Ga naar inhoud


op enkele zenders geen beeld


Charly

Aanbevolen berichten

Beste lezers en hulpdiensten

sinds gisteren heb ik op enkele zenders geen beeld. Op Ned1 HD geen beeld op Ned2 HD wel beeld, zulks ook op enkele Rtl zenders.

Op de niet HD zenders geen probleem.

Fastscan uitgevoerd geen succes

Zenders zoeken ook hier geen verandering

Ultimo uitgeschakeld, met schakelaar achterzijde, nog steeds geen beeld.

Andere zenderlijst geprobeerd, helaas

 

Wat kan ik nog doen, gaarne simpele oplossing.... ben geen ster op het gebied van deze materie.

 

bedankt en vriendelijke groeten

Karel

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste lezers en hulpdiensten

sinds gisteren heb ik op enkele zenders geen beeld. Op Ned1 HD geen beeld op Ned2 HD wel beeld, zulks ook op enkele Rtl zenders.

Op de niet HD zenders geen probleem.

Fastscan uitgevoerd geen succes

Zenders zoeken ook hier geen verandering

Ultimo uitgeschakeld, met schakelaar achterzijde, nog steeds geen beeld.  <<< dit hier

Andere zenderlijst geprobeerd, helaas

 

Wat kan ik nog doen, gaarne simpele oplossing.... ben geen ster op het gebied van deze materie.

 

bedankt en vriendelijke groeten

Karel

dit hier in rood gemarkeerd door mij, doen we natuurlijk nooit met een PC

 

oké verder:

 

geen beeld op meerdere NL / HD zenders <<< Uw constatering

kijk in het webinterface via de webbrowser van je CCcam softcam op "providers" en op "Entitlements" <<< mijn suggestie

dat levert ons eventueel de gegevens over de activering van de kaart nml de datum

 

de zenderlijst was al eerder aangepast, dus misschien is dat fastscan gedoe niet afdoende

Fastscan uitgevoerd geen succes <<< Uw constatering

Toch manueel scannen op 23,5 met netwerk ja en wissen vooraf ja <<< mijn suggestie

dat levert nieuwe services die echter nog niet in het bouqet staan, onder zenderlijst geel providers canaldigitaal staan de nieuwe

 

mits je tuner / coax / switches / lnb's in orde zijn ligt het puur aan zenderlijst wegens recente verhuizing van knaldigital

- een en ander ervan uitgaande dat uw schotel perfect is uitgericht -

 

ciao

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste helpers,

 

ik heb diverse dingen geprobeerd, maar NED 1HD RTL 5HD RTL 7HD geven nog steeds zwart met de vermelding van: SID not found in Pad.

Dat is op het eerste gezicht welke zenders fouten geven. Ik mag aannemen dat indien er nog Zwarte zenders zijn deze dan ook hetzelfde vermelden.

 

Ter aanvulling

 

VTI 4,.... ccam 2.3 en de zenderlijst van zeer de o.m. zeer gewaardeerde Tonskidutch. (13,19,23,28)

alles heeft tot gisteren uitstekend gewerkt, ca 1,5 jaar.

 

TV kijken geen punt, heb ook nog een kabel aansluiting.

 

Ik kan morgen ook een nieuwere Vti firmware flashen, dan gaarne advies voor welke ik mag kiezen.

desnoods om e.e.a te controleren heb ik nog een reserve ontvanger, maar naar mijn zeer bescheiden inzicht zal het daar niet aan liggen

 

mvg

Karel

aangepast door Charly
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je met "VTI 4,....." VTI versie 4 bedoeld dan moet je echt flashen naar 6.3 want versie 4. is wel heel erg antiek.

 

.... en als je uit de feed van versie 4. de zenderlijst van Tonski hebt gedownload dan is het heel logisch dat je de genoemde foutmelding krijgt want ook deze zenderlijst is antiek.

 

Download op de onderstaande link de laatste VTI versie en gebruik daarna de FastScan om de laatste zenderlijst binnen te halen.

Je kunt natuurlijk ook een passende zenderlijst hier op het forum uit de rubriek zenderlijsten ophalen.

 

http://www.vuplus-support.org/wbb3/index.php?page=Database&c=16

 

N.B.

 

De door jouw genoemde niet werkende HD zenders zijn tijdens de laatste weken van transponder verandert dus dat is de reden van op zwart gaan.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jurgen, hartelijk dank.

het is mij duidelijk. Maar ja alles werkte, waarom dan veranderen. In de tijd van de Philip 6073 heb ik alles nog bijgehouden, maar nu met deze Ultimo dacht ik: ik heb ontvangst, prima zo. Ik ben al blij dat ik z,n nieuwe telefoon aan de praat krijg. Ik gebruikte mijn telefoon om te bellen, maar van mijn kleinzoon moest opa toch maar iets anders kopen.

Heeft een klein beetje met leeftijd te maken. Als het werkt is het toch goed.

 

nu tukkie doen, morgen met veel plezier aan de slag.

dank en groeten

Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Karel,

 

Ik zie dat jij 72 jaar bent bent maar leeftijd hoeft naar mijn mening geen probleem te zijn want ik ben ook opa, heb de leeftijd van 69 en leer ook nog elke dag erbij.

Het houdt je jong en je blijft bij de tijd.

De snelle voortgang van de techniek maakt het bijna noodzakelijk dat ook ouderen zich in deze materie moeten verdiepen.

 

... en je krijgt op dit forum uitstekende hulp, dus je staat nooit alleen  :)

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Charly,

 

Jürgen heeft gelijk betreffende de zenderlijst uit de feed, deze is inderdaad antiek :D

In de tussentijd zijn er zoveel vernieuwingen qua transponders, qua frequenties, qua QPSK/8PSK en nieuwe toegevoegde zender geweest dat je die lijst welgevoegelijk kunt laten voor wat het is (oud).

 

Op het moment kan ik geen nieuwe scans en settings aanmaken daar mijn satelliet schotel sinds de storm uit het LOOD staat.

 

Maar indien je de opbouw van favorieten en bouqetten bevalt (uit mijn lijst) kun je een andere "courante settings lijst" samenvoegen met mijn oude.

 

(courant = van vandaag of zeer recente datum, dus met wijzigingen)

 

Dat doen we dan met het programma dreamboxedit op de PC.

Ik zal eens kijken of ik dat kan voorbereiden voor jou.

 

leeftijd is een voordeel in deze >

het is mij duidelijk. Maar ja alles werkte, waarom dan veranderen

niet wij willen constant veranderen, maar de providers willen steeds wat anders met het zenderpark!

 

ciao

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Charly,

 

Maar indien je de opbouw van favorieten en bouqetten bevalt (uit mijn lijst) kun je een andere "courante settings lijst" samenvoegen met mijn oude.

 

(courant = van vandaag of zeer recente datum, dus met wijzigingen)

 

Dat doen we dan met het programma dreamboxedit op de PC.

Ik zal eens kijken of ik dat kan voorbereiden voor jou.

 

Karel,

 

De (oude) door Tonski aangeleverde lijst met favorieten en bouquetten bevalt mij prima en ik heb dan ook deze opbouw gehandhaafd maar dan met de laatste recente wijzigingen.

 

Dus Tonski, jij hoeft dit niet meer aan te passen want als Karel hier gebruik van wil maken kan hij mijn zenderlijst (Astra1 en 3) gebruiken.

Moet hij alleen nog DreamBoxEdit downloaden en installeren maar dat horen we dan wel van hem.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo vrienden,

ik ga nu aan de slag, moest eerst naar ziekenhuis voor controle. Alles duidelijk. Inderdaad leer je elke dag nog, maar heb veel klusjes gedaan en dat dat gaat niet meer zo snel.

Op de Duitse VU site staan ook veel handige tips, maar ja als je af en toe niet goed in je vel zit raak je met enkele dingen achterop.

mvg

Karel en bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste Tonski en Jurgen, ergens gaat fout.

ik heb inmiddels 6 keer de USB stick geform en met de nwe image 6.... voorzien. Ultimo uitgezet en opgestart volgens beschrijving. Maar ik blijf in Image 4.3.4 van 10.7.2012. Deze heb ik toen ook zelf opgezet. de eerste keer gelijk goed.

De zenderlijst uit de bijlagen, van de VTI. Toendertijd het advies van Tonskidutch op de Duitse website.

Ik heb nu wel beeld op alle zenders na de fastscan.

Maar ja de bedoeling is dus om met een up to date ontvanger TV te kijken.

De zenderlijst zal ik moeten uitproberen, want dat is een totaal nieuwe uitdaging. Dat ging naar mijn gevoel met de flip 6073 eenvoudiger. Morgen verder, want ik moet telkens trapje op trapje af en dat is in mijn situatie af en toe erg lastig. Tijdje geleden zware operatie ondergaan.

Tipje van mijn kant aan Tonski, ik keb mijn schotel niet aan het huis vastgemaakt, maar het huis aan de schotel. Doorstaat velen stormen

Ga vanavond nog naar Dreamboxedit kijken, maar zien hoe dat moet en hoe we dat in de ontvanger krijgen.

Morgen eerst weer naar hospital dan boodschapen met de directie, deze kijkt kabel dus geen commentaar.

 

mvg

Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat we / ik nu in detail op de overige vragen / opmerkingen in ga eerst even proberen om de update naar 6.0.3 te realiseren.

 

Op jouw met FAT32 geformatteerde en verder lege USB stick mag alleen één map staan en wel de map vuplus met daarin de map ultimo en daarin weer 3 bestanden.

 

Als jij de USB stick in de USB poort aan de voorkant van de uitgeschakelde Ultimo insteekt en dan de ontvanger met de schakelaar aan de achterkant inschakelt zie je dan de melding (Press CH-) in de display van de Ultimo?

 

Zo ja, heb je dan de toets Channel Down ingedrukt en zo ja, verschijnt dan de melding in de display dat de USB stick wordt gelezen?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...