Ga naar inhoud


blijven NPO-zenders ongecodeerd bij DVB-T ?


hansputters

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Niets is zeker in deze tijd.

Afwachten dus.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt mij dat deze zenders "gratis" blijven. Vroeger betaalde je kijk- en luistergeld. Nu gaat het via belastinggeld. Ik vind niet dat je de kosten dubbel hoeft te betalen. In beginsel wilden ze de zenders van Nederland 1, 2, 3 en de regionale omroepen gecodeerd uitzenden. Je kon de zenders pas bekijken nadat je een smartcard in je toestel stopte. Op die smartcard hoefde dan geen abonnement op te zitten. Op die manier kunnen mensen in het buitenland het signaal van de Nederlandse signaal niet ontvangen indien zij geen smartcard hebben dat op Nederlands adres geregistreerd dient te worden. Gelukkig is dat dwaze plan niet doorgegaan. Analoge TV via de ether was ook altijd gratis en veel betere kwaliteit dan DVB-T vind ik.

aangepast door rolandroland
Link naar reactie
Delen op andere sites

De publieke zenders worden, als de overeenkomsten tussen overheid en KPN niet aangepast wordt, tot 2017 gratis via DVB-t doorgegeven.

De overheid heeft er geen belang bij om de overeenkomst tussentijds aan te passen, doorgifte kost ze nu niets.

In 2017 ontstaat een nieuwe situatie, hoe die er uit gaat zien is op dit moment niet voorspelbaar.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

uit de wandelgangen geruchten gehoord dat digitenne gaat stoppen op termijn

 

een datum staat nog niet vast

 

kosten te hoog voor het in de lucht houden 

 

wellicht zullen ze veel klanten willen verleiden voor ip tv

 

ik ben benieuwd !!!!!!!!!

 

zullen ze in 2017 de stekker er uit trekken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, dat heb ik ook gehoord. Maar ik ben toch wel heel benieuwd of dat zomaar allemaal kan. Dat zou betekenen dat je Nederland 1/2/3 en de Regio niet 'zomaar' meer kan ontvangen. De overheid heeft altijd de mond vol van als er wat gebeurt zet radio of tv aan, en dan vertrouw ik niet op de kabel. Je moet hoe dan ook gewoon een signaal kunnen ontvangen. Overigens denk ik dat wij dan het enige land ter wereld zouden zijn waarbij we onze publieke zender niet via de ether zouden kunnen ontvangen. Maar ja, dit land is sowieso niet meer met de rest van de wereld te vergelijken, maar dat is een andere discussie. 

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

uit de wandelgangen geruchten gehoord dat digitenne gaat stoppen op termijn

 

een datum staat nog niet vast

 

kosten te hoog voor het in de lucht houden 

 

wellicht zullen ze veel klanten willen verleiden voor ip tv

 

ik ben benieuwd !!!!!!!!!

 

zullen ze in 2017 de stekker er uit trekken?

Welke wandelgangen waren dat? Andere dan de 100.000 klanten dicussie hierover op dit forum?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Digitenne staat los van het Publiek Omroep Pakket.

 

Digitenne is betaal -TV, wat je kan afsluiten via KPN.

Het Publieke Omroep Pakket is met iedere FTA-ontvanger gratis te bekijken.

 

Als Digitenne zou stoppen hoeft dat niet te betekenen dat de publieke zenders uit de lucht zouden gaan. Het lijkt mij ook erg onwaarschijnlijk,aangezien heel veel mensen geen mogelijkheid hebben van Kabel-TV ontvangst.

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

De publieke omroep kan zeker doorgaan zonder Digitenne. De kosten van het instandhouden van de infrastructuur komen dan volledig voor rekening van de publieke omroep! Of daar politiek draagvlak voor bestaat is zeer de vraag want het is een behoorlijke stap terug in de drang alles aan de markt over te laten. Stoppen zou wel betekenen dat er voor een grote groep alleen nog satelliet overblijft. Hierbij ga ik ervan uit dat er nog steeds adressen zijn waar traag tot geen ADSL (voor interactieve TV) mogelijk is. Geen concurrentie = monopolie = tegen de marktprincipes dus ook ongewenst. Dus wat zijn de opties?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...