Ga naar inhoud

Wie kent de TechniSat Unysat Universal Quatro Switch (Quad) LNB ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

trust hij was vast geroest, lang durig niet gedraaid stond vast op astra.

Heb alles weer gangbaar gemaakt, wat niet mee viel , maar nu krijg ik hem niet weer goed.

Heb de motor nog niet weer gebruikt.

Heb nu een triax 110 met meerdere koppen en dat werkt ook prima(dank zij sprietje)

Kan maar moeilijk afscheid van mijn delta star nemen want die had bijna nooit last van regen.

Ik heb de zelfde mount als op de foto.

Geplaatst:

Eduard07 schreef in bericht 8:

“Ik vroeg me alleen af waarom deze Technisat lnb zo extreem duur moest zijn. Ik was hem nog niet eerder tegengekomen.

Zoals ik al eerder schreef is het een Quattro-lnb met ingebouwde multiswitch voor vier aansluitingen. Vanwege die ingebouwde multiswitch kost die lnb zo veel geld. Daar komt nog een bij dat Technisat werkt met vastgestelde prijzen (UVP = unverbindliche Preisempfehlung)

Maar als iemand mij kan uitleggen waarom een quattro-lnb met een ingebouwde multiswitch en niet gewoon een quad-lnb, dan hoor ik het graag.

Geplaatst:

@Sprietje (Hé! Heb je een nieuw plaatje van jezelf gemaakt? Leuk! :D  )

Ik dacht eigenlijk dat "quatro switch" gewoon een oude benaming is voor een Quad; had die aanduiding voor quads al vaker gelezen.

Dan zou het dus ook hetzelfde moeten zijn, alleen een andere benaming.

Of hij van binnen ook anders opgebouwd is?  Geen idee. Ben benieuwd.

groet, a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

• Moderator
Geplaatst:

Een Quad switch heeft een ingebouwde schakelaar. Daardoor kan je een ontvanger rechtstreeks op deze LNB aansluiten.

De schakelspanning op de kabel en de 22 kHz. impuls zorgen voor het omschakelen tussen V en H en de lage en hoge band.

Een quattro LNB heeft 4 aansluitingen, welke op een matrix aangesloten worden.

Elke aansluiting heeft zijn eigen functie, Verticaal lage band, verticaal hoge band, horizontaal lage band, Verticaal hoge band.

Ze zijn dus niet geschikt om rechtstreeks op een ontvanger aan te sluiten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Beste a33

Als je nog eens goed kijkt naar de bijlage die ik in bericht 5 heb meegestuurd, dan kun je zien dat ze vier uitvoeringen van de Unysat-lnb hebben, de single, de twin, de quattro en de quattro-switch.

Dat het wel degelijk om een quattro-lnb gaat het een ingebouwde multiswitch voor vier aansluitingen kun je hier lezen:

www.technisat.com/de_DE/UNYSAT-Universal-Quattro-Switch-LNB/352-2749-1728/

Geplaatst:

trust hij was vast geroest, lang durig niet gedraaid stond vast op astra.

Heb alles weer gangbaar gemaakt, wat niet mee viel , maar nu krijg ik hem niet weer goed.

Heb de motor nog niet weer gebruikt.

Heb nu een triax 110 met meerdere koppen en dat werkt ook prima(dank zij sprietje)

Kan maar moeilijk afscheid van mijn delta star nemen want die had bijna nooit last van regen.

Ik heb de zelfde mount als op de foto.

Tja , zonder de motor te gebruiken zal het lastig zijn om uit te vinden of hij nog goed is .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Vanwege die ingebouwde multiswitch kost die lnb zo veel geld. Daar komt nog een bij dat Technisat werkt met vastgestelde prijzen (UVP = unverbindliche Preisempfehlung)

uvp betekent vrijblijvend prijsadvies. .de lnb is vanaf 110 euro te koop in Duitsland. Nog veel geld maar ze zijn alle vier duur. De single is vanaf 35 euro te koop.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.

Geplaatst:

uvp betekent vrijblijvend prijsadvies. .de lnb is vanaf 110 euro te koop in Duitsland. Nog veel geld maar ze zijn alle vier duur. De single is vanaf 35 euro te koop.

Komen deze lnb's ook ergens voor in vergelijkende tests? Ik heb nog geen Testberichte kunnen vinden waar deze lnb's bij staan.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Beste Eduard, een mooie site hè? Heb je weer een paar uur te lezen.

Alleen bij de smalle lnb’s moet je de beoordeling met een flinke zak zout nemen want de metingen zijn natuurlijk in een droge omgeving uitgevoerd. Jammer.

Geplaatst:

Beste Eduard, een mooie site hè? Heb je weer een paar uur te lezen.

Alleen bij de smalle lnb’s moet je de beoordeling met een flinke zak zout nemen want de metingen zijn natuurlijk in een droge omgeving uitgevoerd. Jammer.

Ik mag inderdaad graag even neuzen in dit soort lijsten. Soms koop ik in Duitsland even weer een Infosat om rustig te kunnen uitpluizen.

Ik twijfel wel eens aan de uitkomsten als ik zie welke factoren er worden meegewogen.

"Verarbeitung" vind ik belangrijk, maar opbrengst nog belangrijker.

(Net als het feit, dat bij beoordeling van ontvangers "Handleiding" wordt meegewogen in het eindoordeel. Dat geeft een onzuivere beoordeling van de ontvanger zelf. )

Verder verbaast het mij, dat de Unysat Quattro een 1,2 haalt, en de single versie een 1,5.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen