Ga naar inhoud


Streamen naar laptop geeft problemen


Jürgen

Aanbevolen berichten

ik kan je niet zeggen wat de standaard instellingen bij mij zijn(kan het niet zien)

maar sd en hd werken bij mij uitstekend, en dit over wlan.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

hoezo zit daar het probleem? Met 100 mbit stream je elk kanaal wat vanaf de satelliet komt zonder haperen. Tenminste, die ultimo die ik hier heb staan deed het prima met zowel sd als hd content. Wat voor een netwerk kaartje heb je in die laptop zitten Jurgen, is daar wellicht een microsoft driver voor geinstalleerd en is er bij de maker wellicht een nieuwere versie verkrijgbaar? Het lijkt mij aan je laptopje te liggen aangezien ik me niet kan voorstellen dat een solo2 meer moeite met streamen heeft dan een ultimo.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

De LAN kaart is van Realtek en is een PCI type.

De WAN kaart is van Broadcom 1397 WLAN Mini-kaart.

 

Zoals ik het kan beoordelen zijn de drivers van de respectievelijke leverancier waarbij die van Broadcom van juli 2009 !!!

Die van Realtek is van juni 2011.

 

Wat ik me nog afvroeg, kan het geheugen van 4Gb nog invloed hierop hebben, m.a.w. levert geheugenuitbreiding van 4 naar 8Gb eventueel een significante verbeterin op?

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals WIZ al aangeeft, 100MB is meer dan genoeg om HD streaming naar een locale VLC player uit te kunnen voeren.

Als ik bijv, NED 1 HD naar mijn PC stream zou volgens mijn netwerkmonitor 800KiB/s (6,5MB) meer dan toerijkend zijn.

 

Er zijn ook kanalen die iets meer dan 1,1MiB/s (9MB) als piek hebben, maar daarboven heb ik nog niet gezien.

 

Om eventueel de streaming cache uit te breiden zou je hier info kunnen vinden: http://www.howtogeek.com/howto/22757/

 

Je kan in VLC ook een kijken onder Tools > Media Informatie en de tab statistics . 

post-45009-0-87597600-1386009797_thumb.png

aangepast door donpedro

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De LAN kaart is van Realtek en is een PCI type.

De WAN kaart is van Broadcom 1397 WLAN Mini-kaart.

 

Zoals ik het kan beoordelen zijn de drivers van de respectievelijke leverancier waarbij die van Broadcom van juli 2009 !!!

Die van Realtek is van juni 2011.

 

Wat ik me nog afvroeg, kan het geheugen van 4Gb nog invloed hierop hebben, m.a.w. levert geheugenuitbreiding van 4 naar 8Gb eventueel een significante verbeterin op?

 

Drivers van Realtek zijn inmiddels weer geupdate, ik denk dat je de standaard realtek driver gebruikt die door windows wordt gevonden.

 

klik hier voor wat nieuwere realtek drivers, wellicht dat het verbetering geeft?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste all,

als er een progressieve verslechtering gedurende tijd optreedt dan kan het enkel de throughput zijn of geheugen problemen

 

mijn stelling boven was niet dat 100Mbit niet genoeg is, maar dat er geen vloeiende stream is die zijn oorzaak kan hebben in de ongelijkheid van de twee NIC's met een cross-over kabel waardoor er steeds meer pakketjes verloren gaan

 

- er is een lange thread over "CRC Fehler auf LAN Schnittstelle" op een ander forum

- een optie is in telnet op de VU+ dit te doen

ethtool -s eth0 speed 100 duplex full autoneg on

en de laptop z'n NIC ook zo in te stellen via de windows menu's

Dat zou kunnen helpen.

 

Maar gezien het feit dat dit ook gebeurd bij switch en of router torpedeert die stelling, helaas.

 

Of er geheugen problemen zijn op de VU+ en/of op de Laptop kun je ook analyseren.

Of er driver problemen zijn bij de realtek NIC, zoals wiz dat bedoeld kan ik niet zien maar wel testen door een andere laptop van de buurman eens aan de VU+ te hangen.

 

ciao

I Hope I Never

Split Enz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Philip,

 

(OffT)Ik moet zeggen dat jij daar in België wel over hele fraaie kerst(vrouwen) beschikt, zouden wij die hier ook kunnen huren? :D (OnT)

 

Ik weet nu bijna zeker dat het probleem aan de laptop ligt want ik heb vanmorgen via WLAN (eenvoudige NetGear router) urenlang RTL7 SD naar mijn Acer tablet gestreamd en dat zonder onderbrekingen en blokvorming.

En dat terwijl de Acer A500 nu niet bepaald uitblinkt door een snelle processor en verdere technische gegevens.

Hierna weer eens dezelfde kanaal ook via WLAN naar de laptop gestreamd en na enkele minuten eerst haperingen, dan blokvorming en daarna kon je nauwelijks meer kijken.

 

Het streamen naar de tablet gaat via DreamDroid en VPlayer.

Het streamen naar de laptop gaat via OpenWebIf en daarna automatisch via VLC.

 

De DELL laptop vervangen is op dit moment geen goed optie omdat ik pas geleden nog een SSD heb geplaatst en de laptop verder datgene prima doet waar ik deze in principe voor heb gekocht.

 

Misschien dat ik wel een moderne tablet koop en wellicht een IPAD Air want daar schijnt het streamen ook uitstekend meet te gaan.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, geef dan een goed alternatief voor het probleemloze streamen via WLAN van SD content, het hoeft niet eens HD te zijn want ik heb in Spanje maar één coax kabel liggen en moet dientengevolge toch op ASTRA1 blijven want daar staan alle CD zenders, behalve Veronica, op een en dezelfde transponder.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het moeilijk is om verder te adviseren begrijp ik maar waarom jij bedenken hebt m.b.t. het streamen naar een Ipad Air terwijl deze op dit moment misschien wel de meest geavanceerde tablet is, begrijp ik niet.

Kun je dit ook onderbouwen.

 

Op mijn laptop heb ik zowel de ingebouwde WLAN adapter als ook een ASUS USB WLAN adapter via 2.4 als 50Ghz gebruikt en de laatste ook met en zonder verlengkabel.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

LAN 100Mbit / 1000 Mbit

DLAN 500Mbit

WLAN 300Mbit (op het juiste radiochannel type n + 5,4 Gh maar afhankelijk van het OS)

 

dat is de volgorde in effectiviteit en snelheid (mits u over een specifieke XX Mbit/s spreekt die we kunnen vergelijken) met betrekking tot streamen

de WLAN user waar het werkt zonder horten of stoten mag zich gelukkig prijzen

 

dat is m'n algemene ervaring en opvatting erover

 

je begint je vraagstelling over een LAN verbinding 1op1 en eindigt met een alternatief aankoop voor WLAN via een iPad

dat maakt mij nukkig. (dat mag je doen en dat kun je doen, maar ik twijfel echt aan die streaming capabilities van WLAN)

 

omdat je begint met LAN en nu via WLAN ook HD stream laat varen ten gunste van SD, hetgeen op een doorsnee LAN met 100 Mbit/s beide werkt twijfel ik aan de hulp die ik je kan geven.

 

standaard LAN 100Mbit/s op PC in een goed netwerk streamt VLC zonder pardon en zonder haperingen de VU+ zenders

HD en SD

 

onderbouwen, tja lastig

 

zelf heb ik geen WLAN devices anders dan die ik getest heb met de 300Mbit usb dongle in m'n VU+ naast de router

 

wel zie ik mijn jongere broer (een systeem administrator met opleidingen) nog geen maandje geleden in de huiskamer vloeken waarom nu z'n favoriet WLAN de stream weer afbreekt en het 'm weer ellenlang duurt een nieuwe verbinding te krijgen met iPhone en iPad en zijn samsung met airplayer.

je kunt ook stellen hij doet maar wat, knoopt van alles aan elkaar en hoopt op heil en zegen van boven. :D

 

als die dit leest hoef ik ook niet op 2e kerstdag te komen. :P

  • Like 1

I Hope I Never

Split Enz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een aantal opmerkingen moet ik je helemaal gelijk geven maar bij een aantal heb ik toch zo mijn bedenken.

 

Ik start deze topic omdat het mij niet wilde lukken om via 100 Mbits LAN, rechtstreeks 1:1 via LAN kabel aangesloten, storingvrij SD content te streamen maar ook via een switch of router lukte dit niet probleemloos.

Dit zowel via mijn LAN in de caravan in Spanje als via mijn LAN hier thuis.

 

Dan ga je alternatieven zoeken en menigeen roept dat het via WLAN wel goed moet gaan welk jij hierboven enigszins betwijfelt.

 

Zoals ik vandaag al meldde streamde mijn niet bepaald moderne Acer A500 laptop vanmorgen urenlang SD content en dat zonder onderbrekingen en / of haperingen.

Vanmiddag heb ik op mijn oude Acer laptop (nog met Centrino Duo processor) dezelfde versie VLC geïnstalleerd en deze staat nu ook al circa 2 uur via WLAN SD content te streamen.

 

Mijn conclusie is dan eveneens dat het aan de DELL Inspiron laptop moet liggen, vraag me alleen niet wat de oorzaak is want het streamen geeft zowel problemen via LAN als WLAN en dat eigenlijk van het begin af aan.

 

Dus dat het streamen via WLAN problematisch is kan ik gelet op mijn hier vandaag geconstateerde ervaring helaas niet beamen.

 

En waarom het je dan 'nukkig' maakt omdat ik tracht een goed passend alternatief zoals via WLAN aan te halen begrijp ik ook niet helemaal.

 

N.B.

Omdat het streamen op mijn oude laptop met WIN XP Home wel goed functioneert vraag ik me af of het probleem wellicht aan de combinatie hardware DELL laptop / WIN 7 zou kunnen liggen en installatie van WIN 8 dit probleem zou kunnen verhelpen?

aangepast door Jürgen

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...