Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

ik ben nieuw op dit Forum en zal me even voorstellen!

Ik heb , na verschillende decoders en ontvangers te hebben gehad, een Dreambox DM800HD-se aangeschaft.

Hierin zit een single tuner en een 500 gb HDD.

Ik ben redelijk handig met apparatuur, maar van de Dreambox weet ik nog niet heel veel af.

Op de dreambox staat nu Enigma 2, 

Brand: Dream Multimedia Model: dm800se Chipset: unknown Frontprocessor Version: 1 Total Memory: 137348 kB Free Memory: 82016 kB Box Uptime: 1:22 Software Kernel version: 2.6.18 Firmware version: 2013-11-26 15:38:45 Gui version: Jul 4 2013 Tuners Tuner A: Philips CU1216Mk3 (DVB-C) Hard disk model: ATA(TOSHIBA MQ01ABD0) Capacity: 500.107 GB Free: 404.410 GB Network interface: eth0 DHCP: True Ip address: 192.168.178.20 Subnet mask: 255.255.255.0 Gateway: 192.168.178.1 Mac address: 00:09:34:2c:49:94
  E2OpenPlugins | Black Hole | OpenPli | Sif | Vti

De Dreambox is zichtbaar in mijn netwerk en ik kan dus films etc op mijn HDD zetten vanaf de pc.

Nu wis de vraag of het mogelijk is de Dreambox zo te configureer, zodat ik op mijn Iphone de muziek kan afspelen.

En liever nog, dat ik hem kan configureren als NAS, zodat ik op een Sonos systeem muziek kan afspelen die ik op de HDD van de Dreambox plaats.

Alvast hartelijk dank!

Geplaatst:

Je kunt een share aanmaken op de hd van de dreambox. VLC plugin laden, miniDNLA plugin laden. Configureren en klaar. TV streamen kan al direct middels de OpenWbIf..

Geplaatst:

Bedankt voor je snelle antwoord!

Bij alles wat ik via de dreambox probeer te downloaden krijg ik de volgende melding

Wget: server returned error: http/1.1 404 Not found

Daarnaast kan ik de genoemde plug-ins niet vinden in system plug-ins of in extensions.

Kan ik de plug-ins ook vanaf mijn pc erop zetten?

Geplaatst:

Welke image staat er op de box? Heb je een internetverbinding op je box? Controleer dit via MENU->INSTELLINGEN->NETWERK. Doe anders een netwerktest.

Als je wel een verbinding hebt met internet en geen plugins kunt laden moet je gaan twijfelen aan de image?

Is het een originele box?

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb het een en ander bekeken, maar het lijkt erop dat ik een clone heb, tenminste ik heb ook zilveren schroefjes aan de achterkant en dat zou duiden op een clone. Ik heb de dreambox van iemand overgenomen, dus weet het niet zeker.

Hoe kan ik achterhalen welke image erop staat?

Internetverbinding heb ik!

Geplaatst:

De image wordt vaak geadverteerd als je hem opstart. Clones hebben meestal een oudere Gemini Project of Russian Blackhole in de box.

Geplaatst:

Als je wel een clone hebt dan hoef je hier iig niet op hulp te rekenen.

Klinkt misschien bot maar we komen zoveel mensen tegen die problemen hebben

met hun box welke achteraf een nepperd blijkt te zijn.

Dit is zonde van de tijd,we helpen beter mensen met een originele box.

Geplaatst:

Nee, OpenPli kun je niet hebben, die is gewoon in de lucht. Http Error 4.04 wil zeggen: URL not found. Ofwel internet pagina niet gevonden. Meer waarschijnlijk is dat je een gekopieerde firmware hebt die verwijst naar een inmiddels opgeheven site. Log eens in op je box met DCC en kijk eens in het hosts file.

Geplaatst: (aangepast)

Ik zal morgen met DCC inloggen en de hostfile hiervneerzetten!

Bedankt voor alle hulp!

Overigens krijg ik wel heel groot OpenPli in beeld bij een herstart

aangepast door xandertak
Geplaatst:

Dat kan natuurlijk. Er zijn voor SIM2.01 clones ook OpenPli versies in omloop

Geplaatst:

AlS je OpenPLi 2.1 hebt, klopt die melding: daar zijn geen feeds van beschkbaar, met 404 melding tot gevolg. Dan kun je alleen een nieuwere versie of andere image flashen.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Geplaatst:

Ik had onlangs de netwerkinstellingen verkeerd.

Wel handmatig een fixed ip-adres gegeven, maar een verkeerd gateway adres over het hoofd gezien.

Dan gaat het ook fout met het ophalen van nieuwe plugins.

Gtz. Martje B

Geplaatst:

Hoi,

welkom Xandertak op dit hobbyforum.

Ik vind het mooi om te lezen dat je "iets" meer met je DreamBox wil doen dan "normaal" is.

En omdat het hier een hobbyboard is, verwacht je ook iets andere antwoorden dan "je hebt een clone, dus helpen we je niet" :(

Wat ik bijvoorbeeld mis is een simpele link naar de plugin (VLC plugin, miniDNLA plugin) zelf. Is dat teveel gevraagd?

Dan kan de "hobbyist" de plugin er gewoon zelf in zetten.

Soms moet je daar zelf even naar zoeken, daar is ook niks mis mee. Maar als beginner is het toch mooi als je door wat ervaren gebruikers wat op weg wordt geholpen?

Groet en plezier met de hobby ;-)

Geplaatst:

Hallo,

Bedankt voor je warme welkom.

Deze week wordt mijn dreambox ge-update, Clone of niet,

Dan is als het Goed is alles weer verholpen.

Inmiddels kan ik mijn dreambox als soort van NAS gebruiken voor mijn sonos apparatuur. Ik heb al mijn cd's naar de HDD van de dreambox geript en kan zo genieten van mijn muziek.

De volgende stap is hem van buitenaf te benaderen, zodat hij echt als NAS kan fungeren.

Nogmaals dank voor je welkom, zo kan het dus ook

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...