Ga naar inhoud

Problemen met en klachten over TV Vlaanderen

Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wanneer ik het verhaal van @jamo lees vraag ik mij af waar wij nog terecht kunnen met "officiële" klachten over TVV, zelfs van de ombudsman krijgt men blijkbaar weinig of geen steun ...

Geplaatst:

@ Illusion 1234 , Die vraag heb ik  ook al tot vervelens toe gesteld . Ik vind dan ook dat een free to air zender , minstens toch wel als norm kan gesteld worden qua uitzendkwaliteit  t.o.v. een betaalzender .

Geplaatst:

@ muesli, zoals ik al heb gezegd , de ombudsman probeert te bemiddelen , lukt die bemiddeling niet dat wordt de zaak geseponeert , en is het aan de klant (of de operator ) om naar de rechtbank te stappen . Wat de ombudsman wel doet is deze klachten bundelen per operator . Als er blijkt dat er voldoende klachten binnenkomen , dan vermeld  de ombudsman dit in het jaarverslag en informeert zo de betrokken minister , afhankelijk hiervan zal deze dan de nodige aanpassingen doen desnoods per wet .

Wat U ook nog kan doen is een klacht neerleggen bij de fod- economie , maar dan moet er spraken zijn van het overtreden van een wet. Zoals ik bijvoorbeeld liet blijken in mijn eerste post  zijnde schending van art 90 §1 en § 2.  Maar dit is afhankelijk van situatie tot situatie en van persoon tot persoon . Hierbij geld ook weer het principe : hoe meer klagers , des te interessanter wordt de zaak . Mensen met problemen mogen vooral niet denken dat het niets uithaalt . Klachten worden niet aangepakt op enkele dagen , daar gaan vaak weken en maanden over . Niets doen staat gelijk aan geen verandering !  

Geplaatst: (aangepast)

@ Illusion 1234 , Die vraag heb ik ook al tot vervelens toe gesteld . Ik vind dan ook dat een free to air zender , minstens toch wel als norm kan gesteld worden qua uitzendkwaliteit t.o.v. een betaalzender .

Dat is een kromme redenering, want de FTA zenders worden even zeer van belastinggeld betaald, alleen niet het uwe.

Duitsers krijgen waar ze voor betalen. Dat en dat alleen is de norm.

Wil je meer en beter, dan moet de rekening omhoog. Ook bij TVV.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Eduard07 , In dat opzicht moet ik U gelijk geven , Alleen dat dit niet comercieele zenders zijn , en dat ze "nagenoeg " geen winst moeten maken , dit in vergelijking met TVV . Daarom dat TVV geen kwaliteit kan leveren , ze willen te veel winst maken om hun aandeelhouders te sussen .

Geplaatst:

ben het helemaal eens met Sprietje maar wil er bij vermelden dat wie al een tijdje sat gebruiker is de tijd gehad heeft ervaring op te doen. Toen was alles veel eenvoudiger, ik ben begonnen met een -goedkope, goed handelbare, kleine- camping schotel om te zien wat het gaf en ben dan van kabel naar TVV overgestapt. Ik heb daarbij veel geleerd over het uitrichten. Ik heb met heel wat schotels en LNB's geknutseld en kan zeggen dat mijn TVV schotel van +/- 60 cm vrij goed uitgericht staat. Maar ik heb toch meer -vroeger nooit- uitval, onlangs met sneeuw. Ik heb dit niet met een 80 cm schotel; TVV zou dit volgens mij moeten vermelden.

De HD kanalen zijn echter niet uitgevallen. Ik denk er niet aan een triple LNB te nemen, ik heb een andere schotel op Astra 28,x gericht met een switch. Op BBC, ook HD heb ik omzeggens nooit uitval, ook niet op de vele Duitse zenders trouwens en ook nooit op AB 5W, ook op een aparte schotel. Maar veel mensen zullen er tegen opzien om zoals ik 4 (- 1 om te testen- ) schotels op te stellen.

Geplaatst:

Waarom hoor je Duitsers bijna nooit klagen dat het beeld wegvalt bij regen?

In Duitsland worden meestal schotels van 85cm breed geplaats. Dat is nogal een verschil wat in Nederland door CanalDigitaal geadviseerd wordt, een schotel van slechts 60cm.
Zo’n Duitse schotel geeft zo’n 2,3 tot 3dB meer signaal dan een Triax 64.

Bovendien worden zowat alle Duitse zenders uitgezonden in DVB-S QPSK FEC 5/6 of in DVB-S2 8PSk FEC 2/3, geen echte moeilijke transponders dus.

Verder staan de lnb’s in Duitsland allemaal precies in het brandpunt van de schotel omdat zij alleen maar de Astra 19,2 hoeven te ontvangen. Dan krijg je ook optimaal signaal.

Ook krijg je op hogere frequenties meer verlies door regen dan bij lagere frequenties. De Duitse zenders zitten over het algemeen allemaal in de lage band, de TvVlaanderen transponder bijna bovenin de Ku-band.

Heel veel Duitse zenders zijn ongecodeerd te ontvangen dus is er geen aanbieder die je bij voorbaat al een te kleine schotel aansmeert.

Geen wonder dat Duitsers zelden klagen over beelduitval bij regen.

Geplaatst:

Dus, als ik je goed begrijp, Sprietje, zouden wij best een aparte schotel nemen voor elke satelliet, liefst een 80cm, en dus ook elk met één LNB ?

A fortiori aangezien verschillende van onze zenders moeilijker bereikbaar en gevoeliger zijn dan de Duitse ?

Geplaatst:

Daarnaast proppen de Duitsers niet zo als CD dat doet.

Noch met het aantal zenders, noch met de parameters.

Het ligt wel voor de hand dat een land als Duitsland meer kan profiteren van satellietdekking dan de Beneluxlandjes.

Kosten per kijker zijn navenant lager.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

• Moderator
Geplaatst:

Duitsers betalen € 17,98 kijk en luistergeld per maand, ruim 215 Euro per jaar.

Er zijn ruim 40 miljoen huishoudens in Duitsland.

Dan kan je het veroorloven wat minder programma's op een transponder te "proppen".

Om de prijzen voor TVV klanten betaalbaar te houden worden de transponders maximaal benut.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Dus, als ik je goed begrijp, Sprietje, zouden wij best een aparte schotel nemen voor elke satelliet, liefst een 80cm, en dus ook elk met één LNB ?

A fortiori aangezien verschillende van onze zenders moeilijker bereikbaar en gevoeliger zijn dan de Duitse ?

nee dat is helemaal niet nodig voor alle satellieten een andere schotel,ik ontvang hier op mijn E85 zes satellieten namelijk de 28.2 de 23.5 19.2 13 9.0 en de 4.8

Ned 1 HD 16.1 db 23.5 oost inverto lnb 100% signaal

Ned 1 SD 15.6 db 19.2 oost alps lnb 97% signaal

BBC one HD 16.2 db 28.2 oost inverto lnb 100% signaal

RAI 1 SD 15 db 13 oost inverto lnb 92% signaal

Duna HD 13.1 db 9.0 oost alps lnb 82% signaal

Planeta HD 11.2 db 4.8 oost inverto lnb 71% signaal

Allemaal meer dan voldoende signaal behalve de 4.8 maar die lnb zit dan ook bij lange na niet in het midden van de schotel en ook daar heb ik bijna nooit last van uitval,die zakt met een regen 10% in signaal en dan heb ik nog gewoon goed beeld of het moet echt hard regenen,ik krijg last van uitval rond de 8db dus ik heb op alle satellieten meer dan voldoende signaal ik heb dan ook zeer zelden last van uitval of blokken,dus voor alle satellieten een anders schotel is helemaal niet nodig

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst:

@sprietje , de meest "vaste" schotels zijn in Duitsland  misschien 85 cm . Maar zelfs ik met mijn kleine 56 cm schotel heb ook geen uitval bij normale regenbuien . Wat je daar zegt met die volgepropte transponders , daar kan ik je maar al te goed in volgen alles heeft te maken met winst maken !

