arnoldg Geplaatst: 26 november 2013 Geplaatst: 26 november 2013 Ik heb hier een DM8000 staan met de volgende configuratie: tuner A, disec met 4 koppen astra 1,2,3 en hotbird. tuner C, kabel tuner als ik niets opneem heb ik beeld op alle tuners. als ik een opname heb lopen op een van de 2 tuners dan kan ik niet naar de andere tunner kijken. Ik kan er wel naar toe zappen, het beeld blijft alleen zwart. iemand enig idee wat er is. moet ik toch maar weer terug naar openpli ?
Gast Mimisiku Geplaatst: 27 november 2013 Geplaatst: 27 november 2013 Bij Zenders Zoeken->Tunerconfiguratie A en B hetzelfde ingesteld? Waarschijnlijk staat Tuner B niet (goed) ingesteld.
arnoldg Geplaatst: 27 november 2013 Auteur Geplaatst: 27 november 2013 Het probleem is dat ik alleen geen 2 sateliet tuners heb. ik heb 1 sateliet tuner en 1 kabel tuner. Onder Openpli werkte het wel. in openATV werkt het niet.
Gast Mimisiku Geplaatst: 27 november 2013 Geplaatst: 27 november 2013 Dan heb je een clone DM8000. De DM8000 wordt origineel geleverd met 2 vaste DVB-S2 tuners type BCM-4501 of 4505 of 4506. Er zitten nog 2 PCI insteeksleuven in voor 2 optionele tuners..<br />
arnoldg Geplaatst: 27 november 2013 Auteur Geplaatst: 27 november 2013 Dat klopt, heb er ook wel 2 vaste tuners in zitten, alleen de 1e wordt gebruikt. op de 2de tunner zit niets aangesloten. dus daar kan ik ook geen beeld uithalen. Het is een 1000% orginele dreambox.
Gast Mimisiku Geplaatst: 27 november 2013 Geplaatst: 27 november 2013 Het probleem is dat ik alleen geen 2 sateliet tuners heb. ik heb 1 sateliet tuner en 1 kabel tuner. Onder Openpli werkte het wel. in openATV werkt het niet. Daar heb je me op het verkeerde been gezet. Dan is de enige optie 'Tuner B' op Disbled zetten. Uiteraard kun je dan alleen van satelliet opnemen en kabel kijken en vice versa! Dus niet satelliet opnemen en een ander satellietstation kijken (tenzij die toevallig op dezelfde transponder zit)..
arnoldg Geplaatst: 27 november 2013 Auteur Geplaatst: 27 november 2013 Dit zou normaal ook moeten werken, alleen dat werkt niet. Gisteren wou ik opnemen van de schotel en kijken via de kabel. Alleen zwart beeld. Later geprobeerd opnemen van de kabel en kijken via de schotel. dit gaf ook zwart beeld. ik zou niet weten waar ik het probleem in moet zoeken.
Gast Mimisiku Geplaatst: 27 november 2013 Geplaatst: 27 november 2013 Dan is het een fout in OpenATV. Melden dus op hun forum.. Wellicht dat er een oplossing komt. Weet niet of meerdere mensen daar last van hebben die ook OpenATV gebruiken. Gebruik je wel een kaart? Met WAN sharing zijn dit standaard problemen. Je mag namelijk niet re-streamen..
arnoldg Geplaatst: 27 november 2013 Auteur Geplaatst: 27 november 2013 wan sharing, altijd al gedaan ook al toen ik openpli er op had, daar ging het goed.
Gast Mimisiku Geplaatst: 27 november 2013 Geplaatst: 27 november 2013 Helaas. Dit onderwerp is hier taboe! Probeer je geluk in de OpenATV fora..
arnoldg Geplaatst: 27 november 2013 Auteur Geplaatst: 27 november 2013 oke, zal vanavond nog wel even verder testen. Welke image zou ik anders als alternatief voor openpli kunnen gebruiken ?
Aanbevolen berichten