Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo Allemaal,

Ik ben net nieuw hier en pas net een dag in het bezit van een Vu+ duo, maar begin al gelijk met een probleem. ik heb een schotel de Technisat triple twin,weet het is niet de meest ideale schotel maar is even niet anders!

ik heb nog geen CD kaart, maar als het goed is moet ik in elk geval BVN kunnen ontvangen..Toch?

Nu mijn vraag hoe ik in godsnaam de instellingen moet zetten om iets van een signaal te krijgen.

ik kan vanuit het raam bij de schotel om hem te richten,ik dacht vanmiddag een poging te wagen maar helaas geen enkel signaal of beweging in een van de balken. Ook met de laptop hetzelfde resultaat met DreamboxE2satfinder erop.

ik had de volgende instellingen zo gezet:

Tuner A:

A: 19.2

B: 23.5

C: 28.2

D: niks

Tuner B

Niet actief

Disecq a/b/c/d

Ik werk dus met een kabel rechtstreeks van de schotel na de ontvanger.

Staat OpenpLI 4.0 en cccam 2.3 op.

Denk zet het er voor de zekerheid even bij misschien dat het van belang kan zijn.

Zou iemand mij kunnen vertellen wat ik fout doe?

Geplaatst:

Eerst je schotel uit richten? Of gebruikte je de schotel al voor je de Duo had?

Kijk even op het web voor de satfinder site. Kijk of je schotel in de juiste richting wijst.

Je krijgt daar nog meer info/data hoe schuin je schotel moet staan, dus onder welke vertikale hoek.

VU+ Solo2 - 1TB ssd - VTi 13

Geplaatst:

Nee ik gebruikte de schotel nog niet,de duo is wel een gebruikte.Maar dacht aan de hand van de schotel in elk geval al wel iets van een signaal op te vangen..Satfinder site?? ik zal straks eens even gaan googlen en kijken of ik iets kan vinden.

Maar wat ik ook graag zou willen weten is hoe de instellingen moeten staan.Zo zeggen ze dus dat je bij die Technisat je de schotel moet uitrichten op de 19.2..jaja maar hoe weet ik dat ik hem aan het uitrichten ben op de 19.2..zitten 3 lnb,s in.

alvast bedankt voor je reactie.

Geplaatst: (aangepast)

zet je schotel eens op 30° en probeer nogmaals

is je zenderlijst recent ? 

draai met je schotel langzaam oost of west

ps je weet toch het zuiden van jou opstelling,dan draai je rustig naar het oosten 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

Is dat dat vierkante triple ontvanger?

Uitrichten op 19,2 oost. Staat in de handleiding.

Deze heeft twee kabel aansluitingen?

Waarom niet allebei op je tuner aansluiten? Is wat handiger als je veel wilt opnemen kwa verschillende transponders.

VU+ Solo2 - 1TB ssd - VTi 13

Geplaatst: (aangepast)

Hallo Allemaal,

Ik ben net nieuw hier en pas net een dag in het bezit van een Vu+ duo, maar begin al gelijk met een probleem. ik heb een schotel de Technisat triple twin,weet het is niet de meest ideale schotel maar is even niet anders!

ik heb nog geen CD kaart, maar als het goed is moet ik in elk geval BVN kunnen ontvangen..Toch?

Nu mijn vraag hoe ik in godsnaam de instellingen moet zetten om iets van een signaal te krijgen.

ik kan vanuit het raam bij de schotel om hem te richten,ik dacht vanmiddag een poging te wagen maar helaas geen enkel signaal of beweging in een van de balken. Ook met de laptop hetzelfde resultaat met DreamboxE2satfinder erop.

ik had de volgende instellingen zo gezet:

Tuner A:

A: 19.2

B: 23.5

C: 28.2

D: niks

Tuner B

Niet actief

Disecq a/b/c/d

Ik werk dus met een kabel rechtstreeks van de schotel na de ontvanger.

Staat OpenpLI 4.0 en cccam 2.3 op.

Denk zet het er voor de zekerheid even bij misschien dat het van belang kan zijn.

Zou iemand mij kunnen vertellen wat ik fout doe?

Staat mij bij dat in de handleiding van deze Technisat  een andere diseqc-instelling wordt genoemd.

Mogelijk moet 23.5 op C en 28,5 op D.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Oke bedankt voor jullie reactie,s ga ik daar eens mee aan de slag.

Ja is de vierkante triple met inderdaad 2 uitgangen.wil ik ook wel doen een tweede kabel,maar eerst maar eens even kijken als ik met een kabel signaal krijg,die 2e heb ik er zo bijliggen.

@smeltje

kan de graden niet aflezen,zit er niet op. Dus is even gokken en op gevoel kijken hoe hij ongeveer staat.

Maar ik zal inderdaad eens even een handleiding gaan zoeken voor deze schotel.Is ook geen nieuwe vandaar!

Geplaatst:

Beste rikje

Een Technisat TripleSat heeft inderdaad de diseqc-volgorde zoals je schrijft.
Astra 19,2 op 1, Astra 23,5 op 2 en Astra 28,2 op 3.

De lnb-arm moet precies naar de Astra 19,2 wijzen.

Op een TripleSat zit geen elevatieschaalverdeling.

In Utrecht moet de elevatie op 29 graden staan.

De schotel heeft een offsethoek van 26 graden. D.w.z. dat de schotel 3 graden achterover moet staan. Dit houdt in dat als je een waterpas tegen de voorzijde van de schotel houdt, de bovenzijde 23mm achter de onderzijde moet staan, zie ook de bijlage.

Om de richting van de Astra 19,2 te bepalen gebruik je de site http://www.dishpointer.com/

post-60869-0-73061000-1385661380_thumb.jpg

Geplaatst:

Hallo Sprietje,

Hartelijk dank voor deze info, ga er morgen gelijk even mee aan de slag, want denk dat daar het probleem wel zit.

Kan dat zijn omdat ik nog geen signaal heb ook de tijd en de datum niet goed staan?

Al is hij wel verbonden met internet!

Bedankt

Rik

Geplaatst:

Wil jullie allemaal hartelijk danken voor jullie hulp.

Ik heb eindelijk signaal, de schotel stond te ver na achter gericht.op dit moment is hij zenders aan het zoeken dus ga er vanuit dat het helemaal goed komt.

Smeltje had het over als de zenderlijst recent is? Die opmerking snap ik niet zo goed eerlijk gezegd.

Heb de volgende instellingen:

Disecq a/b/c/d

A:19.2

B:23.5

C:28.2

D: niet aangesloten

Nogmaals hartelijk dank

Rik

Geplaatst:

Wil jullie allemaal hartelijk danken voor jullie hulp.

Ik heb eindelijk signaal, de schotel stond te ver na achter gericht.op dit moment is hij zenders aan het zoeken dus ga er vanuit dat het helemaal goed komt.

Smeltje had het over als de zenderlijst recent is? Die opmerking snap ik niet zo goed eerlijk gezegd.

Heb de volgende instellingen:

Disecq a/b/c/d

A:19.2

B:23.5

C:28.2

D: niet aangesloten

Nogmaals hartelijk dank

Rik

ik wil daar me zeggen is het een nieuwe zenderlijst, en niet ene van een half jaar geleden 

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...