henkie73 Geplaatst: 2 december 2013 Geplaatst: 2 december 2013 (aangepast) Beste satters hier, ik wil binnenkort een paar lnb vervangen voor een Inverto Black Ultra Quad Lnb 0,2 dB. nu heb ik op mijn T90 schotel alps lnb's zitten met 4 uitgangen. ik wil 19,2 - 23,5 - 28,2 vervangen voor de Inverto blank. maar nu zie ik dat de lnb aansluiten naast elkaar zitten bij de alps zitten ze achter elkaar. mijn vraag is nu kan ik deze lnb kwijt op de rail van mijn T90.. zonder dat ze elkaar raken. ik heb ook nog 16 graden er opzitten.. wat ik wel raar vindt is dat de twin versie wel achter elkaar zitten of is de quad ook zo te krijgen..... gr. henk 2 december 2013 aangepast door henkie73 helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)
Sprietje Geplaatst: 3 december 2013 Geplaatst: 3 december 2013 Henkie, dat kun je het beste zelf even opmeten of dat gaat met de 16 graden oost. De Inverto black Ultra Quad is aan de achterzijde 71mm breed. Kan dat niet, dan kun je de Inverto Black Premium Quad nemen, daar zitten de aansluitingen wel achter elkaar, zie: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=79
henkie73 Geplaatst: 3 december 2013 Auteur Geplaatst: 3 december 2013 oke sprietje, maar is die net zo goed als Inverto Black Ultra Quad Lnb ??? gr. henk helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)
blackeyes Geplaatst: 3 december 2013 Geplaatst: 3 december 2013 (aangepast) ik heb gewoon de black ultra quad eropzitten en passen perfect alleen moet je opletten bij de 2 beugels waar de lnb houder op vastzit dat je daar als je er een moet plaatsen een haakse f connector gebruikt dan werkt en past het prima Zie de bijlage met 8 stuks Inverto Black Ultra Quad. van een eerdere post hier op het forum Bijgesloten miniatuur 3 december 2013 aangepast door blackeyes vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
henkie73 Geplaatst: 3 december 2013 Auteur Geplaatst: 3 december 2013 ik heb gewoon de black ultra quad eropzitten en passen perfect alleen moet je opletten bij de 2 beugels waar de lnb houder op vastzit dat je daar als je er een moet plaatsen een haakse f connector gebruikt dan werkt en past het prima dus ik kan 2x Inverto Black Ultra Quad Lnb naast elkaar zetten op 16 en 19.2 graden maar als je haakse f connector gebruikt dan kun je de beschermkap er toch niet meer opzetten ... gr. henk helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)
blackeyes Geplaatst: 3 december 2013 Geplaatst: 3 december 2013 een dotje siliconenkit doet wonderen vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
Sprietje Geplaatst: 3 december 2013 Geplaatst: 3 december 2013 Beste blackeyes Welke lnb’s zijn bij jou van de 16 en 19,2 graden oost?
Sprietje Geplaatst: 3 december 2013 Geplaatst: 3 december 2013 Ik heb het net even uitgerekend met de Satlex calculator. De 13 en 16 oost moeten 3,2 strepen uit elkaar staan. Dat is 70mm. Dat moet dus precies kunnen want omdat de lnb’s ook nog iets taps staan t.o.v. elkaar heb je zelfs nog een paar millimeter over tussen de behuizingen.
blackeyes Geplaatst: 3 december 2013 Geplaatst: 3 december 2013 (aangepast) sprietje die foto wat bij mij staat hierboven is van een ander hier op het forum( eff opgezocht dat het wel ken met die quad's) die van mij heeft 8 lnb's en uiterst links als ik voor de t90 sta heb ik de 28.2 staan dan in volgorde de 23 /19.2/ 16/13.5/10/7/4.8 dat is het mooie van een t90 je ken er echt veel meer mee als een andere schotel vind ik 3 december 2013 aangepast door blackeyes vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
henkie73 Geplaatst: 3 december 2013 Auteur Geplaatst: 3 december 2013 (aangepast) ik heb de volgende opstelling 0,8 w 4,8 o 13,0 o 16,0 o 19,2 o 23,5 o 28,2 o 39,0 o de lnb's nu nu dicht bij elkaar zitten zijn 16 o - 19,2 o - 23,5 13 en 16 en 19 zitten tegen elkaar aan zie foto maar ik denk dat Inverto Black Ultra Quad elkaar in de weg zit.. gr. henk 3 december 2013 aangepast door henkie73 helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)
Sprietje Geplaatst: 3 december 2013 Geplaatst: 3 december 2013 (aangepast) Nee hoor henkie, ik heb het toch uitgerekend in bericht 8. Tussen de 13 en de 16 heb je voldoende ruimte. Tussen de 16 en 19,2 natuurlijk ook want die staan nog iets verder uit elkaar. Maaaaaaaaaaar, ik zie dat enkele lnb’s wel precies boven de arm van de hulpreflector zitten en dat wordt een probleem. Dat is volgens mij ook niet met haakse F-connectors op te lossen want nog niet zo lang geleden zat ook iemand met dat probleem met de Inverto Black Ultra Quad en heeft heel de schotelconfiguratie op moeten schuiven zodat de aanluitingen naast de arm kwamen. 3 december 2013 aangepast door Sprietje
henkie73 Geplaatst: 3 december 2013 Auteur Geplaatst: 3 december 2013 (aangepast) ja dat klopt sprietje, maar hier is wel het sterkste signaal aanwezig en ik graag 23,5 & 19,2 hier hebben zitten voor al 23,5 aangezien de meeste kanalen van CD hier toch zitten. ik heb het ook al een keer aangepast. maar daar ga ik nu niet aan beginnen haha koud en nat.... ik denk dat ik een keuze moet gaan maken wel positie de lnb's gaan komen... kwa signaal. jammer dat ze met het ontwerpen van de T90 hier niet aan gedacht hebben.... sprietje zit er veel verschil in de Inverto Black Ultra Quad & Inverto Black Premium Quad kwa gevoeligheid gr. henk 3 december 2013 aangepast door henkie73 helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)
blackeyes Geplaatst: 5 december 2013 Geplaatst: 5 december 2013 (aangepast) ik heb pas geleden bij een kennis een triax 88 geplaatst met 4 inverto black premium lnb's en ze werken perfect ik ken niet zeggen dat er veel verschil in zit wat gevoeligheid betreft zal het wel iets minder zijn maar het is echt niet merkbaar ze hebben nog geen uitval of iets anders gemerkt met beeld kwaliteit ik zou zeggen test het gewoon en haal er voorlopig 2 dan ken je elke stand testen waar je ze wil hebben werkt het dan ken je er altijd bijhalen en alles vervangen 5 december 2013 aangepast door blackeyes vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
Sprietje Geplaatst: 5 december 2013 Geplaatst: 5 december 2013 Beste henkie73 Kijk gewoon in de vergelijkende test van een paarhonderd lnb’s: http://www.testberichte.de/testsieger/level3_sat_anlagen_lnbs_low_noise_block_converter__2181.html Hij staat op bladzijde 2 en krijgt een zeer goed beoordeling met een 1,2. Op blz. 3 staat de Inverto Black Ultra, die krijgt een zeer goed beoordeling met 1,1, net iets beter dus maar het verschil is minimaal.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen