Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Misschien is dit probleem reeds veelvuldig aan bod gekomen.

Huur een appartement en op het dak ervan staat een schotel voor ontvangst van Astra 19.2 en 23.5

Het is een MONOBLOCK ( dus 1 uitgang).

Ik heb een Rebox 9000 PVR met 2 tuners.

Het probleem is dat er door  de voorziene toegang ( buis naar elk appartement) geen 2de kabel kan ingebracht worden. Ten andere denk ik dat de lnb reeds niet goed is voor 2 tuners gezien er slechts 1 uitgang aan zit.

Is het mogelijk van een LNB 2 uitgangen te plaatsen....door middel van een switch of splitter ( ken juiste benaming niet) deze 2 kabels aan te sluiten op de kabel die er is, en ééns in het appartement een splitter te plaatsen zodat ik daar over 2 kabels beschik om ze op de receiver aan te sluiten ( gescheiden ingesteld )

Moet zeggen dat in het appartement ik nu dus met 1 kabel reeds ontvangst heb van tv-vlaanderen, maar beperkt bij de registraties.

Graag zou ik terug over alle opnamemogelijkheden willen beschikken. 

O ja, ter info , woon in Spanje, Costa Blanca.

Graag uw idee, of moet het anders.

Tegen de muur werken is niet mogelijk en niet toegelaten.

Verdere info nodig, graag ter beschikking.

Met dank,

Erudiet

Geplaatst: (aangepast)

dit is de gemakkelijkste weg 

Met een DUO LNB Quad is het mogelijk om zowel zenders te ontvangen van de satellieten ASTRA 19,2 en de ASTRA 23,5. Hierdoor kijk je naar alle nationale en regionale zenders, ook in HD. 

Deze DUO LNB is ontwikkeld voor gebruik in combinatie met de 64 cm Triax schotel en is gemakkelijk te installeren. Bovendien is het mogelijk om maximaal 4 satellietontvangeres aan te sluiten.

post-41606-0-38000700-1385903647_thumb.jpg

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst: (aangepast)

Smetje, zo gaat dat echt niet lukken.

Beste Erudiet

Je moet de duo-lnb vervangen door een duo-lnb met twee aansluitingen. Waarschijnlijk is er in de Costa Blanca een schotel gebruikt van 80cm met een duo-lnb voor 80-85cm schotels. Dat moet je eerst even bekijken. Er bestaan namelijk ook duo-lnb’s voor 60cm-schotels. Bij een duo-lnb voor een 60cm schotel staan de twee koppen 38mm uit elkaar, bij een duo-lnb voor 80-85cm schotels 53mm, zie de bijlage.

Je moet dus eerst goed kijken welke je moet hebben.

Maar nu moeten de signalen van beide aansluitingen over één kabel. Daarvoor gebruik je een Johansson Stacker/De-Stacker ofwel de Johansson 9640 kit.

Deze bestaat uit een buiten-unit, een binnen-unit en een voedinsstekker.

De buiten-unit plaats je bij de schotel en daar sluit je de twee uitgangen van de duo-lnb op aan.

De binnen-unit plaats je achter je satellietontvanger. Deze splitst de signalen weer tot twee aparte coaxkabels. Het geheel wordt gevoedt m.b.v. de voedingsstekker.

Zo'n Johansson kun je voor €100,- kopen.

post-60869-0-29232000-1385904751_thumb.jpg

post-60869-0-05545400-1385904794_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Bedankt voor de snelle antwoorden.

@sprietje:   Dit is waarschijnlijk de oplossing voor mij.

Ben je , uit eigen ervaring, zeker dat het uitstekend werkt? En indien er onderweg zouden aftakkingen gebeurd zijn....want ben niet zeker dat het 1 kabel is op zijn geheel, zit raderwerk van andere aansluitingspunten in de andere kamers tussen, vooraleer in de salon te belanden. De salon is aan het einde van de kabel.

Ingewikkelde toestand vind ik, maar ja, 100€ uitgeven is ook niet niks.

Erudiet

Geplaatst:

Ik ga daarvoor een technieker inschakelen. Alhoewel deze mij vorige vrijdag zei dat het niet zou kunnen. Maar dit kent hij niet , denk ik.

Nogmaals bedankt

Erudiet.

Geplaatst:

Beste Eurudiet

100% zeker dat het werkt alleen mogen er in de coaxkabel van de schotel tot aan de satellietontvanger geen aftakkingen, splitters, versterkers, aansluitdozen of dergelijke zitten.

Het moet ook coaxkabel van behoorlijke kwaliteit zijn want de frequentie wordt flink verhoogd door de stapeling van de twee signalen waardoor er meer verlies ontstaat. Met goede coax geen probleem maar met een slechte kwaliteit coax kan het teveel signaalverlies geven.

En die €100,- is een scherpe prijs in Nederland. Meestal betaal je €116,-.

Die korte stukjes coaxkabel dat zijn er vier stuks. Twee langere kabels om van de twee lnb-aansluitingen naar de buitenunit te gaan en twee kortere kabels om van de twee aansluitingen op de binnenunit naar beide aansluitingen op je twin-tuner te gaan, dus het is helemaal compleet voor gebruik.

Geplaatst:

Hoeveel binnendiameter heeft de toegangsbuis nu en hoe dik is de kabel die er doorheen gaat?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

Hoeveel binnendiameter heeft de toegangsbuis nu en hoe dik is de kabel die er doorheen gaat?

Als er door dat pijpje nog een coax kan is toch zo een monoblok met 2 of 4 aansluitingen voor de juiste schotel

wel iets minder werk denk ik  

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen