Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb hier 3 Aston CI's.

Volgende fenomeen doet zich voor: in m'n Panasonic TV schakelt de Aston regelmatig niet in bij het aanzetten van de TV, doet ie het wel, dan altijd op Ned. 1,2 en 3 een melding gecodeerd programma, exit drukken op AB en programma loopt verder vlekkeloos. Stop ik er een officiële Mediaguard CAM in met de laatste FW, dan start deze altijd op, zonder de gecodeerd programma melding, alleen zijn er dan regelmatig freezes in beeld en geluid.

Hetzelfde fenomeen op mijn Kathrein.

Mijn Sony in de slaapkamer draait de Aston zonder een enkel probleem.....

Ik gebruik een Cloneplus met de nieuwste FW.

Iemand een oplossing?

Aston info:

Applicatieversie: 2.2600B

Hardware versie: 1.0100

Cicas versie: 1.0003

Boot versie: 2.2600

Panasonic TX-P42V20E + Aston cam, Sony KDL-24EX325 + Aston cam + Quad LNB + Kathrein UFS 922si + 1x Mediaguard cam + 1x Aston cam+ Cloneplus 3x. Visiosat Bisatellite met 3x LNB.

Geplaatst: (aangepast)

Hoi ik heb het vermoeden dat je het probleem bij je clone+ moet zoeken, stop je kaart eens rechtstreeks in de cam die in je tv zit, doet dat fenomeen zich dan nog voor?

Verder klopt de door jou opgegeven data van de cam volgens mij niet zal eerder dit zijn

Serie nummer: 01100-xxxxxx

Applicatieversie: 2.2600T

Hardware versie: 0000

Cicas versie: 1.0003

Bootversie: 1.0300

CA versie: Aston 2.0r16

Groetjes............

aangepast door Terradon
  • Moderator
Geplaatst:

Mijn Panasonic met Aston module laat ook op Nederland 1,2,3 de mededeling "gecodeerd signaal zien.

Beeld wordt wel gedecodeerd, "exit" toets laat de mededeling verdwijnen.

Mijn verklaring hiervoor is dat er op deze 3 zenders verschillende coderingen tegelijk draaien, en dat de Aston melding voor een van de andere coderingen geldt.

Het is een combinatie van Aston Module, toestel en programma.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Hoi Terradon,

Serienummer 0100-266782

Rest van de info is zoals ik al had geschreven.

Kaart rechtstreeks in de cam lijkt beter te gaan idd.

Kan/moeten de Astons worden ge-update?

Panasonic TX-P42V20E + Aston cam, Sony KDL-24EX325 + Aston cam + Quad LNB + Kathrein UFS 922si + 1x Mediaguard cam + 1x Aston cam+ Cloneplus 3x. Visiosat Bisatellite met 3x LNB.

Geplaatst:

@ceesv: ja, hier precies zo. Tevens wil de Aston/Cloneplus geregeld niet opstarten, dan blijft alles gecodeerd. Heb jij daar ook last van?

Geplaatst:

Hoi, dan is dat sinds kort, ik zal het ook eens testen met mijn Pana gebruik deze momenteel niet...maar in principe herkend de aston maar een codering...of het te maken hebben met de nieuwe beveiligingen voor Fox?

@ ceesv neem aan dat jij je kaart rechtstreeks in de cam hebt?

Groetjes.....

• Moderator
Geplaatst:

Nee, bij mij gaat de kaart rechtstreeks in het ci module en de TV.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Hoi Terradon,

Serienummer 0100-266782

Rest van de info is zoals ik al had geschreven.

Kaart rechtstreeks in de cam lijkt beter te gaan idd.

Kan/moeten de Astons worden ge-update?

Hoi war ik vreemd vind dat jou cam een aplicatie versie van 2.2600B geeft terwijl al mijn cammetjes 3 stuks versie 2.2600T geven

Wat geeft jou cam dan aan bij CA versie? hier alle 2.0r16

Groetjes...........

