configuration" Selecteer A/V Output settings Ga naar power saving in standby mode. Verander deze instelling. on or off. De ondertiteling kan je voor alle zenders tegelijk uit zetten. Main Menu, selecteer configuration Ga naar "Language settings" Ga naar "Subtitle Language" Selecteer "OFF" Doe hetzelfde voor subtitel language 2. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
boudeman Geplaatst: 28 november 2013 Geplaatst: 28 november 2013 Fijn dat de zenders gevonden zijn. Je hebt een fastscan gedaan, en daarmee ben je afhankelijk van wat Canal Digitaal belangrijk vindt. Jouw transponder zat daar dus niet bij. Bij automatische scan was de betreffende transponder wel gevonden, maar had je ook veel meer (rommel-) zenders gevonden. Ik doe zelf nooit een nieuwe scan. Als er iets verandert, probeer ik -meestal via deze site- te achterhalen op welke transponderfrequentie de gewijzigde zender is gekomen, en doe dan een handmatige scan op die specifieke transponder, zoals jullie nu ook gedaan hebben. Daarmee "verpest" ik mijn oude zenderlijst nauwelijks.
blairie Geplaatst: 29 november 2013 Auteur Geplaatst: 29 november 2013 Alweer bedankt Cees en Boudeman Ik heb inderdaad een fastscan gedaan en de extra zenders in mijn lijst van favourieten gezet. Wij gebruiken de Canaal Digitaal zenderlijst eigenlijk nooit, dus daar is niets in de war gekomen. Wat mij verbaasd is dat de transponderfrequentie bij de andere scans niet te vinden was. Ik heb het handmatig geprobeerd, maar dan komt er by Astra 28.2 op frequentie 10964 helemaal niets, geen enkele zender. Waarom het dan wel bij Canaal Digitaal opkomt snap ik dus niet zo goed. Maar dat maakt niets uit, - het probleem is verholpen. (Al zegt er een stemmetje in mijn hoofd dat de lnb voor Astra 28.2 waarschijnlijk niet goed uitgericht is - maar dat is eenheel ander verhaal. Ik heb ook de raad van Cees gevolgt, de ontertiteling is nu weg, maar het rode lampje blijft wel branden in de deep sleep. Als we toch aan het vragen zijn: is er een reden waarom het geluidsniveau altijd heel laag is? Is er ook een instelling waar je dat in een keer kunt regelen? De Rebox is op een Sony tv aangesloten, dus geen ander geluidssysteem. Overschakelen van Rebok naar "normale" britse kanalen houdt in dat het geluid aanzienlijk verandert, zitten die nieuwslezers ineens te heel hard te praten. Blairie
blairie Geplaatst: 29 november 2013 Auteur Geplaatst: 29 november 2013 Well, well, well, zoals ze hier zeggen. Ik heb een beetje met de display instellingen gespeelt en ben er in geslaagt om het rode lampje uit te zetten. Hoera dus. Was zonder jullie advies nooit gelukt, omdat ik dan nooit naar die instellingen gekeken had.
boudeman Geplaatst: 30 november 2013 Geplaatst: 30 november 2013 Ik heb inderdaad een fastscan gedaan en de extra zenders in mijn lijst van favourieten gezet. Wij gebruiken de Canaal Digitaal zenderlijst eigenlijk nooit, dus daar is niets in de war gekomen. Wat mij verbaasd is dat de transponderfrequentie bij de andere scans niet te vinden was. Ik heb het handmatig geprobeerd, maar dan komt er by Astra 28.2 op frequentie 10964 helemaal niets, geen enkele zender. Waarom het dan wel bij Canaal Digitaal opkomt snap ik dus niet zo goed. Ik begrijp bovenstaande niet. Een fastscan is providergekoppeld. Geen fastscan zonder provider. En die bepaalt jouw scanresultaat. En jouw provider is, neem ik aan, CD. En werkte het schema van mij (handmatig op 10964) nu wel of niet?
blairie Geplaatst: 2 december 2013 Auteur Geplaatst: 2 december 2013 Hi Boudeman, nee, het schema dat jij gaf werkte dus niet. Dat is wat mij verbaasde. Als wij de handmatige scan doen dan vindt de Rebox op frequentie 10964 helemaal niets - geen enkele zender. Maar hij vindt die zenders wel met de CD fastscan, hoe dat kan begrijp ik dus niet. Misschien dat jij het kan verklaren?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen