Ga naar inhoud

[DM800HD] (Orgineel): Geen beeld / Geen netwerk / Wel oled display

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Zoals de titel al zegt is mijn dreambox 800HD er mee gestopt. Aan het oled display kan ik zien dat de dreambox keurig opstart. Via scart en hdmi echter geen beeld. Ook branden / knipperen de netwerk leds aan de achter kant niet.

Als ik de dreambox op spanning zet, en de aan knop ingedrukt houd (zoals je normaal de dreambox flasht) dan blijft de dreambox wachten op een dhcp adres, maar krijgt deze ook niet.

Ook heb ik de spanning gemeten op de voeding connector voor de hdd. Ik meet daar alleen op de achterste pen (dreambox met het front naar me toe) 5 volt. De middelste twee pennen zijn massa, maar op de voorste pen meet ik niets. Weet een van jullie of daar ook spanning op hoort te staan, en zo ja: Welke?

Ik heb de tuner er al uitgehaald (om te kijken of her daar aan lag), maar dan zie ik dezelfde symptomen. Heeft een van jullie dit al bij de hand gehad? Alle tips zijn van harte welkom.

Gr. Twan.

DM7020

Geplaatst:

Hallo,

Bedankt voor de snelle reactie. Vergeten te vermelden: Via RS232 krijg ik ook niets te zien, ook niet met DreamUp.

Misschien dat iemand weet of er een 2e spanning, naast de wel aanwezig 5v, op de hdd connector dient te staan?

Gr. Twan.

DM7020

Geplaatst:

Voorste pen heeft geen spanning. Is ooit voor +12V SASi voorbedacht. 2,5" HDD's werken op +5V. Zoals gezegd: je hebt een aantal nuttige zaken getest. De LAN wordt vanuit de bootloader al geactiveerd. Je kunt proberen om via DreamUp de box te benaderen. Zet als hij reageert eerst de bootloader #84 terug. Daarna proberen de image van je keuze te installeren.

Geplaatst:

Laatst bij iemand ook een probleem gehad met geen beeld. Display knipperde iets. Hier was de voeding (adapter) defect. Zou eens een andere adapter testen.

Succes,

Topie

Topfield TF5000ci met aston 1.05, Amiko alien 8900, 80cm schotel gericht op astra 1 en 3 (duo lnb)

Geplaatst:

Via DreamUp is de box ook niet te benaderen, De lan ledjes gaan aan totdat de bootloader gestart is, dan gaan ze uit.

DM7020

Geplaatst:

Je praat toch over serieel hoop ik? Via LAN gaat dat nu niet meet werken. Dus echt een serieel kabeltje gebruiken!

Geplaatst:

Bedankt voor de vele reacties. Spanning van adapter is juist, andere adapter heb ik inmiddels ook geprobeerd, zelfde resultaat. Wat dreamup betreft: Heb inderdaad serieel gedaan, via netwerk zal niet gaan lukken.

Iemand nog tips?

DM7020

Geplaatst:

Dan is op het moederbord iets behoorlijk stuk. Je hebt maar 2 opties: Ticket aanmaken bij Dream-Multimedia. Of in de kliko en een nieuwe kopen. Apparaat was ooit €439 nieuw. Daar kun je nu weer heel mooie ontvangers voor kopen. En dat hoeft geen Dreambox te zijn.

Geplaatst:

Bedankt voor de vele reacties. Spanning van adapter is juist, andere adapter heb ik inmiddels ook geprobeerd, zelfde resultaat. Wat dreamup betreft: Heb inderdaad serieel gedaan, via netwerk zal niet gaan lukken.

Iemand nog tips?

Je zou even langs kunnen komen. Stuur maar een PM.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

• Moderator
Geplaatst:

Heb je de juiste seriele kabel gebruikt?

Je hebt nl verschil in kabels. Straight en cross linked (null-modem).

Laatste heb je nodig.

Ook moet je bij dreamup geen netwerk aanvinken als je alleen serieel wilt gebruiken.

Je zou ook nog eens hyperterminal kunnen proberen om tekijken of de seriele poort uberhaupt reageert.

En gebruik een "echte" seriele poort en geen usb -> serieel converter.

Ook een oudere besturings systeem (XP) is beter. vista en hoger beschermen de poorten soms te veel.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

• 3 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...