Ga naar inhoud

Hoe Canal Digitaal Trisat koppelen aan Vu+ Duo2 met dubbele twintuner?

Ga naar oplossing Opgelost door dirocca,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste forumleden  :) ,

ik ben net in het bezit gekomen van een Vu+ Duo2 (opvolger Duo, lekker snel :D ) met een dubbele twintuner (dus 4 aansluitingen voor een kabel). Als schotel heb ik de Canal Digitaal Trisat (Technisat Multytenne Trisat) en die heb ik nu aangesloten op de twee bovenste tuners (zoals aangegeven in de handleiding).

In de Vu+ zie ik dan 2 tuners (niet 4 :( ) die ik beide op alle drie de Astra satelieten heb ingesteld.

Nu mijn vraag; kan ik met deze aansluiting gebruik maken van alle 4 de tuners (d.m.v zoiets als een interne doorlus)?

En zo ja, hoe ga ik hierbij te werk?

Of is het zo dat als ik alle vier de tuners wil benutten ik ook vier kabels moet aansluiten?

En zo ja, kan dit dan met zoiets als de EMP Vantage 09/04 (2 satellieten op 4 ontvangers)?

Of zijn er ook nog goedkopere of betere mogelijkheden voor het benutten van alle 4 de tuners zonder een nieuwe schotel en LNB's te nemen?

Bij voorbaat dank voor het lezen en hopelijk kunnen jullie mij wat wijzer maken.

• Oplossing
Geplaatst:

in tunerconfiguratie

tuner B instellen als doorlus/verbonden met tuner A

tuner D instellen als doorlus/verbonden met tuner C

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Geplaatst:

je zal wel moeten leren leven met de beperkingen van de doorlus.

Ik vermoed dat je niet veel meer winst zal hebben als een doodnormale twintuner setup.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...