Ga naar inhoud


Problemen met en klachten over TV Vlaanderen


muesli
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

ik blijf ook bij mijn vaststelling dat de juiste afstelling van de installaties nodig is , de meeste gebruikers zetten hun installatie zelf , echter doen ze dit meestal onder een stralende hemel en met de beste weerscondities maar wel zonder de juiste afstel apparatuur , soms gaat dit goed maar dikwijls stoot je zo achteraf op problemen , dus over wie moeten we dan eigenlijk klagen , de aanbieder of de plaatser ?

een oud spreekwoord is hier misschien van toepassing ? kijk eerst naar je zelf en klaag dan pas over een ander ?

 

en ja hoor ik had ooit ééns een probleem met tvv , na telefonisch contact met een vriendelijke tvv medewerker was mijn probleem met een extra kaart direct ( half uurtje ) opgelost , wel heb ik ééns vrij lang moeten wachten op een extra kaart maar als het blijft zoals het nu is ben ik reeds zeer tevreden

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites


tja, ik kan me toch ook niet van de indruk ontdoen dat er iets aan de hand is met die 12722 transponder. Nooit problemen gehad met de ontvangst met mijn 80cm multifocus, tot deze zomer ik al kon vaststellen dat bij elke regenbui het signaal wegviel. Uiteindelijk heb ik het opgelost door de ALPS LNB's te vervangen door Inverto Black LNB's. Eigenaardig genoeg geven die evenveel signaal bij helder weer, maar bij slecht weer zie ik nu de ontvangst amper teruglopen, dus geen problemen meer.

om één of andere reden zijn bepaalde LNB's gevoeliger voor minderontvangst bij slecht weer, dan andere LNB's.

let wel : dit heb ik nog nooit bij andere transponders vastgesteld. Daar verminderde de ontvangst ook wel bij regenweer, maar niet in die mate als ik met de TVV transponder meemaakte.

volgens wat ik begrepen heb ligt het dus niet aan de signaalsterkte van de transponder, maar aan de gebruikte modulatie. Het is denk ik utopie om te verwachten dat CD/TVV de modulatie van die transponder terug wijzigen zodat er meer regenreserve is.

of het gros van de TVV klanten nu problemen heeft of niet, geen idee, maar misschien heeft de officiële TVV LNB minder last van die modulatie instellingen, en zijn het vooral klanten die een eigen setup met eigen materiaal hebben die nu in de problemen komen ?

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is niet de signaal sterkte, maar de fase stabiliteit.

Sommige verouderde LNB's zijn niet stabiel genoeg en hebben teveel faseruis. regendruppels geven extra fasefouten waarna je problemen krijgt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik een alps lnb voor de 19.2 en nooit een probleem op die transponder dus als jij met een 80cm multifocus schotel uitval had bij elke regenbui dan is het duidelijk dat je schotel niet optimaal is uitgericht,en ja natuurlijk is een lnb met smalle kop zoals de alps lnb gevoeliger voor regen dat lijkt me nogal logisch,hier op mijn E85 schotel in combinatie met een alps lnb voor de 19.2 positie nooit last van uitval of blokken het signaal loopt zelfs amper terug met regen of het moet een hele felle bui zijn,op dit moment 16.2 db 100% signaal op die transponder

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn (goedkope) comag SL100HD geeft alleen signal intensity en signal quality weer. Deze zijn doorgaans 86 resp. 76%. De zogenaamde probleemzenders gaven bij omschakeling meteen 86 resp. 83% te zien! Dit zonder enige tussenkomst van mezelf...

sony 50W656A, comag SL100HD pvr, triax 88 cm voor astra 1, 2, en 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat de oorzaak ook moge zijn, voor de klant van TVV zou dat geen rol mogen spelen.  Ik heb wekenlang gesukkeld vooraleer ik nu terug normaal naar alle zenders kan kijken waarvoor ik betaal. En dat niet dankzij TVV of hun helpdesk (zeker niet!) maar dankzij de hulp van mensen uit dit forum die me met raad en daad bijgestaan hebben : grotere schotel (had ik toevallig nog liggen), betere LNB en zeer nauwkeurig uitrichten. TV Vlaanderen heeft mij deze keer niet om de haverklap gebeld zoals ze vorig jaar deden om hun toestellen te verkopen. Ook geen briefje met uitleg of excuses voor de problemen.

Mocht ik niet over internet beschikt hebben (en zo zijn er nog, onder andere mijn buren ...) dan zou ik aangewezen geweest zijn op een satboer met de nodige kosten vandien.

Maar ja, zoals Van Rossem zei "'t is godgeklaagd" en waarschijnlijk hetzelfde overal (ook dus bij Belgacom en Telenet ???)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst en vooral wil ik zeggen dat ik zowel hier in Belgie en ook in Spanje een 64cm.schotel heb, beide met duo lnb.

Heb ik daar problemen mee, NEE

Ik heb tijdens ons verblijf ginder maar 1 keer regen gehad. Hoeveel, op 20 min. zoveel als hier in Belgie in 3 maand.

Had ik dan beelduitval, JA. Maar zou er beelduitval geweest zijn met 78 of 88 cm. JA zeker weten.bij zo een zondvloed.

Mss. minder lang als ik maar kom. Om daar nu een drama van te maken zoals hier vermeld wordt; Kom zeg....

Moest ik nu een grotere schotel gekocht hebben. NEE

Heb ik hier in Belgie eens beelduitval bij slecht weer, kan eens gebeuren maar dan moet het toch ook lelijk doen hoor.

Als er eens veranderingen in freq, zijn, of noem maar op, nog geen last van gehad. Schotel staat wel goed afgesteld zekers.

Ben ik nu bedrogen door TVV i.v.m. een zogenaamd te kleine schotel,NEE.

 

En van die M7Sat801 heb ik ook geen last.

Ik heb ooit maar 2 x kontact gezocht met de helpdesk en ben heeeeeel vriendelijk en beleefd verder geholpen. Als je zelf vriendelijk en beleefd blijft is dat geen probleem denk ik.

 

Maar zoals hier ergens ook al een paar keer vermeld (alsook geen 10 maar 100 keer vermeld in nog andere topic's) stel je schotel beter af en dan gaan er veel problemen verminderen.(en mss. ook de fustratie) en laat TVV dan veranderingen uitvoeren.

Ben ik na al die jaren een tevreden klant van TVV. JA

 

Mvg

Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vinden jullie het   dan  normaal dat "jullie" (wij) moeten opdraaien voor de kosten ? Dit omdat de ene of andere multinational beslist om het signaal om te schakelen ?

Vinden jullie het normaal dat ze met jullie kl. spelen ?

Ik kan begrijpen , dat dit kan gebeuren met free to air zenders ( waar ik notabene geen reactie op krijg als ik vergelijk) maar voor een betalende dienst mag je toch wel iets beter verwachten

De gemiddelde TVVlaanderen kijker is helemaal geen techneut zoals jullie (de meeste op het forum) , heeft zijn schoteltje bij een "verkoper" gekocht en gaat van start . Vinden jullie het normaal dat hij plots geen beeld meer heeft. terwijl TVV dit pakketje toch heeft geadviseerd ?

 

Vinden jullie het normaal dat een camping liefhebber uren moet liggen klooien om zijn schotel uitgericht te krijgen , daar waar dit vroeger op enkele minuten was gebeurt  ?

 

Sommige hebben de investering van een  automatische (soms 50 cm) schotel gedaan ......vinden jullie het normaal  dat dit aardig wat centen heeft gekost en dat je dat spul nu kan weggooien ?

 

Vinden jullie het normaal dat iemand met al deze problemen op zijn rug gaat liggen en niets meer doet

 

Als je op al deze vragen ja kan antwoorden , dan moet ik toch verwijzen naar mijn laatste post en kan ik niets anders doen dan vast te stellen.

Ik lees hier veel over mensen met vaste opstellingen , maar ik had graag wat meer gehoord van de campeerder , maar die zal zijn problemen waarschijnlijk nog moeten ontdekken natuurlijk , ik voorspel daarom , voor de zomer , wederom een golf van klachten !! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu gebruik ik hier een T55,welke qua rendement op ongeveer hetzelfde niveau zit als een Triax64.

Zeker niet hoger iig.

 

De gebruikte lnb's zijn van Smart, dus geen Alps of Inverto BU.

 

Toch ervaar ik geen problemen met de zenders op deze TVV transponder.

Ik kan deze zenders zien dmv een extra kaart van TVV.

 

Dit bewijst toch dat er niets mis is met het signaal.

 

Ook bij zware regenval ligt deze transponder er niet erg snel uit.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom kunnen free to air zenders dan probleemloos ontvangen worden ? Enkel de TVV transponders hebben hier last van !

 

Als TVV in hetzelfde formaat ( of hoe je het ook mag noemen ) zou uitzenden dan kan men toch geen problemen ondervinden !

Omdat de skew van de LNB correct ingesteld dient te staan voor die TVV transponder. Voor alle andere transponders is dat niet  kritisch, voor die TVV transponder wel. Een paar graden verkeerde skew en je hebt geen beeld meer.

 

Het is hier nu al vaak genoeg gezegd geweest, indien je problemen hebt met de ontvangst, kijk dan jouw installatie na. Met een 64cm schotel en de Duo LNB van TVV zelf mag je geen problemen hebben, indien de schotel goed uitgericht staat en de skew correct ingesteld is. Gebruik je een andere LNB (zoals de GT Sat) dan heb je geen garantie dat het gaat werken. De GT Sat LNB is voor zover ik weet enkel geschikt voor 88cm schotels en niet voor 64cm.

 

Ik hoor hier veel geklaag van mensen die alles beter weten en totaal niet willen luisteren naar het advies wat ze krijgen.

Dan gaat het probleem ook niet weg. Niet vanzelf in ieder geval, niet zolang de skew niet gecorrigeerd wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan de klagers niet helemaal ongelijk geven.

TVV promoot het 64 cm schoteltje als makkelijk te installeren en eenvoudig zelf te doen.

Daar is zelfs een instructie video van gemaakt voor de doe het zelvers onder de TVV klanten.

In de praktijk is dit niet realistisch, althans sinds kort kan je niet meer zonder meetapparatuur om het 64 cm schoteltje goed af te stellen.

Eenmaal goed afgesteld zal het schoteltje wel voldoen maar bied ook dan nog te weinig regen reserve om een goede ontvangst in moeilijke omstandig heden te garanderen.

 

Het advies is hier al eerder gegeven, koop je zelf een grotere (78 cm) schotel, dan zijn de ontvangst problemen opgelost en kan de doe het zelver zijn schoteltje weer zonder meet apparatuur afstellen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij DVB-S2 8PSK moet de schotel nu zeer nauwkeurig afgeregeld worden en dat is best te doen.

Waar ik zo mijn bedenkingen bij heb, ze zijn wel de enigen die gebruik maken van 2 satelliet posities met  DVB-S2 8PSK transponders.

Hoe je het ook draait of keert, de lnb die niet in het center staat kan het DVB-S2 8PSK signaal nooit optimaal ontvangen.

Laat dit nu een van de belangrijkste voorwaarden zijn voor een probleemloze ontvangst.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...