Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

het is wel triest dat er zoveel stroomstoringen zijn in het land

onlangs bij de publieke omroep

Utrecht en Soest zitten bij regelmaat zonder straatverlichting

dan is er ook weer die ene tap die niet is op genomen, vanwege een stroomstoring

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/3553035/2013/11/28/Advocate-Van-Rey-storing-tap-Teeven-ongeloofwaardig.dhtml

wat moet je er allemaal niet van denken zeg :crazy:

Geplaatst:

Als je landelijk beveiligingssystemen aanlegt dan zie je vrij snel waar de meeste problemen zijn.

Ons valt op dat de meeste storingen juist in de lommerrijke gebieden optreden.

Dwz. de gebieden met kostbare woningen en vrij veel water in de omgeving waarbij het gebied tussen Utrecht en Amsterdam wel zo ongeveer de kroon spant.

Op zich kan dat ook haast niet anders, want de stroom en telefoonkabels liggen daar gewoon in de sloot.

Natuurlijk slim bedacht want zo heb je ook geen last van de in klinkende bodem omdat de kabels vrij in het water liggen ipv. vast in het zand.

Nadeel is wel dat die sloten ook schoongemaakt moeten worden en die kabels ook vrij regelmatig opgeschept worden.

Ik heb dan ook klanten die minimaal 3 tot 5 keer per jaar langer dan 30 minuten zonder spanning en telefoon zitten.

Voor ons op de zandgebieden is het bijna een unicum als de spanning uitvalt maar in die omgevingen is het gewoon schering en inslag en kijkt men er bijna niet meer van op.

Persoonlijk denk ik wel dat een groot deel van de transportkosten, die een ieder betaald, hier aan op gaat.

suc6

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:

Die werken nog wel, maar omdat op zo'n moment dan iedereen de GSM gaat gebruiken en ook veel systemen dan overstappen naar GSM is het nog maar de vraag of je een verbinding krijgt en of die na een paar minuten niet als nog wegvalt.

suc6

Gerrit

Geplaatst:

Als je landelijk beveiligingssystemen aanlegt dan zie je vrij snel waar de meeste problemen zijn.

Ons valt op dat de meeste storingen juist in de lommerrijke gebieden optreden.

Dwz. de gebieden met kostbare woningen en vrij veel water in de omgeving waarbij het gebied tussen Utrecht en Amsterdam wel zo ongeveer de kroon spant.

Op zich kan dat ook haast niet anders, want de stroom en telefoonkabels liggen daar gewoon in de sloot.

Natuurlijk slim bedacht want zo heb je ook geen last van de in klinkende bodem omdat de kabels vrij in het water liggen ipv. vast in het zand.

Nadeel is wel dat die sloten ook schoongemaakt moeten worden en die kabels ook vrij regelmatig opgeschept worden.

Ik heb dan ook klanten die minimaal 3 tot 5 keer per jaar langer dan 30 minuten zonder spanning en telefoon zitten.

Voor ons op de zandgebieden is het bijna een unicum als de spanning uitvalt maar in die omgevingen is het gewoon schering en inslag en kijkt men er bijna niet meer van op.

Persoonlijk denk ik wel dat een groot deel van de transportkosten, die een ieder betaald, hier aan op gaat.

suc6

Gerrit

Kabels zo maar in de sloot? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Geplaatst:

Kabels zo maar in de sloot? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Ik eerst ook niet totdat ik ze bij de klant gewoon op de kant zag liggen omdat deze met het schoonmaken van de sloot naar boven was gekomen.

Ik zou zeggen neem een flinke hark en pak een willekeurige sloot waar huizen aan staan in de omgeving Loosdrecht, Loenen, Vinkeveen, Wilnis of ander waterrijk gebied met veenbodem en kijk eens wat je daar in de sloot kunt vinden.

Soms hoef je niet eens in de sloot te gaan zoeken omdat de kabel dan nog van de vorige "opgraving" op de kant ligt te wachten tot hij weer afgezonken wordt.

suc6

Gerrit

Geplaatst:

In het dorp waar ik opgroeide speelden we vaak in een beek. Stond een groot geel bord op schouwpad met zo'n grote zwarte Z erop.

Dus ik zou zeggen niks geen gehark maar zoek de bordjes ;)

Geplaatst:

In het dorp waar ik opgroeide speelden we vaak in een beek. Stond een groot geel bord op schouwpad met zo'n grote zwarte Z erop.

Dus ik zou zeggen niks geen gehark maar zoek de bordjes ;)

Dat is waar een kabel het water kruist.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen