Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hi,

ik ben al 22 jaar vertrouwd in computers en uiteraard later in tablet en etc.

Wat mij is opgevallen de laatste jaren,is dat de foutmeldingen in windows en bijhorende programma's meer en meer foutmeldingen geven,en dat je meer en meer tot conclusie komt dat de pc maar half werkt.

blijkbaar is een goede antivirus programma al lang niet meer voldoende.

wat ik ook opmerk de laatste tijd,is de toenemende agressie van advertentiesoftware in software dat men download.onlangs was ik geïnfecteerd door dergelijke PUP of advertentiesoftware,maar met behulp van google er af gekregen.toen ik een programma tegen PUP of advertentiesoftware liet scannen op mijn pc,stond ik verbaasd in hoeveel software er PUP of advertentiesoftware aanwezig is.misschien staat dit ergens in hun licentievoorwaarden die ijlenlang is,en men niet leest,maar het verbaasd me,dat het wettelijk toegelaten is,zonder het een of ander,zomaar advertentie software op je pc te zetten en te infecteren.wat je ook hebt,is als je software download,dat er andere software wilt meegeïnstalleerd krijgen,en dat het bijna onmogelijk is deze niet te instaleren.onlangs heb ik bij mijn broer een betalend gedwonload programma op de pc gezet,en ik had alle moeite om de andere software die nogal agressief kan voorkomen er niet mee er op te installeren.

het moet zijn dat het een mega bussines is die PUP of advertentie software,en dat er veel mensen zich laten verleiden door deze reclame.want als het geen effect zou hebben,zouden ze geen zo'n agresieve PUP inbakken in hun software.

ten laatste wil ik het hebben over android en tablet pc's.daar komen de laatste tijden ook meer foutmeldingen voor,dan bij mijn eerste tablet pc.ook het ongecontroleerd updaten van app's,maken deze app's waardeloos en onbruikbaar.

als deze agresieve opkomst zich zo doorzet,en ons langs alle kanten en mogelijke manieren onze pc's willen infecteren met PUP,waar gaan we naartoe?gaan we weer naar de typmachine?

ps.ik weet dat linux apple e.d.zich minder infectiegevoelig is,en ik wil ook vragen achterwege te laten,van antwoorden zoals gebruik linux,macbook,ipad's e.d. er zijn er ondanks dat het niet goed werkt,toch genoodzaakt zijn windows en android te gebruiken.

dus alle zinnige antwoorden over dat probleem graag en welkom.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Het wordt alsmaar driester, zelfs in de updates van adobe flash player komt nu al ongewenst rommel mee van McAfee.

Er zijn zelfs programma's, waarbij de extra software trials afgevinkt of niet, toch mee geïnstalleerd wordt.

ik vind dit persoonlijk een inbreuk op mijn privacy.

Wie geeft hen het recht om op mijn eigendom (PC) ongevraagd hun software te installeren.

Het is me al meermaals overkomen dat na het verwijderen van die ongewenste rommel de pc niet meer naar behoren werkte.

Een programma dat ik wil uitproberen en ander rotzooi meebrengt, komt er bij mij niet op.

The key to happiness. Stay away from idiots

Geplaatst:

het probleem zit er hem in,dat bepaalde software advertentiesoftware bevat,zonder dat je het weet.zoals ik zei,dat ze het misschien vermelden in hun gebruiksvoorwaarden van tientallen bladzijden die ik meestal niet lees,maar het is ver gekomen dat het wettelijk is bvb daar kennis te geven dat er PUP wordt meegeïnstalleerd.

beetje top offic,ik heb zelfs de indruk dat bepaalde software je pc ongewild gaat scannen op zoek naar e-mail adressen,want ik gebruik een commercieel gmail adres en geen e-mail adressen staan op mijn pc,en ik heb veel minder ongewenste reclame,dan mijn kameraad die zijn provider mail gebruikt met een e-mail programma op zijn pc.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Alles staat en valt toch met eigen surfgedrag en hoe je omgaat met het installeren van software. Er is 1 vaste regel. 99% van de gratis software is beslist niet gratis. Op de een of andere manier wordt er toch aan je verdient door je naar reclamesites te lokken omdat er "extra" software mee komt of erger. 

Het belangrijkste wapen er tegen is je gezond verstand en het up to date houden van je pc zodat de kans op het ongewenst installeren van software zo klein mogelijk is. UAC, wat veel mensen uitzetten "want het is zo lastig dat ik steeds een schermpje krijg", help ook goed mits je wel leest wat er in het popup schermpje staat en niet lukraak op OK drukt. 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst: (aangepast)

dat bepaalde software advertentiesoftware bevat

Mijn vraag is naar wat die bepaalde software is?

Is het Freeware/Trailware, dan zou ik niets anders verwachten dan dat men via via er toch geld aan wil verdienen door jou te 'plagen' met advertenties.

Het is hetzelfde als een 'gratis' app, die bestaan niet, er zit altijd een vorm in waarbij ook hier geld verdiend gaat worden.

Laatst in De Rekenkamer , programma van de KRO, een item geweest.

Vroeger (Windows tijdperk) gebruikte ik tijdens de installatie van applicaties een programma dat precies alle wijzigingen in het systeem kon bijhouden, maar die applicaities detecteerden zelfs dit trackingtool als het actief was en kon je het niet installeren.

Gaf mij genoeg reden om het niet te gebruiken als je niet mee mag kijken wat men allemaal installeerd.

En ja ... ik gebruik tegenwoordig Linux ... maar dat mocht ik niet schrijven ...sorry.

aangepast door donpedro

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...