Ga naar inhoud


Ziggo met settopbox, welke is aan te raden?


Binnetie

Aanbevolen berichten

Sindskort heb ik een eigen woning gekocht. Jarenlang heb ik bij mijn ouders satelliet gekeken. Ben begonnen met een omgebouwde Nokia 9500, later een Dreambox 7000S en daarna weer een Dreambox DM800. Avonden rommelen met de ontvangers, heerlijk was dat.

 

Nu heb ik besloten om naar Ziggo te gaan. Want satelliet kijken en een snelle internetverbinding los van elkaar is veel te duur vind ik. Hier is ook glasvezel mogelijk, maar ik vind de beeldkwaliteit soms nog te wensen overlaten en bij Ziggo is het eigenlijk altijd goed wanneer ik kijk bij andere mensen.

 

Nu kan ik voor weinig een settopbox kopen, een Humax 5300C. Deze settopbox wordt ook geleverd door Ziggo zelf voor hun interactieve tv. Nu vroeg ik me af wat is nu de toegevoegde waarde van deze Humax t.o.v. een andere settopbox? Bijv een Dreambox clone? Kan je er hetzelfde mee of wat zijn nu echte must haves?

 

-=Met Een Hamer Past Alles=-

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Er wordt hier niet over clone boxen gediscuteerd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag dat eens langskomen, een volwaardig Dreambox mag natuurlijk ook. Maar ik zoek dus een alternatief. Wat heb ik qua mogelijkheden meer dan een standaard Humax. Draait hier Ziggo firmware op met Ziggo skin (ik noem maar even iets).

 

Ik ben ene beetje uit de materie zeg maar.

aangepast door Binnetie

-=Met Een Hamer Past Alles=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

het interactieve aandeel, van bijvoorbeeld film on demand (waar je 5 euro/film voor betaald en/of de ziggo mediathek) kun je enkel met die ziggo interactieve receiver zien...

 

en DNLA uit je eigen netwerk of op usb disc kan die Humax ook afspelen

 

als je al gewend bent aan de Humax5300C, dan zou men kunnen zeggen laat het zo.

dit advies is niet om je weg te jagen, maar omdat er vooralsnog geen reden is een gratis box door een andere te vervangen.

 

of kun je zelf een reden aangeven, aspect aangeven dat nu niet naar behoren werkt?

ciao ciao

Stay Awhile

Röyksopp, Susanne Sundfør

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf nog geen kabel maar wil dit wel gaan bestellen. De Humax 5300C kan ik voor weinig overnemen inclusief een wifi dongel.

Dus ik zie nog niet welke voordelen er zijn. Op deze manier kan ik gewoon gebruik maken van de korting die je krijgt bij het afsluiten van een abonnement. 

 

DNLA zit ook op mijn mediaspeler (Dune) en op mijn NAS, dat is wel handig.

-=Met Een Hamer Past Alles=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf nog geen kabel maar wil dit wel gaan bestellen. De Humax 5300C kan ik voor weinig overnemen inclusief een wifi dongel.

Dus ik zie nog niet welke voordelen er zijn. Op deze manier kan ik gewoon gebruik maken van de korting die je krijgt bij het afsluiten van een abonnement. 

 

DNLA zit ook op mijn mediaspeler (Dune) en op mijn NAS, dat is wel handig.

 

De mogelijkheden van interactieve tv vind ik echt mooi.

Helaas kun je -zoals reeds aangegeven- interactieve tv alleen benutten met een ziggo ontvanger.

 

Dagelijks gebruik ik een DM7020 omdat we als gezin gewend zijn aan enigma2, én omdat de ziggo ontvanger die wij hebben niet prettig werkt. (bijv: zapt en navigeert erg traag)

Ook gaan de mogelijkheden van enigma uiteraard een stuk verder.

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mogelijkheden van interactieve tv vind ik echt mooi.

Helaas kun je -zoals reeds aangegeven- interactieve tv alleen benutten met een ziggo ontvanger.

 

Dagelijks gebruik ik een DM7020 omdat we als gezin gewend zijn aan enigma2, én omdat de ziggo ontvanger die wij hebben niet prettig werkt. (bijv: zapt en navigeert erg traag)

Ook gaan de mogelijkheden van enigma uiteraard een stuk verder.

Eerlijk gezegd heb ik gehoord dat de interactieve ontvanger het nog steeds niet goed doet en Video on Demand ook nog niet. Daar zijn ze nu al twee jaar mee bezig.

Het grote verschil vind ik dat je met een dreambox de opnames op je harde schijf kunt bewerken. Je kunt ze naar je PC kopiëren en met een videobewerkingsprogramma kunt editen en converteren. Bovendien kun je de bestanden meenemen en op iedere player afspelen.

De ontvanger van Ziggo geeft teveel beperkingen. Daar kun je alleen maar opnemen en wissen, verder eigenlijk niet. Verder is de opslagruimte veel te klein. Dus als je veel op wilt nemen en bewaren zul je merken dat je snel tekort komt qua ruimte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...