Als TVVlaanderen eens een goede kwaliteit van basispakket zou geven aan een normale prijs . Trouwens hoeveel te  harder TVV gaat proppen ,des te slechter de kwaliteit , en des te sneller de klanten gaan lopen ....dus wat is nu het beste !

Geplaatst:

Op kwaliteit besparen vind ik ook een slechte commerciële politiek, toch voor een TV provider. TV providers maken reclame over de beste beeldkwaliteit zoals internet-providers over de snelheid concurreren. Het beeld van Sat-Tv is zeker niet slecht en kan meer dan concurreren met kabel-TV MAAR de stabiliteit is wat anders. Als ik de dagen moest optellen waarbij ik dit jaar op de voor mij belangrijkste zenders (één, canvas, vtm, 2BE, enz.) slecht beeld of geen beeld gehad heb dan is TV Vlaanderen daar kampioen! En de reden waarom zal mij (en velen denk ik) worst wezen.

Geplaatst:

Allereerst even een vaststelling, ik kijk altijd als ik zo een kleine schotel zie hangen van TV dinges en ik zie in meer dan 50% van de gevallen dat de duo LNB RECHT in de schotel staat in plaats van gekanteld zoals voorgeschreven, houd het zelf maar eens in de gaten.

Ten tweede wil ik er nog aan toevoegen dat wie die prutsers nog verdedigd nog nooit een echt probleem heeft gehad.

Ik heb een kennis, een klant van het allereerste uur die meer dan TIEN maanden met die onnozelaars bezig heeft geweest om 1 hoofdkaart en 2 extra kaarten in orde te krijgen, na ontelbare telefoontjes waar telkens beloofd werd dat het opgelost was, NIKS in orde. Echt ongelofelijk hoeveel tijd die man daar ingestoken heeft.

Uiteindelijk is het dan toch gelukt door de hulp van de ombudsman voor telecommunicatie, die wel moest aangepord worden door een klacht bij het Ministerie van consumentenzaken, dat heeft eigenlijk toen de ombudsman wakker geschud.

Wat die allemaal heeft meegemaakt grenst aan het ongelooflijke, verkeerde rekeningen, onterecht afgesloten, dreigingen met een incassobureau enzoverder.

Moest hij toen geen kaart nodig gehad hebben voor zijn mobilhome had hij zeker geen klant meer van hen geweest.

Maar wees nou eerlijk, is 10 maanden om zoiets in orde te krijgen niet wat te veel van het goede?

En dat alles, ZONDER een fysiek adres waar je naartoe kan?

geholpen worden is leuk, iemand anders kunnen helpen leuker.

Geplaatst: (aangepast)

Ik verblijf veel in Duitsland, ik heb momenteel geen enkel probleem om de duitse zenders te ontvangen via 64cm + duo lnb van TVV.

Alleen met het pakket van TVV zijn problemen m.b.t. de ontvangst.

En dit sinds TVV de beslissing heeft genomen van uitzendnorm te veranderen.

Waarom kan het bij de duitsers wel en bij TVV niet? Omwille van het geld en eigen winstbejag.

Men zou voor een betere oplossing voor de klanten kunnen kiezen hebben, maar men heeft het niet gedaan.

Volgens mij hadden ze bij TVV nooit gedacht dat er zoveel klachten gingen komen.

Geloof me, door de knieën zullen ze gaan. Dit is niet vol te houden.

Op een bepaald moment zal een misnoegde de media inschakelen. (Volt, Koppen, Telefact, Terzake, ?)

Ze misleiden de klanten nog geen klein beetje zeg...

Eens kijken hoe ze dan reageren bij TVV.

Ze kunnen alvast niet zeggen dat ze van niets wisten!

aangepast door illusion1234

Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen