Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

ik heb een andere Synology Nas in gebruik maar het lukt mij niet om deze te mounten aan mijn box. De nas is wel zichtbaar in de netwerkbrowser maart als ik hem selecteer krijg ik niet de aangemaakte share mappen in cifs te zien.

ik gebruik altijd cifs omdat dat zich heel makkelijk met een username en wachtwoord laat mounten. zo heb ik het altijd zonder problemen gedaan. waarom laat hij nu niet de cifs share zien?  windows, mac en nfs service staan aangevinkt in dsm 4.2

wat doe ik niet goed?

renzie

aangepast door renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

als je cifs gebruikt moet je zeker zijn dat de VU+ de PC en de NAS in de zelfde workgroup zijn opgenomen...

oude bekende /etc/samba/smb.conf op regel 8 workgroup= *idem aan die van NAS (en PC)*

o ja en samba herstarten (of de receiver)

ciao

aangepast door Tonskidutch

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Geplaatst:

Volgensmij checkt samba elke keer dat config file dus is herstart niet noodzakelijk maar kan het mis hebben

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst:

ja je kunt het ook mis hebben :grin:

als ik hem nu wijzig blijft de verbinding zoals die voorheen was geimplementeerd

als ik hem herstart implementeert ie de nieuwe smb.conf (de samba server - in dit geval de NAS - wil pas communiceren nadat de authentificatie gebeurd is)

een herstart is toch geen onoverkomelijk probleem

je mag hem wat mij betreft ook per telnet "killen" en herstarten (maar dat kost je wellicht meer tijd dan menu > herstart stb

ciao

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Geplaatst:

Zo zie je maar weer iedereen heeft het wel eens fout

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Dat workgroup staat bij allemaal hetzelfde. Er is al een Synology ds213 gemount aan de vu duo. Ik wil nu ook een ds109 mounten maar daar krijg ik de cifs share mappen niet van te zien.  Als ik nfts rechten aan de mappen toeken krijg ik ze als nfs wel te zien. maar ook dan lukt het mij niet om ze te mounten. 

ik kan de share mappen via de finder (verkenner) van de mac wel benaderen en daar files in plaatsen.

aangepast door renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Geplaatst:

Dat workgroup staat bij allemaal hetzelfde. Er is al een Synology ds213 gemount aan de vu duo. Ik wil nu ook een ds109 mounten maar daar krijg ik de cifs share mappen niet van te zien.  Als ik nfts rechten aan de mappen toeken krijg ik ze als nfs wel te zien. maar ook dan lukt het mij niet om ze te mounten. 

ik kan de share mappen via de finder (verkenner) van de mac wel benaderen en daar files in plaatsen.

ho ho

dat wordt een beetje complexer

NTFS is een windows filesystem minder geschikt voor linux

NFS is een mount protocoll zeer geschikt voor linux

eerst was er een NAS nu twee

eerst even een schema maken

die mountpoints mogen elkaar nooit overlappen

op je VU+ als andere enigma2 boxen kun je ook symboli8c links aanmaken

echter eerst even weten op wie en wat er gemount kan / mag worden

ciao

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Probeer je ze niet op dezelfde folder te mounten?

Heeft elke afzonderlijke NAS-drive ook een eigen mount-folder?

Wat geeft op de commandline van de box

df -h
aangepast door donpedro

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Geplaatst:

Het werkt nu!! ik heb niet echt iets veranderd aan de instellingen in DSM 4.2 behalve dat ik bij de windows bestandsservice de browser local master optie heb aangevinkt. Daarna werden de cifs share mappen in de network browser zichtbaar. ik heb daarna deze optie weer uit gevinkt om te zien of de mappen weer uit de netwerkbrowser zouden verdwijnen maar ze blijven zichtbaar. Bij mijn ds 213 NAS  staat deze optie ook niet aan. Dus wat er nou voor gezorgd heeft dat de cifs mappen ineens zichtbaar zijn is mij een raadsel. Het werkt nu in ieder geval. Dan kan ik nu de ds109 bij een maat van mij thuis gaan installeren en mounten aan zijn VU Duo. 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...