Ga naar inhoud


Vu+ Ultimo met OpenPli 4 start niet


RobP

Aanbevolen berichten

Ik heb nu bijna twee jaar een Vu+ Ultimo met twee kabeltuners naar volle tevredenheid in gebruik met Ziggo als provider in gebied 9003. Alleen had ik de OpenPli versie nooit bijgewerkt. Recent had ik een keer geen beeld en/of geluid op Nederland 1, 2 en 3. Voordat ik daarover mocht klagen moest ik eerst maar een een up-to-date versie installeren dacht ik. Helaas, het probleem lag in Hilversum en niet bij de ontvanger en nou heb ik hem wel upgraded naar de laatste OpenPli versie, maar ik krijg hem niet meer aan de praat. De kabelscan werkt, er worden zo'n 290 zenders gevonden. Na reboot blijft de ontvanger hangen in het OpenPli titelbeeld, het herfsttafereel. Er komt een gedeeltelijke foutboodschap in beeld: FROM BOUQET "userbouqet.dbe00.tv" OR ... (Na OR volgt verder geen tekst meer). Wat me twee jaar geleden wel lukte, lukt me nu niet. Ik heb geen idee waar ik fout ben gegaan. Iemand wel een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites


De update heb ik gedaan met power-off, usb stick er in, power-on, op ontvanger binnen 10 seconden op de - drukken. Is dat een schone installatie of juist niet? Ik heb een uurtje gezocht op het internet maar het is of ik van onderen tegen een borduurwerk zit te kijken. Overal zie ik gekleurde draadjes, maar een patroon zien, ho maar. De bestanden van /etc/enigma2 heb ik een keer gewist met filezilla, ik begreep dat daar mijn zenderlijsten staan. Vervolgens een nieuwe kanalenscan gedaan, de gegevens van de ontvanger in dreamboxedit geladen en een zenderlijstje aangemaakt en die weer teruggezet. Het probleem blijft het zelfde als daarvoor. Hoe kom ik van mijn oude rommel af? Er staan nog tal van opgenomen maar nog niet afgespeelde opnames op de harddisk. Die mogen onder geen beding verloren gaan, anders heb ik hier oorlog. Dus schrik ik nog terug voor het terug gaan naar de originele fabrieksinstellingen, omdat ik daarvan de gevolgen niet overzie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je de folder /media/hdd/backup/    ook gedelete of de naam even aangepast in bijvoorbeeld   /media/hdd/backup1/

 

 

als je autoinstall aan hebt staan neemt die dus die backup mee en heb je geen schone install

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is nog niet 100% opgelost, maar geen echt probleem meer. Ik keek met mijn computer naar de webinterface van de Ultimo en zag daar wel de complete boodschap: FROM BOUQUET userbouquet.dbe00.tv ORDER BY BOUQUET. Zie ik niet als foutboodschap. Toen probeerde ik of ik op de webinterface op de PC beeld kreeg door op de afstandsbediening van de webinterface te clicken. Niet alleen kreeg ik beeld op de PC, maar de box in de huiskamer begon ook te spelen. Terug in de huiskamer werkte de Ultimo gewoon als verwacht. Zappen ging goed, naar Stand-By en terug naar Aan ging ook goed. Alleen als je hem uitzette met de schakelaar achterop en dan weer aan, dan kwam de oude fout terug en bleef hij hangen in het opstart scherm met het herfsttafereel. Met de afstandsbediening gewoon op 1 drukken maakte dat het opstartscherm verdween en hij dan op zender 1  ging spelen. Genant gewoon, ik had twee avonden zitten tobben om een zender in beeld te krijgen en was daarvan slechts een druk op de afstandsbediening van verwijderd geweest. Dit gedrag kende ik niet, hij ging altijd bij Power-On direct via het opstartscherm naar de eerste zender.

 

Sjaak, bedankt voor je tip over de Kabelscan plugin. Ik kende hem niet maar die ga ik ook gebruiken. Ik heb nog andere TVs in huis die met de Ziggo CI kaart plus module zijn uitgerust en die dus op de Ziggo volgorde en zendernummering werken. Wel zo helder als de Ultimo dat ook doet

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet ook niet de stroomknop gebruiken om het apparaat uit te schakelen

(dat als algemene opmerking)

 

indien je dat doet en reboot naderhand met het inschakelen van de stroomknop, dan kijkt je VU+ (of andere enigma2 receiver) naar wat in het bestand settings staat als laatst actieve zender

dus wederom userbouquet.dbe00.tv 

 

naar een zender zappen en dan per menu uitschakelen

dan komt die zender als laatst gekozen ook weer op je TV / VU+ indien je weer reboot / inschakeld

 

ciao

What's The Time

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...