Ga naar inhoud

Vu duo herstart enigma uit zichzelf om de 5 minuten en vaak wieltjes in beeld

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

2 vrienden van mij hebben beide een VU Duo van ca 3-4 jaar oud ~(zwarte ab) die nu allebei ook hetzelfde ervaren. Als zij aan het kijken zijn hebben zij vaak last van wieltjes in beeld en de ontvanger gaat om de 5 min spontaan enigma herstarten. Zij draaien beide Open Pli4.0 met uitsluitend de Rytec pluginn voor de epg geïnstalleerd.  de ontvangers hebben in het verleden altijd goed gefunctioneerd.

zou het een elco c807 probleem kunnen zijn?

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Geplaatst:

Is er geen crashlog?

Grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Geplaatst:

niet naar gekeken eerlijk gezegd.

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Geplaatst:

Teveel epg inladen kost nogal wat geheugen dus daar zeker zuinig mee zijn ,tandwielen krijg je vaak als het geheugen bijna vol zit en de vu duo heeft maar heel weinig geheugen

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst:

ja dat is bekend. maar de ontvangers hebben het met de rytec puginn altijd goed gedaan. het probleem doet zich pas de laatste 14dagen voor.

renzie 

Geplaatst:

Het enige wat je kan doen, is de box terug flashen en zien wat het geeft.

Als er geen verbetering is ben ik geneigd om te denken aan een elco probleem.

Toch maar eens checken of er geen crashlog aanwezig is om andere zaken uit te sluiten.

Grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Geplaatst:

ik ga morgen toch maar de elco's c807 (preventief?) vervangen. dat is een 5 min klusje per box en kost een drol. gewoon de pootjes direct onder de elco afknippen en de nieuwe op de pootjes van de oude er op solderen. 

ik heb opnieuw flashen ook algeprobeerd. Ook VTI ipv Pli er op gezet maar de problemen blijven bestaan.

renzie

Geplaatst:

Verstandige beslissing.

Grtz Philip

Geplaatst:

Ik heb het bij 2 Vu+duo ontvangers gehad, de ene heeft een zwarte, de ander een witte afstandbediening.

Ik heb toen alle toeters en bellen welke niets met TV kijken te maken had er af gegooid en een schone flash gedaan, ik gebrui Pli 3.

Ook de epg van Rytec beperkt tot de Nederlandse, Britse, Duitse en Spaanse zenders, evengoed nog een flink aantal dus.

Nadien geen last meer gehad bij beide ontvangers, ik had ook eerst het idee van de elco maar had er niets mee te maken dus.

Volgens mij dus een vollopen van het geheugen geweest welke als ik via Putty kijk nu nooit vol is.

Geplaatst:

grondstof

wat loopt vol?

waar en hoe?

een ongebruikt geheugen is een onnodig aanwezig geheugen

een geheugen gebruiken we natuurlijk tot de limit

df -h

free

enkel als er echt niets meer bij kan of in past heb je een probleem

en wat dan?

swapfile op usb aanmaken

of flauwekul plugins verwijderen

de draad spitst zich toe op een stuk hardware en dat moet men vervangen

3 jaar oude hardware van voor de VU+ DUO board revision.

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Geplaatst: (aangepast)

via putty/ipadres/telnet/root/free dan zien naar het rijtje free, die is veranderlijk en als die nul is krijg je de tandwieltjes.

Ik heb 2 ontvangers en beiden 3-4 jaar oud welke dag en nacht gebruikt worden.

Ik was bang dat de elco van beide ontvangers slechter werden maar is dus niet het geval.

Na dat ik overbodig spul verwijdert had en een schone flash met beide geen probleem meer.

aangepast door grondstof
Geplaatst:

ik heb bij 3 boxen van 2 van mijn vrienden vandaag de elco c807 vervangen en de ontvangers reageren weer vlot op de ab en hebben de hele avond geen wieltjes meer laten zien en geen 1 keer meer zichzelf herstart. Dit met de openuitzending gemist, de rytec pluginn en de xbmc addon geïnstalleerd. M.a.w. probleem opgelost door het vervangen van de standaard elco door de 330uf 25v 105c exemplaren. kosten eur 1,80.  tijd ca 10 min voor het solderen van de 3 elco's.  de oude elco's afgeknipt en op de pootjes van de oude de nieuwe 330 uf gesoldeerd. Daarna de meest recente Open Pli er op gezet en een recente aangepaste kanalenlijst van Henksat er in gezet.

renzie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...