Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Dag allemaal!

Ik heb sinds een jaar een schotel. We wonen in een buitengebied dus in vergelijking met digitenne zijn die duizenden kanalen echt een hele verbetering. Echter t is allemaal wel erg bewerkelijk, i.t.t. gewoon kabel t.v.

M'n apparatuur bestaat uit een Amiko alien 2 (Spark) , Visiosat Bisat G4 quad opstelling ( 2 inverto, 2 alp lnb's)  Tot voor kort aangesloten via een (zeer oude) bestaande coaxkabel , die al naar het dak ging, en met twee goedkope Chinese koppelstukken aan elkaar verbonden. Ik had altijd een signaalsterkte van 88/90 en een kwaliteit tussen de 72/76 maar steeds met wat happeringen en kanalen die minder of helemaal niet doorkwamen.

Omdat ik t beter wil hebben, heb ik eergisteren alle kabels en connectoren vervangen door spul van Hirsmann en een Spaun switch erop gezet. maar de signaal sterkte en kwaliteit blijven slecht , 88 sterkte en kwaliteit >60.

Nu heb ik aan de schotel lopen hannesen en krijg m niet meer goed.

Ik heb nu een paar opties bedacht, want ik ben dat gedoe met uitrichten beu. 

- een monteur bellen, maar dat is misschien een tijdelijke oplossing

- een grotere schotel kopen, 88cm + bijvoorbeeld.

- een Goeie satfinder kopen :  Schwaiger SF 9000 satfinder PLUS

Heeft iemand persoonlijk ervaring met dit type? Met mn huidige satfinder krijg ik t niet voor elkaar.

Groet , Niels

Brielle

Kabel was trouwens niet hirschmann , maar ''belden h125'' voor zover dat relevant is. 

aangepast door badkarma777

• Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Hallo Niels,

een Goeie satfinder kopen :  Schwaiger SF 9000 satfinder PLUS

Heeft iemand persoonlijk ervaring met dit type? Met mn huidige satfinder krijg ik t niet voor elkaar.

De Swaiger SF 9000 is een prima instrument. Het geeft je de satelliet aan die op dat ogenblik bekeken wordt door de LNB, de Signaalsterkte in 10 Leds en de Signaalkwaliteit in 10 Leds. Deze Leds gaan dan ook nog trager of sneller knipperen naargelang het signaal lager of hoger wordt.

Kabel was trouwens niet hirschmann , maar ''belden h125'' voor zover dat relevant is. 

SoftAid

Dag allemaal!

-- een grotere schotel kopen, 88cm 

Tegen een Triax 88 schotel met multirail kan qua kosten geen (duurdere) satfinder op.

Je kunt je zelfs permitteren niet eens 100% zuiver af te stellen terwijl de belangrijkste satellieten er nog steeds in blijven knallen. Hooguit is de Hotbird wat bescheidener, maar ook die levert dan nog steeds dikke signaalwinst op t.o.v. de Bisat schotel die je nu hebt.

Ik heb die G4 gehad, en daarna een Triax 88 genomen. Mijn regenreserve ging met sprongen vooruit. Ik gebruikte Alps lnb's , maar als je waar mogelijk Inverto Black Ultra's gaat gebruiken, zijn je problemen helemaal voorgoed verleden tijd.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Goeie tip Eduard,

Ik ga een triax 88cm , met multiblock bestellen, ik heb m incl. multiblock & verzendkosten voor 77 euro. Da's beter lijkt me dan een 150 euro voor een profi satfinder. Ik neem aan dat er twee alps en twee inverto lnb's inpassen en dat die meteen op de juiste hoogte hangen...

Ik laat de resultaten eind van de week wel weten.

Als iemand een Visio bisat , met g4 houder wil hebben, dan is tie gratis af te halen in Brielle. (Zonder Lnb's)

groet, Niels

:)

Geplaatst:

Goeie tip Eduard,

Ik ga een triax 88cm , met multiblock bestellen, ik heb m incl. verzendkosten voor 77 euro. Da's beter lijkt me dan een 150 euro voor een profi satfinder.

Hoho, multiblock? 

Als je op dit forum even rondneust, lees je dat je niet zomaar een multiblock (duo-lnb) kunt combineren met een Triax 88.

Dan moet je de multiblock nemen die bij deze schotel hoort. Volgens mij is dat de duo-lnb van CD in de blauwe doos.

De rode doos hoort bij een Triax64.

En met een multiblock heb je alleen Astra 1 en 3.

Maar wil je alle 4 satellieten Astra 1/2/3/Hotbird, zoals je ook had op de G4, dan kun je beter een multirail aanschaffen met losse lnb's en een diseqc-4 schakelaar.

Of bedoelde je dat ook?

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

ik heb een spaun sar 411 f schakelaar.

als ik dan toch bezig ben, maken die 4 korte coax kabeltjes van lnb naar switch nog wat verschil? Ik heb nu standaard kabel met solid f connectoren. vrij dun koperdraad zit erin.

De tweede link is dus wat je bedoelt:een kantelbare multifeed met losse lnb's..

Dat begreep ik ook van je, en dat is de mooiste oplossing bij een Triax88.

aangepast door Eduard07

Geplaatst:

Ja Eduard

Een Triax multirai heet officieel een multiblock.

Lijkt me gemakkelijk tot spraakverwarring te kunnen leiden.

En dat zou sneu kunnen uitpakken.

Geplaatst:
X Triax multiblock 4 LNB houder 4 € 17 € 17

X Triax TDS 88 cm schotelantenne € 45 € 45

Subtotaal €62,00

Verzendkosten (Gewicht ca. 7 kg) €15,00

BTW. (Nederland 21%) €13,36

Totaal inclusief BTW: €77,00

is besteld, ik laat uiterlijk zondag weten of ik er qua ontvangst op vooruit ben gegaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen