Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goede middag

Vandaag heb ik via OpenPli, de picons op mijn Dream eens geupdate. Met OpenPli zie ik ze dan ook allemaal verschijnen. Start ik Dream-Elite; dan zijn er heelwat die niet verschijnen bij het zappen. Het gaat nochthans om dezelfde zenders denk ik dan; waar moet ik de oplossing zoeken? Wordt niet enkel het huidige kanaal gebruikt om de picon te zoeken?

alvast bedankt voor reacties

Groeten van dvbs,        

UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Geplaatst: (aangepast)

wat bedoel je precies?

ze zitten allemaal in 1 map op een usb. Sommigen worden goed weergegeven (bijv. VTMHD) en anderen (EenHD bijv.) dan weer niet.

De zenders zijn gelijk; ik heb een tijdje geleden de zenderlijst via SatchannelListeditor uit OpenPli gekopieerd en geladen in recente DreamElite. Met OpenPli werkt het wel volledig. (zelfde usb, zelfde map). -heb ook al eens een sat herscand omdat ik dacht dat het misschien aan de transponder-info kon liggen, maar vermoedelijk dus niet...)

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

kan het niet controleren heb hier open atv en daar werkt het goed op

in open atv kun je de picons aan en uit zetten via het menu

maar hoe dat bij dream elite zit kan ik je niet vertellen

ik heb ze via de feet van open atv er op gezet wie weet ook een optie voor jou

suc 6

aangepast door DIGIWIEW

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

ok, bedankt!

'k ga het eens proberen via die feed...

(btw; als OpenATV 4.0 een feit is zal ik dat image ook nog eens proberen)

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

Geplaatst:

moet je doen heb veel plezier van deze image dus kijk uit naar de nieuwe versie

gr

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Geplaatst:

Geloof dat bij PLI ook alleen de zender benaming voldoende is om picon weer te geven. Bij elite moet de je de ID regel (sid) als naam geven aan de juiste picon.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C

guppje29;

dankje; dat wist ik niet;

-ben dan ook in die richting verder gaan zoeken en eens een paar manueel hernoemd. Zo krijg ik eenHD al goed.

-probleem is dat ik voor KetOp12 volgens de box als id iets krijg van: C00000:0:0::           waar het in feite C00000:0:0:0 zou moeten zijn op het einde

-slechte transponder-gegevens of fouten in mijn zenderlijst?

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

ok, probleem is grotendeels opgelost...

de "mappen" die doorverwijzen naar de png in kwestie waren onvolledig...

maar ik heb nog een vraag, via dvbt ontvang ik ook bijv. canvas, mag ik vragen aan de Vlamingen  (ik zal hier maar niet discrimineren zeker?) :) ; klopt onderstaande referentie?

1_0_1_1020_1_2038_EEEE0000_0_0_0(.png)

(bij de dvbt-zenders komen er nml geen picons te voorschijn)

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

• 2 maanden later...

Vinden jullie het erg als ik er nog eens over begin? (nu draai ik wel geen DreamElite meer; maar GP3.2)

Ik woon in Vlaams Brabant en heb nu nog eens geprobeerd voor Ketnet met een picon als naam: 1_0_1_1030_1_2038_EEEE0000_0_0.png (en uiteraard de bestandsrechten goedgezet)

...helaas komen de picons van de dvbt zenders nog steeds niet tevoorschijn.

iemand een idee waar ik in de fout ga?

alvast bedankt.

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

Geplaatst:

wortellica,

bedankt voor jouw reply!

ja, geen probleem, maar (en hier heb ik mss de vraag slecht gesteld) maar alle picons zijn zichtbaar; alleen de drie openbare dvbt zenders willen niet en dat snap ik niet

Groeten van dvbs,        

geen probleem, toch bedankt!

-wil er misschien iemand een voorbeeld posten van een (Vlaamse) dvbt-zender-picon-benaming?

bedankt!

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

Geplaatst:

Misschien gebruik je een verkeerde zender referentie.
(0 kan O zijn)

Om fouten te vermijden kan je best de zenderlijst uit jouw box met dreamboxEDIT 5.X inlezen
en selecteer met de rechtermuisknop de zender waarvan je de Service referentie wilt
en kies "Kopiëer zenderreferentie naar plakbord"

Hernoem jouw Picon met de gekopiëerde service referentie
(Naam wijzigen / Plakken).png

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...