Ga naar inhoud

welke analoge satspullen heb jij nog liggen?wat zijn jouw herrineringen?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hi,

vooraleerst aan de mods,is het niet de bedoeling te verkopen,enkel om een thread te beginnen uit nieuwsgierigheid van oude satspullen en leuke verhalen van destijds.

ik heb vandaag eens mijn kast ingedoken,en eens weggedroomd bij mijn oude analoge satelliettijdperk.sommigen gaan al voor mij zijn,en anderen zullen het analoge tijdperk niet meer hebben meegemaakt.weet je wat ik nog vond van oude spullen in de kast van het analoge tijdperk?

een nog goed werkende analoge ontvanger met afstandsbediening.toen ik de stekker in het stopcontact stak,lichte prompt de nummer van de zender op,en na al die jaren in de kast te liggen werkte de ab ook nog.moest ik hem aanschakelen op analoge zenders,dan durf ik nog te denken dat die werkt.

iets wat ik niet meer kan controleren was de goede tijd van de videocrypt 1 decoder,voor het ontsleutelen van de BskyB zenders.nog iets anders,was een in nu nog zeer goede staat denk ik,is mijn d2mac decoder.verder ook nog mijn luxcrypt decoder,toen nog geen gedoe om een nederlands adres e.d.,enkel een decodertje kopen en beeld had je.ook nog een thomson srd14 VC2 decoder.bij de rest van de analoge spullen lang nog een zelfgemaakte pic programmer (ludipipo voor de geintereseerden) nog van die groene printjes met de spekjes erop pic 16c54 16c84 en 16f84 de pic 16C622 en enkele eeprom's van o.a. 24c16 en een season interface.nee,geen gold en fun kaarten,dat was van het digitaal tijdperk?

ik kijk uit naar leuke herinneringen van medehobyisten van het analoge tijdperk,en wat hebben jullie nog in de kast staan?een sis decoder een rai decoder?iets anders?

let wel,hou de thread mooi,en post enkel jullie belevenissen van het analoog tijdperk en NIET het digitaal tijdperk,later kunnen we dan wel daarover eens een thraed beginnen.

mooi was die tijd 

wie kende die tijd dat we belden naar BBS'en,het internet bestond nog niet om het zoeken van een juiste hex file of om het nieuw programma te vinden om met de season kaart te decoderen.

hopelijk hebben de mods er niet tegen,dat ik spreek,dat ik vroeger niet zo zuiver was.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst: (aangepast)

ja daar heb ook nog mee gespeeld die videocrypt /d2mac tuner. de goede ouwe tijd.

leuke herinnering aan... 

maar ik denk dat van die analoge dingen niks meer werkt.

das war einmal.

gr.

henk

aangepast door henkie73

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen