Eduard07 Geplaatst: 4 december 2013 Geplaatst: 4 december 2013 (aangepast) X Triax multiblock 4 LNB houder 4 € 17 € 17 is besteld, ik laat uiterlijk zondag weten of ik er qua ontvangst op vooruit ben gegaan. Dat lijdt geen twijfel. Hoeveel is een ander verhaal. 4 december 2013 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
badkarma777 Geplaatst: 5 december 2013 Auteur Geplaatst: 5 december 2013 ik heb m morgen binnen als het goed is, ik ben benieuwd. Ik las wel ergens op dit forum dat 4 duo lnb's op deze opstelling wat zwaar was en dat schoren , (ter ondersteuning) wel aan te raden is, klopt dat? gr Niels
dirocca Geplaatst: 5 december 2013 Geplaatst: 5 december 2013 inderdaad http://www.sat4all.com/forums/topic/335893-schotel-advies-gevraagd/page-7?do=findComment&comment=2195802 grtz Philip vuduo 500 GB HDD openpli4 - vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 - XP1000 pli4 Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 logitech harmony ultimate TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM
badkarma777 Geplaatst: 5 december 2013 Auteur Geplaatst: 5 december 2013 en hoe zit t met de installatie van de lnb's op t multiblock, is dat ''prefab'' erop zetten en klaar, of moeten die op een bepaalde afstand, dan wel hoogte , van elkaar worden geplaatst??
Sprietje Geplaatst: 6 december 2013 Geplaatst: 6 december 2013 (aangepast) Die lnb's zullen afgesteld moeten worden want er is natuurlijk niets prefab maar dat kan ik wel voor je uitrekenen als ik weet welke schotel en lnb's je gaat gebruiken en in welke regio je woont. 6 december 2013 aangepast door Sprietje
badkarma777 Geplaatst: 6 december 2013 Auteur Geplaatst: 6 december 2013 (aangepast) Een Triax 88cm, twee duo-alps en twee duo-inverto lnb, ik woon in Brielle (z.h) bij voorbaad dank! https://maps.google.nl/maps?q=brielle+google+maps&ie=UTF-8&hq=&hnear=0x47c44d963cc92ba5:0x400de5a8d1e6b80,Brielle&gl=nl&ei=GxihUo24Gs2d0wWq6YGwBw&ved=0CC8Q8gEwAA 6 december 2013 aangepast door badkarma777
Bruinsma73 Geplaatst: 6 december 2013 Geplaatst: 6 december 2013 Hoe meet jij de kwaliteit? Als je dat doet via de ontvanger, is dat nogal misleidend Het gaat om totaal andere waarden dan die jij doorkrijgt via je decoder. Ber en Mer waarden zijn veel belangrijker. De kabel Belden is gewoon erg gangbaar en zeer goed! Dat geldt ook voor Hirschmann. Wat betreft een satfinder zou ik gaan voor de Xsarius. Die meet de juiste waarden en heeft een scherm ingebouwd. Bied meer voor minder!!! Ik heb niet zoveel met led lampjes en knopjes. Ik vind een onboard scherm erg belangrijk en Xsarius is prijstechnisch zeer goed in de markt, en heeft alle mogelijkheden zoals het meten van de ber en mer waarden. Er zijn diverse webshops die het voor een goede prijs verkopen. Mail wel even met een desbetreffende webshop dat de software vooraf wordt ingesteld door de webshop! Scheelt jou veel werk en je krijgt je product kant en klaar geleverd!
badkarma777 Geplaatst: 6 december 2013 Auteur Geplaatst: 6 december 2013 thanks bruinsma! Ik ga morgen mn nieuwe schotel installeren , zodra ik bericht van Sprietje heb over die lnb instellingen op t multiblock. Daarna probeer ik t eerst met een cheapass satfindertje allemaal goed te krijgen, en als dat niet lukt kijk ik wel uit naar een xsarius. Ik had m al gezien op internet, dat display doet t m inderdaad. Die belden kabel is wel een stuk soepeler dan mn vorige. die was zo stug als een hooivork.
satdr Geplaatst: 6 december 2013 Geplaatst: 6 december 2013 En over welke xarius hebben we het dan als ik vragen mag? Vu+ Ultimo4k 1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X OpenPli 7
Eduard07 Geplaatst: 6 december 2013 Geplaatst: 6 december 2013 (aangepast) En over welke xarius hebben we het dan als ik vragen mag? Je hebt er inderdaad een stuk of wat. De goedkoopste voor €159, de duurste €349. 6 december 2013 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Sprietje Geplaatst: 6 december 2013 Geplaatst: 6 december 2013 (aangepast) In Brielle heb ik het volgende voor je uitgerekend voor een Triax 88: Plaats de rail met het gat zodanig in de kunststof houder dat het gat in de onderste groef zit. Stel de elevatie van de schotel op 28,7 graden in om de Astra 19,2 te vinden. De afstanden van de lnb’s moet al volgt zijn: Tussen de Hotbird en de Astra 19,2 is 80mm Tussen de Astra 19,2 en Astra 23,5 is 54mm Tussen de Astra 23,5 en de Astra 28,2 is 58mm De afstanden zijn gemeten aan de voorzijde van de lnb’s van pukkeltje tot pukkeltje. Je begint er mee om de houder van de Astra 19,2 tegen de arm aan te schuiven. De rail moet 10,75 graden schuin staan, d.w.z. de Hotbird-lnb moet 36mm lager staan dan de Astra 28,2-lnb. Dit moet je meten met een waterpas en een rolmaat op de lnb-klemmen. De skew moet nu als volgt worden afgesteld: Hotbird op 7 graden Astra 19,2 op 4 graden Astra 23,5 op 8 graden Astra 28,2 / Eutelsat 28,5 op 14 graden. Dit is de gemiddelde skew van deze twee satellieten. De lnb’s moeten met de wijzers van de klok meegedraaid worden t.o.v. verticaal waterpas als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt. Richt nu de schotel uit op de Astra 19,2 maar als je wil mag het ook de Astra 23,5 zijn. Doe dit het liefst zonder diseqc-switch er tussen zodat je geen vergissingen kunt maken met de diseqc-instellingen. Stel de schotel af met de satellietontvanger en een klein beeldscherm naast je schotel op maximale signaalkwaliteit, niet op signaalsterkte. Een blieper is waardeloos voor een perfecte uitrichting. Pas als je 100% zeker weet dat de schotel goed op de Astra 19,2 of 23,5 is uitgericht, kun je proberen of je nog enige winst kunt gehalen door de lnb van de Hotbird of Astra 28,2 enkele millimeters te verschuiven. Met 4 lnb’s met twee aansluitingen is het daar in die beschutte hoek niet echt noodzakelijk om de lnb-arm te schoren. P.S. eigenlijk mag je daar de schotel niet wegzetten maar ja, je moet toch wat. 6 december 2013 aangepast door Sprietje
wied Geplaatst: 6 december 2013 Geplaatst: 6 december 2013 (aangepast) @Sprietje hier (antwerpen-noord) gebruik ik ook steeds 54 en 58 mm als tussenafstand voor de 3 astra's op mijn triax 88. Vraag me af of dit wel ideaal is wanneer ik besef dat Brielle zoveel noordelijker ligt? 6 december 2013 aangepast door wied sony 50W656A, comag SL100HD pvr, triax 88 cm voor astra 1, 2, en 3
Bruinsma73 Geplaatst: 7 december 2013 Geplaatst: 7 december 2013 @ satdr, Ikzelf heb het over de xsarius-satmeter-pro-02. Deze gebruikte ik veelal, en naar volle tevredenheid. Zoals gezegd is, ze zijn er "goedkoop" tot duur. Maar eerlijk is eerlijk wat de een goedkoop vindt is voor een ander duur. Ik vind ze online vanaf 149 euro bijvoorbeeld (maar ze zijn er goedkoper). Een satelliet meter met een tv scherm. Als je het vergelijkt vind ik dat relatief goedkoop. Plus hij meet de waarden die belangrijk zijn voor het afstellen van je schotel. Toch blijf ik zeggen, vraag er zeker naar om ze compleet (alle instellingen geladen) geleverd te krijgen. Veel webshops hebben er namelijk totaal geen verstand van.... En dat kan erg lastig zijn omdat je dan overgeleverd bent aan het internet. Kost niets extra, en direct klaar voor gebruik!Nog verstandiger, koop bij een erkende handelaar! Die zet de instellingen er gelijk in, of heeft een directe lijn met een technische dienst van een leverancier. Maar dan komen we in een totaal andere discussie, en het is puur een tip! Bruinsma.
Eduard07 Geplaatst: 7 december 2013 Geplaatst: 7 december 2013 Die pro-02 lijkt me een mooi ding. Hij is de goedkoopste maar volstaat al voor wat je wil? Weet je toevallig ook wat die duurdere toevoegen? Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Sprietje Geplaatst: 7 december 2013 Geplaatst: 7 december 2013 Beste wied De plek waar de schotel staat waarbij de afstanden van de lnb’s echt anders gaan worden moet al een flink eind verderop zijn anders is er nagenoeg geen verschil. Wat wel snel gaat veranderen is de schuinte van de rail en de skew van de lnb’s.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen