Ga naar inhoud


dm800 se opnieuw installeren


blehur2

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Hoe installeer je een dreambox 800hd se via de webinterface? Ik heb begrepen dat dat de enigste weg is (of is er een andere manier?) ik heb wel een webinterface maar dat is de nieuwe (open webif) en ik denk niet dat je via die de software opnieuw kan installeren.

Alvast bedankt :).

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat heb ik gedaan, nu krijg ik een CA not found error, hoe los ik dat op? Er zit namelijk geen rs232 poort op en ik kom de webinterface al niet meer in.

CA not found kun je op twee manieren krijgen:

 

1) Een clone bootloader op een orginele dreambox

2) Een image bedoeld voor een orginele dreambox op een clone dreambox.

 

Flashen via webinterface in stop mode is een veilige manier van flashen.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb blijkbaar een bootloader in staan van #79, maar ik heb een weg gevonden naar de webinterface maar ik kan daar niks in uploaden, de button werkt niet daarvoor, en bij een ander programma staat er finalizing job phase2 please wait voor 10-15 minuten al 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt een beetje van de situatie. Als je Error No CA krijgt is er iets mis met de Security chip. Zoals boven al gemeld: of je hebt een clone en probeert er een originele image op te zetten. Of je hebt een originele box en probeer je firmware voor een clone te laden.

 

Heb je een clone,dan zal je hier geen support vinden. Dat onderwerp is hier taboe.

 

Heb je een origineel, dan zul je met DreamUp eerst weer een goede image moeten flashen. Via LAN zal dit nu niet meer werken. De DM800se heeft standaard bootloader #84 en met deze versie kun je pas de laatste firmware versies gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...