Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo,

Ik ben nieuw op het gebied van satellietontvangst. Ik heb onlangs deze Selfsat H30 D1  aangeschaft en ik heb het afgelopen weekend meerdere pogingen gedaan om deze uit te richten op de Hotbird satelliet. Tot nu toe zonder succes.

Onderstaand de situatie, de "schotel" hangt op de plek van het kruis en heeft zoals te zien is vrij zicht. Ik heb alle astra satellieten al keer voorbij zien komen bij het uitrichten met een optimale ontvangst: Level 92%, Quality: 78-82%. Het lukt me echter niet om ook maar 10% quality op de Hotbird te krijgen. 

Ik begin met de "schotel" precies richting Zuiden te richten en draai dan langzaam richting Oosten, ik zou denken dat de eerste satelliet die ik dan tegenkom de Hotbird moet zijn ?

Ik gebruik als hulpmiddel een eenvoudige satfinder, daarmee heb ik de Astra's in no-time gevonden.

Zie ik iets over het hoofd, doe ik iets verkeerd ? 

Alle tips welkom !

Situatie: de schotel hangt op 3 m hoogt op de plek van het kruisje.

post-70048-0-45680900-1386067054_thumb.jpg

ps: is de Hotbird een "moeilijke" satelliet in deze opstelling, of juist niet ?

aangepast door piotr

• Moderator
Geplaatst:

Misschien moet je de schotel iets hoger richten.

Vanuit het zuiden komen de satellieten richting oosten steeds lager boven de horizon te staan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...