Ga naar inhoud


Dreambox 7000s installeren.


adodo

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ben in bezit gekomen van een Dreambox 7000S. Deze wil ik gebruiken voor de 2e tv op slaapkamer. Een aantal jaren  in bezit van Phillips(Page)8121, waar ik allerminst tevreden over ben. Ik ben me bewust dat de DB 7000 S geen HMDI heeft, dus concessies moet doen aan bepaalde kwaliteitszaken. Ben echter niet op de hoogte wat voor programma's ik moet zoeken en laden(Pli versie, Flash versie) om de DB 7000 S aan de praat te krijgen.

 

Wie kan en wil me van informatie voorzien hierover?

Bij voorbaat dank!

 

Adodo.

aangepast door Johan45
Verplaatst en prefix toegevoegd.
Link naar reactie
Delen op andere sites


forget it. de 7000 is een DVB-S mpeg-2, denk niet dat er daar nog veel uit te halen is ....... zowat alles is mpeg-4 en DVB-S2 tegenwoordig.

zet er anders een PLi op (juiste versie downloaden van de PLI site : http://openpli.org/download/dm7000/ ) en dan instellen, satellieten inscannen, en kijken wat werkt en wat niet.

was een prima ontvanger, heb er hier ook nog eentje staan ergens op zolder......

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zolang adodo geen CD of TVV kanalen wenst te ontvangen werkt dat wel nog, ja

er is nog een pak britse zenders op astra2 die hiermee te ontvangen zijn

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mee eens. Het was mijn eerste Dreambox in 2004.. Mede door de HD is hij werkend de zolder opgegaan. Zou geen OpenPli erop zetten. Te groot en te traag als je nog een beetje wil spelen... Ik heb nog een PLi Jade voor je...

Link naar reactie
Delen op andere sites

heeft CD nog DVB-S transponders ? bij TVV zijn ze allemaal overgezet naar DVB-S2 maar van CD weet ik het niet zo direct .....

goede morgen; nu "overvalt" mij volgende vraag:

 

Stel je hebt ook een E2-dvbs2 box in de woonkamer.

 

Kan je de 7000 dan niet gebruiken om ernaar te streamen vanuit de woonkamer-box? (en aldus de dvbs2-sd zenders te blijven bekijken) (van E1 ken ik niets :sick: )

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jean-Claude,

bedankt voor de info; ik kon me nml moeilijk inbeelden wat zo'n stream is; maar als dat idd ook mpeg4 is; dan is het logisch dat het niet mogelijk is; maar vermoedelijk wel van opgenomen bestanden?)

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

hangt er van af - opgenomen bestanden zijn in dezelfde "codering" als het oorspronkelijk signaal. Een mpeg-4 signaal (H.264) zal dus ook bij een opname mpeg-4 blijven, en dus onbeschikbaar blijven voor de 7000.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

goede morgen; nu "overvalt" mij volgende vraag:

 

Stel je hebt ook een E2-dvbs2 box in de woonkamer.

 

Kan je de 7000 dan niet gebruiken om ernaar te streamen vanuit de woonkamer-box? (en aldus de dvbs2-sd zenders te blijven bekijken) (van E1 ken ik niets :sick: )

 

De 7000 kan alleen SD zenders weergeven, dus HD zenders blijven zwart.

Je 7000 kan wel je kaart delen met je E2-dvbs2 box in je woonkamer.

Met basis pakket HD ontvang je  dan de SD zenders van CanalDigitaal.

Ned. 1, 2 en 3

RTL  4, 5 en 7

SBS 6,  Net 5 en Veronica.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...