Geplaatst: (aangepast)

Nee, bij mij gaat de kaart rechtstreeks in het ci module en de TV.

lOL, dat bedoelde ik dus ook.

Hier net even getest met een van mijn drie cammetjes, opgestart op NG hd kreeg circa 2 seconden gecodeerd in beeld en toen gewoon beeld zelfde op net 5 al duurde dat iets langer, maar wel gelijk zonder verdere actie beeld, zappen gaat veder ook zonder problemen dus alleen tijdens het starten even "gecodeerd kanaal" deze heeft echter wel een andere bootversie namelijk 1.0100

Verder heb ik een smartwikaart gebruikt en de pana is de TX P42G15E.

Zal als ik ff tijd heb die andere cammetjes ook eens proberen.

Groetjes..............

Net nog eens opnieuw de tv op ned 1 hd opgestart en toen eerst het blauwe scherm "gecodeerd kanaal" toen beeld en plots het gemeensch. interface scherm met idd gecodeerd programma wat blijft staan....ik zou als ik hem elke dag zou gebruiken opstarten op bv net 5 best iritant idd

aangepast door Terradon
Geplaatst:

Hoi war ik vreemd vind dat jou cam een aplicatie versie van 2.2600B geeft terwijl al mijn cammetjes 3 stuks versie 2.2600T geven

Wat geeft jou cam dan aan bij CA versie? hier alle 2.0r16

Groetjes...........

CA versie 2.0r16.

Geplaatst:

"Hier net even getest met een van mijn drie cammetjes, opgestart op NG hd kreeg circa 2 seconden gecodeerd in beeld en toen gewoon beeld zelfde op net 5 al duurde dat iets langer, maar wel gelijk zonder verdere actie beeld, zappen gaat veder ook zonder problemen dus alleen tijdens het starten even "gecodeerd kanaal" deze heeft echter wel een andere bootversie namelijk 1.010"

Hier net zo en zappen naar Ned 1,2 of 3 geeft ook deze melding.

• Like 1

Geplaatst:

Dit probleem doet zich al heel lang voor. bij de Panasonic tv's. Dit is een softwarematige fout die zich voordoet met de cam's aston powercam en de derde ben ik even kwijt. Ook waren er in de tijd dat alles over ging van QPSK naar 8PSK heel veel problemen. Dit is opgelost door een softwarehandelaar in Tsjechië. Ik zelf hen de V10 en daar zit geen usb ingang op. deze software moest je toen downloaden op een microSD en dan in de tv drukken tv uit doen stroom er helemaal af en dan opnieuw opstaren en het software werd geladen. Nu is er totaal geen probleem met ontvangst meer ze kunnen alles aan, behalve de cam's daar zitten wat hiaten in. Ik raad u aan: neem dit voor lief, hij doet het alleen op NED 1.2.en 3 en verder geen problemen. Er kan soms een heel enkele keer iets bij komen dat hij de cam helemaal even niet ziet. Dan even de cam er uit trekken er opnieuw in doen en alles wekt weer naar behoren. In het verleden zijn er heel veel schrijvens gegaan naar Panasonic zelf, maar die hebben er never nooit iets aan gedaan en nog steeds doen ze het niet,

Waarom wel bij de V10: simpel omdat deze eigenlijk niet voor de Nederlands markt was, want als je daar alles bij een fabriek reset in stelt op Nederland vind hij niet eens de DVB-S tuner. 

Ik ben zeer tevreden over deze tv, mooi soms twee voetbalwedstrijden naast elkaar, of een voetbal en een andere zender, dat gelul bij zo'n wedstrijd kun je wel missen.

• 4 weken later...
Geplaatst:

Hoi Terradon,

heb ook nog zo'n aston met groene led, versie 1.0300b. Zou jij dat ding voor me willen updaten? Ben zelf niet in bezit van topf5000pvr en ken ook niemand in de buurt. 

MVGR,

Willem53

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen