Sjattuh Geplaatst: 28 november 2013 Geplaatst: 28 november 2013 Hij is in je laptop gezet zeg je? En deed hij het van begin af aan al niet, of heeft hij het eerst wel gedaan? Ik zit eigenlijk ook aan de aansluiting te denken. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Loui (K) Geplaatst: 29 november 2013 Auteur Geplaatst: 29 november 2013 (aangepast) Hij zat in de laptop daar starte deze gewoon op maar doordat de besturingsysteem omzeep was geholpen door een of ander iets.wilden ze er Windows 7 opzetten i.p.v Vista. maar windows 7 ziet deze harde schijf niet bij schone installatie. windows XP ook niet en een Umbunto geprobeerd die ziet deze schijf wel maar kan er niks op zetten.die zegt dat ik de schijf moet initialiseren maar dat gaat dus niet. kort gezegt alles wat je moet doen om de schijf te formateren /partition aanmaken /volume indelen ezv gaat niet. De laptop is een HP pavillon D6000. 29 november 2013 aangepast door Loui (K)
muppet Geplaatst: 29 november 2013 Geplaatst: 29 november 2013 Ga eens naar start - configuratie scherm - systeembeheer - computerbeheer en dan onderaan schijfbeheer als je nu onderaan op de hardeschijf klikt (Rechter muisknop) kun je de gegevens veranderen In computerbeheer moet je hem kunnen veranderen vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird Vu+ solo - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor
Tonskidutch Geplaatst: 29 november 2013 Geplaatst: 29 november 2013 in Umbunto moet je gewoon umount doen (als ie gemount is) en onaangekoppeld dan eerst met de partitioner de bestaande partitie weggooien en naar wens een nieuwe initialiseren... maar wil je hem in windows gaan toepassen, initialiseer je niet, dan haal je hem weer uit de linux pc en zet hem in een windows pc waar je hem per schijfbeheer de juiste filesystem geeft bij partitioneren. ciao Second Life Mungo Parker
donpedro Geplaatst: 29 november 2013 Geplaatst: 29 november 2013 (aangepast) Er zijn een paar zaken die veelal spelen bij HDD's en HP producten. Zou mij niet verbazen dat er een verborgen partition aanwezig is die je nog niet boven water hebt. Wat gebruik ik, om een beetje op Tonskidutch zijn pad mee te gaan, Parted Magic Live disk met daarbij de utility Gparted. Tevens kun je de SMART gegevens bekijken van de disk of er critical foute zijn, waarbij je deze disk op voorhand al moet afschrijven. Wat ik zou doen is Parted Magic Live op een bootable USB plaatsen en dan daarmee opstarten en dan eens deze disk bekijken. 29 november 2013 aangepast door donpedro VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x Unstable Oscam 11xxxx MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS
Loui (K) Geplaatst: 29 november 2013 Auteur Geplaatst: 29 november 2013 (aangepast) Er zijn een paar zaken die veelal spelen bij HDD's en HP producten. Zou mij niet verbazen dat er een verborgen partition aanwezig is die je nog niet boven water hebt. Wat gebruik ik, om een beetje op Tonskidutch zijn pad mee te gaan, Parted Magic Live disk met daarbij de utility Gparted. Tevens kun je de SMART gegevens bekijken van de disk of er critical foute zijn, waarbij je deze disk op voorhand al moet afschrijven. Wat ik zou doen is Parted Magic Live op een bootable USB plaatsen en dan daarmee opstarten en dan eens deze disk bekijken. Heb ik gedaan, maar ik lees ergens in een Log dat er een beveiliging is geïnstalleerd.een soort wachtwoord tegen overscrijven van de bootsector. Hier de log: Current date and time: 29-11-2013 18:46:42 HDD Low Level Format Tool 4.40; http://hddguru.com Device details for [0] HGST HTS545050A7E380 GG2OAC90 [500,1 GB] (976773168 512-byte sectors) Model: HGST HTS545050A7E380 Firmware Revision: GG2OAC90 Serial Number: TE95113Q06S0AS Buffer size: 8388,6 KB PHYSICAL PARAMETERS: LBA mode is supported LBA-48 mode is supported Sectors available with LBA commands: 268,435,455 Sectors available with LBA48 commands: 976,773,168 Full device capacity: 500,107,862,016 bytes SECURITY: Security features is supported The drive is currently LOCKED Security level: High Device needs either USER or MASTER password to be unlocked. FEATURES: SMART is supported HPA (Host-protected area) is supported AAM (Automatic acoustic management) is not supported Streaming feature set is not supported QUEUING: Command Queuing is supported by the device Maximum Queue Depth: 32 29 november 2013 aangepast door Loui (K)
RS2000 Geplaatst: 29 november 2013 Geplaatst: 29 november 2013 Er is waarschijnlijk een paswoord ingesteld voor de HD (het is een ATA security feature van de nieuwere hd's) in de BIOS van dat notebook, op b.v. mijn notebook is dit te vinden onder de Security tab van de BIOS en daar kan je zowel een BIOS paswoord als een HDD/SDD paswoord instellen. Mocht het daar niet ingesteld staan, er zijn ook trojans/virussen die dit doen en dan valt er weinig meer aan te doen denk ik.
winwiz Geplaatst: 30 november 2013 Geplaatst: 30 november 2013 Heee ik hoorde je ook op 430.2875 over dit probleem.. Groetjes PE1GOU Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
gors Geplaatst: 30 november 2013 Geplaatst: 30 november 2013 google eens op HDD low level format, run dit . Je bent dan wel alle gegevens goed kwijt maar je schrijft toch dat het een nieuwe HDD is. Maar ik denk toch dat die drive niet nieuw was, anders kan hij niet beveiligd zijn.
gors Geplaatst: 30 november 2013 Geplaatst: 30 november 2013 je zou ook kunnen proberen op te starten met een UBUNTU dvd- downloaden, iso schijf maken- je kan dan ubuntu "testen" zonder te installeren en kijk dan eens of UBUNTU wel overweg kan met jouw HDD. Ubuntu kan drives onder verschillende formaten formatteren, vb NTFS, dan kan windows er ook weg mee.
donpedro Geplaatst: 30 november 2013 Geplaatst: 30 november 2013 SECURITY:Security features is supported The drive is currently LOCKED Security level: High Device needs either USER or MASTER password to be unlocked. Dit gaat geen 1-2-3-tje worden met even een wipe van een HDD platter zelf. Dit zit opgeslagen in de chipset van de drive. Internet staat er vol mee met tools die werken bij sommige disks, maar bij andere weer niet ... is echt glazenbol theorie. EEN tools die je zou kunnen proberen is Hiren’s BootCD. Zelf nooit gebruikt, dus je zult jezelf wel even moeten inlezen over welk tool je waarvoor zo kunnen loslaten op je locked drive. Geef dus geen garantie dat dit tool de oplossing is voor jou probleem, gebruik op eigen risico. VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x Unstable Oscam 11xxxx MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS
winwiz Geplaatst: 30 november 2013 Geplaatst: 30 november 2013 Als het makkelijk zou zijn zou deze beveiliging heel weinig zin hebben Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Socrates Geplaatst: 3 december 2013 Geplaatst: 3 december 2013 Wat ook ooit wil lukken, is de PC opstarten met een Ubuntu schijf en van daaruit naar NTFS formateren. Het gebeurd wel eens dat schijven na een crash in RAW formaat schieten.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen